سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

چند خبر از یک روز – به بهانه 18 ذی‌الحجه و 13 آبان

پیامبر اعظم(ص) در سال دهم هجری قمری به قصد تمتع لباس احرام به تن کرد و راهی مکه شد ،در بازگشت از حج به محل غدیر خم که رسیدند دستور توقف داد ؛ آنان که پیش‌تر بودن را فراخواند و تامل فرمود تا آنان که در پس کاروان عظیم حج‌اند برسند .

خبرهای بسیار مهمی در راه بود :

1 - فراخوانده‌شدن خویش به سفر آخرت . لذا این سفر ، حجه‌الوداع نام گرفت ؛

2 - دو چیز گرانبها (کتاب خدا و عترت خویش) را در میان مسلمانان گذاشت ؛ "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمْ ثَقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی أَحَدُهُمَا أَعْظَمُ مِنَ الْآخَرِ وَ هُوَ کِتَابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ وَ عِتْرَتِی أَهْلُ بَیْتِی لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ فَانْظُرُوا کَیْفَ تَخْلُفُونِّی فِی عِتْرَتِی"

3 – کلام الهی را بر زبان شریف جاری فرمود : ... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ... (... امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم...) ؛

در غدیر خم یزدان گفت مر پیمبر را

کز پی کمال دین شو پذیره حیدر را (ملک‌الشعرای بهار)

4 – رسالتش را که به دلایلی تامل کرده بود ، ابلاغ فرمود : یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ... و آن معرفی جانشین خویش بود تا عنان هدایت بشر را الی یوم‌القیامه در دست داشته باشند .

در غدیر خم خطاب آمده ز حق بر مصطفی

تا علی را او ولی بر مهتر و کهتر کند (ملک‌الشعرای بهار)          

لذا فرمود : "من کنت مولاه فعلیّ مولاه، اللهمّ وال من والاه، و عاد من عاداه، و انصر من نصره و اخذل من خذله و أعن من أعانه"

این از 18 ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری و اما 18 ذی‌الحجه سال 1433 هجری قمری که با 13 آبان 1391 هجری شمسی مقارن شده است ؛ "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" است . چرا که در 13 آبان 1358 هجری شمسی دانشجویان پیرو خط امام(ره) به لانه جاسوسی شیطان بزرگ در ایران هجوم برده و آن را به اشغال خود در آورده و با ایجاد انقلاب دوم ، انقلاب اسلامی با به اکمال رسانده و دست استکبار را از ایران قطع کردند .

آن روز که عید بزرگ مسلمانان است ، بر همه محمدیان جهان و این عید که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است ، بر ایرانیان مبارک باد .


[ چهارشنبه 91/8/10 ] [ 7:22 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236484