سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

30. هم‌افزایی گروهک‌های تروریستی در دوره‌های مختلف 

ده‌ها گروهک متسأصل و از هم‌پاشیده مخالف ملت ایران اسلامی که با مشی سیاسی و یا تروریستی داعیه‌دار مبارزه با نظام اسلامی هستند، حتی همه با هم نیز برای اربابانشان به عنوان جایگزین(آلترناتیو) جمهوری اسلامی تلقی نمی‌شوند. مع‌الوصف استکبار و ایادی منطقه‌ای آن با هزینه‌کردن دلارهای نفتی منطقه تلاش می‌کنند با دورهم جمع‌کردن سران این گروهک‌ها و با ایجاد هم‌افزایی بین مخالفان(اپوزیسیون) و حمایت مالی و اطلاعاتی از آنان این جبهه به‌هم‌ریخته مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را سراپا نگه دارند. 

31. مطالبه‌سازی در جامعه 

ایران فارغ از همه مشکلات و چالش‌های ناشی از دشمنی‌های یادشده، هم‌چون دیگر کشورهای دنیا از ظرفیت و امکانات معینی برای اداره کشور برخوردار می‌باشد. مطالبه‌سازی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر توطئه‌های استکباری است که در کنار سایر مؤلفه‌ها و چالش‌ها به امید انفجار جامعه در جهت فروپاشی نظام ایجاد می‌شود.  

32. جنگ رسانه‌ای 

جنگ رسانه‌ای یعنی بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه(اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات) و استفاده از آن برای تضعیف کشور هدف. جنگ رسانه‌ای یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های"جنگ نرم و جنگ‌های جدید بین‌المللی است." استکبار جهانی با تسلط بر امکانات و غول‌های رسانه‌ای دنیا از آن در جهت ضربه‌زدن به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بهره می‌برد.

بیش از 32 رادیو به زبان فارسی(غیر از ده‌ها رادیو به زبان‌های قومی مثل آذری، عربی، کردی، و...) آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان و کشورهای دیگر به همراه بیش از 15 کانال تلویزیونی فارسی که به طور عمده از آمریکا پخش می‌شوند(غیر از چندین شبکه به زبان‌های قومی آذری، کردی و عربی) برای ایرانیان برنامه پخش می‌کنند. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مذهبی که به اسم شیعه و یا سنی در جهت اختلاف‌افکنی مذهبی بین شیعه و سنی سخن‌پراکنی می‌کنند را نیز باید به جمعیت مذکور اضافه کرد.

33. نافرمانی مدنی 

نافرمانی مدنی نقض آگاهانه، عامدانه و مسالمت‌آمیز قوانین، مقررات و فرامین معین حکومتی از طرف مردم است(ساموئل هانتینگتون:1381) و در نافرمانی مدنی به عمد یکی از هنجارهای حقوقی نقض می‌شود، بدون آن‌که فرمانبری و اطاعت از کل نظام حقوقی را مورد تردید قرار دهد.(یورگن هابرماس).

دشمنان ملت ایران در 40 سال گذشته تلاش کرده‌اند متناسب با شرایط زمانی و موقعیت اجتماعی موضوعی را در دستور کار نافرمانی مدنی قرار دهند. با توجه به این که انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن ماهیت ایدئولوژیک و فرهنگی دارند، موضوعات ایدئولوژیک و فرهنگی مورد توجه دشمن قرار گرفته است. بدحجابی و اخیرا کشف حجاب، گرایش به رفاه‌طلبی و لذت‌جویی، نفی آرمانگرایی انقلابی، رابطه با آمریکا، تسامح دینی و بالآخره دینداری عرفانی را می‌توان از مصادیق نافرمانی مدنی دانست. 

34. بی‌اعتمادسازی 

جمهوری اسلامی ایران یک نظام برآمده از اراده مردم و متکی به قدرت ملت است و لذا یکی از توطئه‌های شیاطین به چالش‌کشیدن اعتماد مردم به نظام و حاکمیت می‌باشد. نسبت‌دادن چالش‌های اقتصادی و حتی امنیتی به خود نظام یکی از شیوه‌های بی‌اعتمادسازی است. البته ملت ایران با بصیرت و دشمن‌شناسی و آگاهی نسبت زمانه، با توطئه دشمن مقابله خواهد کرد.  

35. ناکارآمدسازی نظام با گسترش اعتراضات و بحرانها 

ناکارآمدسازی و مشروعیت‌زدایی نظام یکی دیگر از راهبردهای دشمنان ملت است. دشمن وقتی قادر به حذف جمهوری اسلامی نیست، تن به بودنش می‌دهد اما با استحاله نظام و ناکارآمد نشان‌دادن آن در بحرانهای داخلی تا هدف بزرگتر یعنی "حکومت ناپذیرکردن حکومت اسلامی" محقق شود.

36. فراگیرکردن اعتراضات و بحرانها 

کشور عزیز ما ایران اگر در محاصره و معرض تحریم ظالمانه استکبار جهانی نبود نیز هم‌چون هر کشور دیگری با مشکلاتی مواجه بود و تامین کلیه مطالبات، انتظارات و خواست‌های همه اقشار ملت از عهده هیچ کشور و دولتی بر نمی‌آید، لذا اعتراض بخش‌هایی از جامعه در مقابل کمبودها و مشکلات بدیهی و از حقوق مردم است.

اما حمایت استکبار و ایادی آن - که نیازهای اولیه این مردم نیز در فهرست تحریم‌های ظالمانه 40 ساله‌شان قرار دارد - از اعتراضات(به‌حق یا ناحق) مردم نه تنها از سر دل‌سوزی نمی‌باشد بلکه با توجه به روی‌کردهای دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، در جهت تضییع حقوق آنان و فراگیرشدن اعتراضات و موج‌سواری جریانات تروریستی و مزدور داخلی به منظور بحران‌سازی در کشور می‌باشد. 

37. انسداد حسابهای بانکی بلوکه‌کردن اموال و دارایی‌های ایران 

در پی پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست آمریکایی‌ها از ایران، آمریکا در قالب قانون داماتو میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را بلوکه کرد. البته بعد از آن نیز تحت قوانین دیگر از جمله ایسا (ISA    ) تحریم‌های سختی را بر ضد ایران اعمال کرده است.

38. جنگ هوشمند برای محاصره کامل ایران در دنیا 

در جنگ نرم با استفاده از قدرت نرم(بدون خشونت) نسبت به براندازی دولت هدف اقدام می‌شود. کما این که در گرجستان و اوکراین این‌گونه بود، ولی سوران ناسل در سال 2004 اعلام کرد در جنگ هوشمند از ترکیب هوشمندانه قدرت سخت و قدرت نرم استفاده می‌شود. آمریکا برای اجرای راهبرد تغییر جمهوری اسلامی از اعمال قدرت سخت و نرم به طور جداگانه نتیجه مطلوب را به‌دست نیاورده بود، در این مرحله ترکیب هوشمندانه هردو را در دستور کار قرار داده است.  

39. جنگ تمام‌عیار اقتصادی 

آمریکا از سال 1979 میلادی تا حال ایران اسلامی را به بهانه‌های مختلف از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران و به گروگان‌گرفتن جاسوسان(1981-1979)، جنگ عراق بر ضد ایران(1988-1981)، دوره بازسازی(1992-1989)، مهار دوجانبه زمان کلینتون(2001-1993)، پس از واقعه 11 سپتامبر 2001، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و در ماجرای برجام و نقض یک‌طرفه آن، تحریم اقتصادی نموده است. اقدام اخیر آمریکا بعد از نقض یک‌طرفه توافق موسوم به برجام نه یک تحریم اقتصادی، بلکه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی در کنار سایر اقدامات براندازانه هوشمند نظام اسلامی است. 

40. جنگ اطلاعاتی 

یک ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید: "نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است". اقتضای حیات سیاسی حکومتها کار اطلاعاتی و جاسوسی در باره دشمن، رقیب و حتی دوست می‌باشد. اما چیزی که در باره ایران اسلامی حائز اهمیت است، تحمیل جنگ اطلاعاتی تمام‌عیار خصمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و متحدان بین‌المللی و منطقه‌ای آن است.

انقلاب اسلامی با ماهیت استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین، روحیه مقاومت در برابر خوی استکباری و ستمگری را به ارمغان آورده است. لذا شیطان بزرگ و سایر شیاطین دنیا در مقابل انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن ایستاده‌اند و بر همین اساس جنگ اطلاعاتی وسیعی را بر ضد انقلاب و منافع آن به راه انداخته‌اند.

فرجام

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و دشمن درجه یک ملت ایران، طی 40 سال گذشته آن‌چه ممکن بود به کاربست تا ایران اسلامی را به زانو درآورد. تعریف نظم نوین جهانی، خاورمیانه بررگ و حتی نظریه جنگ تمدن‌ها در این راستا قابل ارزیابی است. ولی به لطف الهی نه تنها موفق نبود، بلکه نتیجه عکس برایش حاصل شده است. ایران امروز قدرت‌مندتر از همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی و نظامی نقش برتر منطقه را دارد. امروز در مبارزه با تروریسم داعشی در سوریه و عراق ایران صاحب نقش اول است و برای حل چالش‌های استکبارساخته منطقه‌ای از جمله یمن نیز چشم امید به ایران می‌باشد.

کتاب‌نامه

1.  اباذری عبدالرحیم، خاطرات حجت‌الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه،مرکز اسناد انقلاب اسلامی،1383 

2.       بهمن شعیب، انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ایران 

3.       پژوهش و تحقیق - جورج سوروس و انقلاب‌های مخملین

4.       تاجیک محمدرضا و ...، نگاهی به مسائل امنیت ایران 

5.  جمعی از جداشدگان(از مجاهدین خلق ایران)، نتی برای مرگ(بررسی و انطباق مستند گروهک تروریستی رجوی با فرقه‌ها)، انجمن نجات/1391 

6.       دیده‌بان امنیت ملی، شماره 78 مهر 1397، پژوهشکده مطالعات راهبردی 

7.  دیوسالار عبدالرسول، مقدمه‌ای بر محیط‌شناسی نظامی و جنگ اطلاعات، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، اول 1386

8.      راه‌چمنی ابوالقاسمی(مترجم)، عملیات آژاکس

9.      ضیائی‌پور حمید، جنگ نرم 2، ویژه جنگ رسانه ای

10.علی‌خانی علی،امنیت نرم در جمهوری اسلامی ایران، دانشکده اطلاعات

11.فواز.ای.جرجیس،ترجمه سید محمدکمال سروریان، آمریکا و اسلام سیاسی

12.کربلایی پازوکی علی، خط اول(فصل‌نامه فرهنگی - اجتماعی)

13.مجتهد شبستری محمد، نقدی بر قرائت رسمی از دین(بحران‌ها ، چالش‌ها و راه حل‌ها)

14.مطالبات غیرقانونی - بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد 88، موسسه فرهنگی - هنری قدر ولایت

15.مقصودی مجتبی، قومیت‌ها و نقش آنان در تحولات سیاسی سلطنت محمدرضا پهلوی،

16.www.khamenei.ir

17.www.ghaem90.ir

Jamejam online .18


[ پنج شنبه 97/10/20 ] [ 9:25 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 301
بازدید دیروز: 426
کل بازدیدها: 1237745