سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

داعش بن یزید بن معاویه

معاویه[1] بن ابوسفیان که قبل از اسلام‌آوردن در چند جنگ بر ضد پیامبر گرامی اسلام شرکت داشت و علی‌الظاهر می‌بایست امیرالمومنین حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه چهارم قبول می‌داشت و از او پیروی می‌کرد، بر ضد حضرتش خروج و جنگهایی را تحمیل نمود که باعث کشته‌شدن تعداد زیادی از مسلمانان شد. معاویه که با حیله و نیرنگ، صلح را بر سبط اکبر رسول اعظم(ص) - حضرت امام حسن(ع) - تحمیل کرد ولی بر مفاد صلحنامه پابند نبود، پسرش یزید را به جای خود به سریر خلافت مسلمین نشاند.

یزید بن معاویه که بر خلاف پدرش حتی تظاهر به اسلام نیز نمی‌کرد و علنا حرمت الهی را می‌شکست و اشتهار به شرابخواری و بوزینه‌بازی داشت، نوه رسول خدا(ص) - امام حسین(ع) - را تکفیر کرد و بلاشک فجیع‌ترین حادثه تاریخ بشریت را در کربلا رقم زد.

چند سالی است فرقه‌ای ظاهرالصلاح در کشورهای اسلامی، مسلمانان را تکفیر می‌کند، جان آنان را می‌ستاند و سرهاشان را از تن جدا می‌نماید و به تبلیغ رفتار سبعانه خود می‌پردازد. این فرقه اخیرا اعلام خلافت اسلامی کرده و مسلمانان جهان را به بیعت با خلیفه خودخوانده فرا خوانده است.

با نگاهی گذرا به اعمال ضد بشری فرقه داعش که ادعای خلافت اسلامی دارد و نیم‌نگاهی به رفتار وحشیانه یزید بن معاویه مشابهت‌های فراوان دو جریان آشکار می‌شود. از جمله:

1. ادعای خلافت اسلامی

یزید بن معاویه که به گواهی تاریخ اشتهار به شرابخواری و بوزینه‌بازی داشت بر تخت خلافت نشست و به زور شمشیر از همه مسلمانان، حتی فرزند رسول‌ خدا(ص) خواست تا با او بیعت کنند.

داعشیان که روی یزیدیان و مغولان را در خلق جنایات ضد بشری سفید کرده‌اند، در عراق خلافت اسلامی تشکیل داده و از مسلمانان خواسته‌اند تا با خلیفه خودخوانده آنان بیعت نمایند.

2.تکفیر

یزید بن معاویه حضرت امام حسین(ع) را که با او بیعت نکرد، تکفیر و دستور قتل آن حضرت را در موسم حج و در خانه امن الهی صادر نمود. امام حسین(ع) با زن و فرزندان و اقربا حج را نیمه‌تمام گذاشت و از مکه رهسپار عراق گردید. سپاهیان یزید در مسیر حرکت حضرت راه را بر کاروانیان بسته و آب را بر آنان دریغ کردند در حالی که امام(ع) دستور داده بود اسبان سپاهیان دشمن را سیراب نمایند.

یزید در کربلا سپاه چند ده هزار نفری را به جنگ سپاه چند ده نفره امام حسین(ع) فرستاد و طی کمتر از دو روز ضد بشری‌ترین صحنه تاریخ را آفرید. فرزند رسول‌الله(ص) را به همراه همه مردان همراهش شهید، سرهای شهدا را از تن جدا و همه زنها و بچه‌های حرم را به اسارت بردند.

داعشیان که امروز مدعی خلافت اسلامی هستند، هر مسلمان را که با آنان نباشد، تکفیر نموده و به قتل می‌رسانند و سر از تنشان جدا می‌کنند، زنها و کودکان را به اسارت برده و حتی به فروش می‌رسانند، آب را بر ساکنان شهرها می‌بندند و خانه‌های آنان را بر سرشان خراب می‌کنند.  

3.تبلیغ و عملیات روانی

معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و ترور از دیگر وجوه اشتراک یزید و داعشیان است. یزید دستور داد تا سر شهیدان کربلا را که سر مبارک فرزند حضرت زهرا(س) نیز در میان آنان قرار داشت، بر سر نیز کنند و به ههراه اسرای آل‌الله(ع) در شهرها بچرخانند. فرزندان رسول خدا(ص) را خارجی معرفی کردند و در مسجد اموی شام(دمشق فعلی) مجالسی را ترتیب دادند تا به تبلیغ رفتار سبعانه خود با فرزندان رسول خدا(ص) بپردازند.

فرقه داعشی که مدعی خلافت اسلامی است،مسلمانان را در سوریه و عراق سر می‌برد و در فضای مجازی به تبلیغ رفتار ضدبشری خود می‌پردازد و اسلام که دین رحمت است را دین خشونت و ترور معرفی می‌کند.

فرجام

یزید بن معاویه بن ابوسفیان که در سال 61 هجری قمری فرزند رسول‌الله(ص) را به همراه یارانش به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساند و آل‌الله را به اسارت برد، امروز حتی برای داعشیان نیز اعتبار و ارزش ندارد، اما قیام کربلا بعد از 14 قرن نه تنها زنده مانده، بلکه حتی برای غیرمسمانان آزاده نیز الهام‌بخش است. کما این که در محرم امسال علی‌رغم همه تهدیدات داعشیان بر ضد عزاداران حسینی، میلونها نفر حرمین شریفین را چون نگینی در میان گرفتتند و بر گرد آن طواف عشق و ایثار کردند.

   داعشیان نیز هم‌چون اجدادشان(هند جگرخوار[2] و یزید بن معاویه و ابن زیاد و ...) در دنیا رسوا خواهند شد. انشاءالله تعالی



[1] - معاویه سه سال قبل از بعثت پیامبر اسلام و پانزده سال قبل از هجرت در مکه متولّد شد. پدرش ابی سفیان از سرشناسان قریش و مادرش هند دختر عتبه بود. معاویه همراه پدرش ابوسفیان در بدر، خندق و چند جنگ دیگر با پیامبر اسلام(ص) جنگید. معاویه پس از فتح مکه، در بیست و سه سالگی، به همراه پدرش ابوسفیان و برادرش یزید بن ابی سفیان، دین اسلام را پذیرفت.

[2] - هند دختر عتبه و مادر معاویه بن ابوسفیان است که بعد از شهادت حضرت حمزه(عموی پیامبر(ص)) در جنگ احد، سینه آن حضرت را شکافت و جگرش را به دندان کشید و لذا به هند جگرخوار شناخته می‌شود(ارشاد رسولی محلاتی).


[ یکشنبه 93/8/25 ] [ 4:38 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 1236004