سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

جیبوتی لیبرتی، مددی

جیبوتی کشوری عربی است که در شاخ آفریقا قرار دارد و در روز 27 ژوئن 1977میلادی از فرانسه استقلال یافته و با 23200 کیلومترمربع مساحت کم‌تر از یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و زبان رسمی‌اش عربی و فرانسوی است. پایتخت این کشور که از نظر جمعیت و وسعت کوچکتر از یک کلان‌شهر ایرانی می‌باشد، جیبوتی با 400 هزار نفر جمعیت است! خاک جیبوتی به هیچ روی مساعد کشاورزی نیست و مراتع طبیعی کمتر از 5 درصد از خاک این کشور را تشکیل می‌دهند. جیبوتی از اعضای اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب است.[1]

اردوگاه لیبرتی عراق

لیبرتیپایگاهی نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد بود که به عنوان پادگان نظامی نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق تا زمان تخلیه این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون به عنوان اردوگاه پناهندگان جهت اسکان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از آن استفاده می‌شود.[2]

تا اینجا ظاهرا هیچ ارتباطی بین جیبوتی و لیبرتی مشاهده نمی‌شود.

چند روز قبل گروهک تروریستی منافقین نشست سالانه خود را با حضور مقاماتی از کشورهای غربی و عربی در پاریس برگزار کرد. ملک فیصل رئیس قبلی دستگاه اطلاعاتی کشور پادشاهی وهابی و کود‌ک‌کش عربستان در سخنرانی خود در نشست مذکور، از سرکرده گروهک تروریستی منافقین[3] با عنوان "مرحوم" یاد کرد که درست یا نادرستش مورد بحث و نظر نیست.

علی‌الظاهر بازهم ارتباطی بین جیبوتی و لیبرتی به دست نیامد!

واخر سال گذشته در راستای تلاشهای حکومت وهابی آل سعود برای به انزواکشاندن جمهوری اسلامی ایران که قطع رابطه بعضی کشورهای عربی از جمله سودان با ایران را در پی داشت، کشور جیبوتی نیز رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع نمود!

رژیم وهابی آل سعود اخیرا برای نجات خود از ورطه افتضاح بین‌المللی دست به دامان گروهکهای تروریستی ورشکته‌تر از خود یعنی منافقین شده است.

به نظر می‌سد بالاخره بعد از کلی صغرا و کبرا کردن توانستم رابطه بین جیبوتی و لیبرتی را به نمایش بگذارم.

مثل معروفی است که می‌گوید: الغریق ‏یتشبث‏ بکل‏ حشیش! 



[1]   - جیبوتیhttps://fa.wikipedia.org/wiki/

[2] - قرارگاه لیبرتی/https://fa.wikipedia.org/wiki

[3] - مسعود رجوی که بعد از شهادت بینانگزاران سازمان مجاهدین خلق ایران(سعید محسن و حنیف‌نژاد) رهبری سازمان را در دست گرفته و پس از گرایش به تفکرات مارکسیستی مخالفین انحراف فکری سازمان(صمدیه لباف و مجید شیرف‌واقفی) را با ترور از سر راه برداشته بود، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به سفارش ساواک و به وسیله بختیار(آخرین نخست‌وزیر شاه) از زندان آزاد شد. سازمان تروریستی به رهبری رجوی در 30 خرداد 1360 رسما مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت؛ بعد از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری، به همراه او به خارج از کشور فرار کرد؛ با انقلاب ایدئولوژیک(طلاق اجباری زنان سازمان یا همان جهاد نکاح برای خودش) مریم قجر عضدانلو(همسر مهدی ابریشم‌چی) را به ازدواج خودش درآورد و پس از آن با طارق عزیز تفام‌نامه هممکاری با رژیم صدم را که با مردم ایران در حال جنگ بود امضاء کرد؛ در مرداد 1367 عملیات فروغ جاویدان را اجرا کرد و به مرز جمهوری اسلامی ایران زد تا سه روزه که کاری را که صدام هشت‌ساله نتوانسته بود به پایان برساند، انجام دهد ‌و سه روزه تهران را فتح کند ولی در گردنه حسن‌آباد کرمانشاه گرفتار مرصاد شد.


[ جمعه 95/4/25 ] [ 11:49 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236307