سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

تجزیه عراق

یکی از مؤ‌ثرترین راه‌های اجرای سیاست‌های شیطانی استعماری در کشور هدف، تجزیه آن به کشورهای کوچک‌تر و ضعیف‌تر است. در سال 1926 میلادی توافق سایکس- پیکو به بهانه طرفداری امپراطوری عثمانی از دولت آلمان در جنگ جهانی اول، تجزیه متصرفات امپراطوری عثمانی را مقرر کرد و فرانسه و انگلستان کشورهای عربی منطقه را بین خودشان تقسیم کردند. چندی بعد به همت دولت بریتانیای کبیر! دولت غاصب صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی تشکیل شد. در راستای همین سیاست در سالهای اخیر شیطان بزرگ سیاست تجزیه ایران، عراق، سوریه و بعضی کشورهای دیگر را کلید زده است.

مسعود بارزانی در شرایط تجزیه عراق را با "همه‌پرسی" دنبال می‌کند که عراق زخم‌خورده از سیاستهای صدام و تجاوز آمریکا و حملات ترویستی داعش، بیشتر از هر زمان دیگری به یکپارچگی نیاز دارد. بارزانی که پشتوانه رژیم صهیونیستی را به پاس روابط پنهان و آشکار بارزانیها با گروه‌های صهیونیستی قبل از تشکیل دولت غاصب در سرزمین فلسطین یدک می‌کشد، نباید مردم کرد عراق و ملت آن کشور را فدای قدرت‌طلبی خود کند و منطقه را درگیر جنگ و خونریزی نماید.

بارزانی باید نگاهی به نتایج ذلت‌بار تن‌دادن به سیاستهای شیطانی استکبار داشته باشد و علی‌رغم اختلافات عمیق با سایر احزاب رقیب در کردستان عراق دست از لجبازی بردارد.  

 


[ جمعه 96/6/31 ] [ 8:52 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236424