سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

ایران یک کشـور کثیـرالقوم است . از جمله مهم‌ترین اقوام ایرانی عبارتند از : کردها ، عرب‌ها ، بلوج‌ها ، ترکمن‌ها ، فارس‌ها ، آذری‌ها ، گیلک‌ها ، تالشی‌ها و... . ایران منسجم ، مستقل و قدرتمند همیشه خار چشم دشمنان بوده است و لذا از دهه‌های دور تا حال به انحاء مختلف انسجام و استقلال آن را هدف قرار داده و از جمله تکثر قومی را به عنوان ابزاری برای وارد کردن فشار به دولت مرکزی و یا تجزیه‌ی بخش‌هایی از خاک کشور مورد استفاده قرار داده‌اند .

انگلیس ، آشوب خزعل را در خوزستان با هدف تجزیه‌ی استان خوزستان و ایجاد "عربستان آزاد" به وجود آورد ؛ ترات ، رییس سرویسm16  انگلیس ، در سال‌های جنگ جهانی دوم با پوشش کاردار انگلیس در تهران ، علاوه بر تدارک سلطنت محمدرضا پهلوی ، "اتحادیه‌‌ی عرب خوزستان" را تشکیل داد که خواستار جدایی از ایران بودند ؛ در سال 1321 در منطقه‌ی کردستان چند تن از نخبگان ایلی و غیرایلی سازمان نیمه مخفی "کومله ژیان کردستان" را تشکیل دادند که در سال 1324 با عضوگیری از مناطق کردی ، قاضی محمد را به رهبری برگزید و به دستور مقامات شوروی سابق تجدید سازمان و با نام "حزب دموکرات کردستان" فعالیت خود را شروع کرد .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروه‌های تجزیه‌طلب قومی در جنوب ، جنوب شرقی و غرب کشور با عناوین مختلف و پشتیبانی مستقیم و آشکار و یا پنهان قدرت‌های خارجی ، به خصوص آمریکا ، در ساز تجزیه‌طلبی دمیدند . و بالاخره سرتیپ دوم بازنشسته‌ی ارتش آمریکا "رالف پیترز" در سال گذشته با ارایه‌ی نقشه‌ای ، پیشنهاد کرد کشور ایران به "کردستان" ، "آذربایجان متحد" ، "عرب" و "بلوچستان آزاد" تقسیم شود و فارس‌ها نیز در بخش کوچکی از آن باقی بمانند .

به تعبیر مقام معظم رهبری که سال جاری را سال "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نام نهاد ، اتحاد ؛ "ائتلاف به منظور رسیدن به هدف‌های سیاسی نیست" . اتحاد در سطح ملی ؛ متضمن همبستگی اقوام مختلف ایرانی می‌باشد و حلقه‌ی اتصال مستمر همه‌ی اقوام به یک چیز و آن ایران است . در دایره‌ی بزرگ و وسیع ایران ؛ هر کس با هر قومیتی ، ایرانی است و این یعنی اتحاد ملی ، یعنی هم‌دلی ، یعنی یک‌پارچگی .

لطفا برای مشاهده متن کامل اینجا را کلیک فرمائید .


[ شنبه 91/5/14 ] [ 12:52 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 1236726