سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

در باره بسیج

بسیج نیاز دیروز

دیروز یک انقلاب مردمی در ایران پیروز و بلافاصله با توطئه‌های گوناگون و گسترده از سوی ایادی وابسته به شرق و غرب[1] مواجه شد. معمار آینده‌نگر انقلاب علاوه بر گستردگی و گوناگونی توطئه‌های دشمنان، استمرار آن را نیز پیش‌بینی نمود و دیری نپائید که برای بیمه‌کردن نهال نوپای انقلاب، فرمان تشکیل "بسیج مستضعفین" را صادر فرمود[2].

کمتر از یک سال بعد از صدور آن فرمان تاریخی، دیوانه‌ای از آن سوی مرزهای غربی و جنوبی سنگی انداخت و جنگی تمام‌عیار را بر ضد ایران شروع کرد که ابرقدرت‌های شرق و غرب وقت و نوکران و ژاندارم‌های منطقه‌ای آنان 8 سال توان نیرویی، اقتصادی و ... ما را درگیر خود کردند. بسیج، آن روز بازوی مردمی دفاع از تمامیت ارضی برای ارتش در آستانه انحلال[3] و سپاه جوان و بی‌سلاح[4] بود. نقش بی‌بدیل بسیج که مبدع هوشیار آن 20 میلیونشان[5] را آروز می‌کرد و در همه اقشار جامعه از جمله معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، عشایر، روحانیون و ... رسوخ کرده و ارتشی مکتبی و مردمی را با بنیانی مرصوص سازمان داده بود، در این عرصه بر دوست و دشمن پنهان نبوده است. 

آن جنگ به پایان رسید و لذا برداشت اول این بود که؛ شاید عمر بسیج نیز به این معنی که ضرورتش با پایان جنگ به پایان رسیده، تمام شده است. ولی کشور به سازندگی نیاز داشت، بنا بر این بسیج وارد سازندگی شد تا در توسعه کشاورزی، سدسازی، راه‌سازی و تولید علم نیز با تلاش و کوشش، ضرورت "فرهنگ‌بودن" بسیج را کماکان بر سر زبانها بیاندازد.

در باره بسیج

بسیج ضرورت ملی

سازندگی و برافراشته نگه‌داشتن پرچم "ام‌القراء"بودن ایران اسلامی، به جهادهای دیگری بعد از جهاد نظامی نیاز داشت؛ تولید علم، علمی که اگر در ثریا بود فرزندان سلمان فارسی آن را به پائین می‌کشیدند. انرژی هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی ، هوا فضا و ... عرصه این بار بسیج بود که هنوز هم هست. یعنی این جبهه هنوز به بسیجی نیاز دارد تا با ایثار و مقاومت پرچم ایران اسلامی بر قله افتخار برافراشته نگاه دارد.

"جنگ تمدنها ره‌آورد"ی برای نابودی اسلام و فرهنگ دینی بود و تیشه "جنگ نرم" را برای زدن ریشه اسلام ناب محمدی(ص) که پرچمدار آن ایران است فرود آورده بود. امروز آن راهبرد نرم به راهبرد "جنگ هوشمند" تبدیل شده است که با تحمیل تحریم­های ظالمانه و جنگ تمام­‌عیار اقتصادی و استفاده ابزاری از هر امکان برای براندازی نظام مقدس اسلامی آن را پی می‌گیرد.

پاسخ "هَل مِن مبارز" این جبهه را بسیج می‌دهد. امروز نیز لازم است اقشار مختلف جامعه اعم از معلم، استاد دانشگاه، دانشجو، روحانی، بازاری، تولیدکننده، سرمایه­‌گذار و ... بسیج شوند تا سنگرهای اسلام ناب را دیدبانی کننند و این بار نیز بر سر جنگ‌آفرینان، آن آید که بر سر صدام عفلقی آمد. بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور[6] و بصیرت، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و تقوا سلاح آن است.

بسیج الگوی بین‌المللی

حزب‌الله لبنان را می‌توان بارزترین نمونه موفق بسیج مردمی نامید که از تجربیات انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته و امروز علاوه بر آن که در قالب یک ارتش ملی در کنار دولت و ارتش لبنان ایفای نقش می‌کند، در کشور سوریه نیز برای مقابله با تروریسم و تقویت محور مقاومت بلای جان حامیان صهیونیستی و وهابی تروریسم شده است؛ بسیج مردمی در عراق که برای مبارزه با صدام تکریتی شکل گرفت و بعد در صحنه مبارزه با تروریسم و آزادسازی عراق از دست تروریست‌های داعشی خود را نشان داد، نیز الگوی دیگری از بسیج در منطقه تلقی می‌شود. نقش‌آفرینی خیره‌­کننده نیروهای مردمی تحت مدیریت انصارالله یمن برای دفاع از خاک کشورشان در مقابل تجاوز آل سعود و حامیان منطقه­‌ای آن هم از مصداق­‌های بارز الگوگیری از ایران است. بسیج مردمی در هر کشوری صورت گیرد پیروزی بر دشمنان اسلام و ملت آن کشور را نوید می‌دهد و لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

 پنجم آذر، روز بسیج مستضعفین بر همه بسیجیان عالم مبارک باد

 

پانوشت

[1] - از فردای پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با برنامه و یا حمایت استکبار جهانی به سرکردگی غرب، قائله‌های مختلف یکی پس از دیگری رخ نمود از جمله قائله‌های؛ کردستان، گنبد کاووس، آذربایجان(خلق مسلمان)، ترورهای گسترده توسط فرقه رجویه و سایر گروهکها، کودتای نوژه، محاصره اقتصادی و برجسته‌ترین آنها جنگ تحمیلی 8 ساله که همه کفر را در مقابل ایران به عنوان همه اسلام قرار داد.

[2] - 5 آذر 1358 روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره).

[3] - گروهکهای به اصطلاح "خلقی" از فردای پیروزی انقلاب شعار "انحلال ارتش" را سردادند ولی امام انقلاب جواب داندان‌شکن به خلقی‌های نوکر شرق و غرب داد و مانع اضمحلال ارتشی شد که در سالهای دفاع مقدس مدال دفاع جانانه از نظام و کشور را بر سینه دارد.

[4] - ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس جمهور و جانشین فرمانده کل قوا که دل در گرو غرب داشت، سپاه را تحریم تسلیحاتی و لجستیکی کرده بود.

[5] - ایده امام راحل(ره) تشکیل "ارتش بیست میلیونی" متشکل از بیست میلیون جوان ایرانی بود و می‌فرمود که: "مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد".

[6] - از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) در دیدار 29 آذر ماه با فرماندهان بسیجی.


[ یکشنبه 97/9/4 ] [ 4:46 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 113
کل بازدیدها: 1236186