سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

شرایط انفجار نور

کره زمین دارای دو قطب مغناطیسی شمال و جنوب است. در سال 1917 میلادی(1296 هجری قمری) انقلاب به ظاهر کارگری(پرولتاریایی) به رهبری لنین به وقوع پیوست و با به قدرت رسیدن بلشویکها، اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت و دیری نپایید که ابر قدرت شرق در مقابل ابر قدرت غرب قد علم کرد و جهان دو قطبی شد؛ اما دو قطب شرق به رهبری شوروی با ایدئولوژی جبرگرایی مطلق ناشی از "تضاد دیالیکتیکی" و قطب غرب با ایدئولوژی اختیارگرایی مطلق مبتنی بر "لیبرالیسم" .

خداگرایی و معنویت در جهان و در دنیای اسلام نیز اسلام‌‌گرایی و دینداری رو به افول بود. هر حرکت انقلابی در دنیای دو قطبی که عمدتا در حوزه بلوک شرق اتفاق می‌افتاد، ضدامپریالیستی بود و تحت لوای بلوک پرولتاریایی شرق. در ایران ما نیز انگلیسیها سلسله پادشاهی قاجاریه را فروپاشانده و رضاخان میرپنج را بر کرسی قدرت نشاندند. رضان با کشف حجاب تلاش کرد تا الگوی ملک فیصل و آتاتورک را در ایران اسلامی پیاده کند. پسرش محمدرضا نیز که با اجازه نفر دوم سفارت بریتانیا در تهران، به مجلس رفته و سوگند پادشاهی خورده بود،سعی کرد ایران را به سوی دروازه تمدن براند!

در این شرایط سیدی از تبار حسین(ع) به پاخاست و معمار نهضت حسینی برای احیاء دین جدش شد. مردم بصیر و آگاه ایران به یاری او شتافتند و دست رد بر سینه شرق و غرب زدند. این گونه بود که در 22 بهمن سال 1357 انفجار نور به وقوع پیوست و به تعبیر میشل فوکو "روح در جهان بی‌روح دمید".

قدرت سرخ ابرقدرت شرق در هم شکست و ابرقدرت غرب که خود را یک‌تاز دنیا می‌دید "جنگ تمدنها" را برای مردم دنیا به به رشته تحریر درآورد تا پایان تاریخ را به نفع لیبرالیسم رقم بزند. غافل از این که حق ماندنی است و باطل رفتنی و دیر یا زود همینه او نیز فرو خواهد ریخت. انشاءالله تعالی

عید انقلاب اسلامی بر ملت ایران مبارک باد



- میشل فوکو، فیلسوف، تاریخدان و متفکر فرانسوی، یکی از اندیشمندان سر‌شناس غربی است که به مطالعه انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نظریه خاصی ‌نیز در این زمینه داده است. از دید فوکو ـ که‌از 25 شهریور تا دوم مهر 1357 و از 18 تا 24 آبان 1357 ‌دو بار به ایران سفر کرده بود ـ انقلاب اسلامی ایران را می‌توان "نخستین انقلاب پست‌مدرن دنیا" نامید. (پایگاه اینترنتی تابناک/بهمن 1392)


[ جمعه 92/11/18 ] [ 11:1 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236530