سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ (الإسراء :1)

ترجمه : پاک و منزّه است خدایى که بنده‏اش را در یک شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى-که گرداگردش را پربرکت ساخته‏ایم- برد، تا برخى از آیات خود را به او نشان دهیم؛ چرا که او شنوا و بیناست.

در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که توسط حضرت امام خمینی(ره) "روز جهانی قدس" نامیده شد و هرسال علاوه بر ایران ، در کشورهای مختلف دنیا به وسیله ملت‌ها گرامی داشته می‌شود ، بازخوانی پرونده قطور صهیونیسم در منطقه ضروری است .

1 - شکل‌گیری دولت غاصب صهیونیستی : اعلامیه معروف "بالفور" در سال 1917.م در راستای شکل‌دهی به نقشه سیاسی جهان در جنگ جهانی اول نوشته و منتشر شد و دولت فخیمه بریتانیا با صراحت "تاسیس یک وطن برای ملت یهود در فلسطین" را مورد موافقت قرار داد . در 14 ماه مه 1948.م اسرائیل غاصب موجودیت خود را به عنوان یک دولت مستقل یهود اعلام کرد و در همان سال به عضویت سازمان ملل پذیرفته شد و اعراب فلسطین فاقد نماینده در آن سازمان شدند .

2 - دولت‌های دست‌نشانده یا عامل استکبار در خاورمیانه از جمله عربستان، دولت پادشاهی ایران ، امیرنشین کویت ، لیبی و مراکش به مرور عملا به ایادی صهیونیسم تبدیل شدند .

3 – رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل در سال 1346 هـ .ق جنگ 6 روزه را با تعدای از کشورهای عربی به راه انداخت و صحرای سینا ، ارتفاعات جولان و کرانه‌های غربی و شرقی بیت‌المقدس را اشغال کرد .

4 – در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پیروز شد و قرائت جدیدی از اسلام ، که همان اسلام ناب محمدی(ص) بود ، ارائه و اسلام به عرصه اجتماع و حکومت وارد شد . بر اساس خصیصه ضداستکباری اسلام ناب محمدی(ص) ، دست استکبار به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل از ایران اسلامی قطع و انقلاب اسلامی به منطقه صادر شد. مبارزان فلسطینی جان تازه‌ای گرفتند ، در لبنان جریان اصولگرا و انقلابی به نام حزب‌الله شکل گرفت که ماندگارترین ماحصل آن جنگ‌های 33 روزه و 22 رزوه حزب‌الله و فلسطینیان بر ضد اسرائیل بود که ارتش صهیونیستی سرمست از پیروزی بر اعراب را به زانو در آورد .

5 - آمریکا در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یک میلادی طرح خاورمیانه بزرگ را را به ظاهر به بهانه دموکراسی‌سازی ولی در حقیقت برای حفظ و گسترش موقعیت و امنیت غده سرطانی اسرائیل ارائه داد .

اشغال عراق ؛ ارائه طرح ایران‌هراسی "هلال شیعی". با حمایت سران بعضی دولت‌های عربی از این سناریو ؛ سرکوب بیداری اسلامی در کشوهای مصر ، لیبی ، بحرین ، تونس و ... توسط آمریکا و ایادی عربی آن و گسیل تروریستهای مسلح به کشور سوریه که از کشوهای موثر محور مقاومت بر ضد اسرائیل غاصب است و حمایت ترکیه و بعضی کشورهای عربی در راستای طرح خاورمیانه بزرگ قابل تحلیل است .

آمریکا برای شکستن قدرت کشورهای اسلامی محور مقاومت ، طرح تجزیه ایران را به بخش‌های ترک ، عرب ، کرد و بلوچ و تجزیه عراق را به سه بخش عرب شیعه ، عرب سنی و کرد ارائه کرد و بعد زمزمه تجزیه کشور سوریه در بعضی رسانه‌ها مطرح شده است .

حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای اشغال فلسطین موضع افشاگرانه در قبال اشغال بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین و حمایت دولت‌های منطقه از استکبار و صهیونیسم داشت و با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی به طور رسمی از مبازرات آزادی‌بخش فلسطینیان حمایت شد . "دعوت ملت‌های عربی به بیداری" و نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از جمله حمایتهای تداوم‌بخش و ماندگار از فلسطین به عنوان پاره تن دنیای اسلام تلقی می‌شود .

6 – وظیفه مسلمانان ایران و دنیای اسلام ؛

الف) حمایت هوشمندانه و آگاهانه از بیداری اسلامی که حرکت‌های انقلابی و اسلامی آن بی‌شک از انقلاب اسلامی ایران سرچشمه گرفته است .

ب) تداوم حمایت از مبارزات آزادی‌بخش فلسطینیان از جمله حضور فعال در روز جهانی قدس .

در شرایطی که استکبار هر ورز با ایجاد بلوایی جدید تلاش می‌کند جنایات صهیونیستها را تحت‌الشعاع قرار دهد ، حرکت هوشمندانه و با بصیرت برای مقابله با جنگ روانی استکبار بر ضد اسلام ناب محمد(ص) از وظایف لاینفک مسلمانان است .

وعده ما روز جمعه 24 رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس !



  - روزنامه جمهوری اسلامی 20/9/1376

- مقاله "خاورمیانه 2020" از همین نویسنده وبلاگ شخصی به آدرس www.ghaem90.ir

- مقاله "جنگ نرم" از همین نویسنده وبلا شخصی

- صحیفه امام:ج‏6، 504، نقل از نرم‌افزار "مجموعه آثار حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه"، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی



[ چهارشنبه 92/5/9 ] [ 8:45 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 141
بازدید دیروز: 129
کل بازدیدها: 1236959