سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

نهم دی در تقویم سیاسی کشور عزیزمان "روز بصیرت" نامیده شده است.در پی آن بودم که بصیرت غیر از معنی لغوی‌اش که روشن‌بینی و دانایی(در نقطه مقابل کوردلی) می‌باشد، به چه مفهومی است.

پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید: کوردل واقعی کسی است که دیده بصیرتش کور باشد.(کنزالمعال:1220) هم‌چنین امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) فرموده است:

بابصیرت کسی است که بشنود پس بیندیشد، نگاه کند پس ببیند، آن‌گاه راه روشنی را بپیماید که در آن از افتادن در پرتگاه به‌دور ماند.(نهج‌البلاغه: خطبه 135)

سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) نظر آن حضرت جویا شدم که فرمود: بدبخت‌ترین مردم کسی است که در میان مردم به علم شناخته‌شده باشد و در عمل، ناشناخته(بحار: 19، 52، 2)

و این‌گونه بود که دریافتم:

1 – بینای واقعی نه آن است که چشم در سر دارد و پیرامون خود را با آن می‌نگرد، بلکه بینای واقعی آن است که دیده بصیرت دارد؛یعنی کوردل نیست و بینش دارد.

2 – بصیر: می‌اندیشد، چون می‌شنود؛ می‌بیند، چون نگاه می‌کند و آنگاه راه را به‌روشنی می‌پیماید تا در پرتگاه از افتادن به‌دور بماند.

نهم دی ماه 1388 ملت آگاه و بصیر کشور عزیزمان ایران که صدای تحریکات شیطان بزرگ و سایر شیاطین را شنیده بود، رفتار ایادی داخلی – و البته عناصری ناآگاه و جاهل به واقعیات نیز – را دیده بود و درس عبرت از خصومت دیرینه شیاطین اسلام ناب محمدی(ص) گرفته بود، بار دیگر با بصیرت نبوی به صحنه آمد تا دست رد بر سینه استکبار بزند. اللهم اجعل النور فی بصری ... 


[ چهارشنبه 95/10/8 ] [ 8:0 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1237056