سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

به نام حاکم مطلق

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در بهمن سال 1357 به پیروزی رسید و برای اولین بار در تاریخ ایران سرنوشت کشور به دست ملت رقم خورد و مردم در اوج اقتدار دو ابرقدرت شرق و غرب، نظام سیاسی "نه شرقی، نه غربی" را برگزیدند.

مستکبرین جهان دوقطبی، آن انقلاب و این نظام را بر نتابیدند و هر آن چه در توان داشتند را برای به شکست‌کشاندن انقلاب اسلامی در مرحله اول، و براندازی نظام برآمده از آن در مرحله بعدی رو کردند. چالش‌هایی که بعضی از آنها هر یک و به تنهایی برای تحقق اهداف استکباری کافی می‌نمود.

برشماری و تحلیل همه چالش‌های بارشده بر انقلاب و نظام اسلامی در این مقال نمی‌گنجد و لذا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برخی از مهم‌ترین آن چه بر این ملت گذشت و نگذشت جز با عنایت الهی، رهبری پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) و سپس مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) و ایمان و ایثار مردم، با عنوان "چهل چالش" برشمرده می‌شود.

1.کودتای آمریکایی برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی

بارقه‌های پیروزی نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) در سال 1357 آمریکا را بر آن داشت تا با طرح کودتای "ژنرال هایزر" آخرین تیر ترکش خود را در به شکست‌کشاندن انقلاب از چله رها سازد، ولی بخت یار نشد و در آخرین روزهای دی ماه سال 1357 فرار از کشور را بر ژاندارم آمریکا در منطقه تحمیل و کودتا را بی‌اثر کرد و بزرگترین انقلاب متکی بر ایمان و اراده یک ملت در 22 بهمن پیروز شد.

2.      رویش قارچ‌گونه گروهک‌ها با گرایش‌های مختلف فکری

دومین کلیدواژه شعار محوری انقلاب اسلامی، "آزادی" بود. تحقق آزادی در پی پیروزی انقلاب، بهانه‌ای دست داد تا از طرفی احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هایی که قبل از آن تشکیل شده بودند تجدید سازمان کرده و فعالیت خود را علنی کرده و گسترش دهند و از طرف دیگر تعداد زیادی تشکل به ظاهر سیاسی ولی در باطن وابسته یا تحت حمایت یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب شروع به فعالیت نمودند.

سازمانها و گروه‌های با گرایش کمونیستی مانند حزب توده، چریک‌های فدایی خلق، راه کارگر، فدائیان خلق اکثریت، حزب کمونیست و چند تشکل دیگر یا تحت تاثیر انقلاب 1917 شوروی و لنین بودند و یا متاثر از نظریات مائو و انقلاب چین؛ گروه‌هایی مثل مجاهدین خلق ایران، انجمن حجتیه، جنبش مسلمانان مبارز و فرقان ایدئولوژی التقاطی داشتند؛ احزاب و گروه‌هایی مانند جبهه ملی، جبهه نجات ایران، نهضت آزادی، حزب ملت و حزب رستاخیز نیز یا از رژیم پادشاهی حمایت می‌کردند و یا جمهوری‌خواه بودند، در هر صورت غربگرا بودند و گروه‌های منطقه‌ای مانند حزب دموکرات کردستان، رزگاری و کومله نیز در مناطق کردنشین و خلق عرب و حلق بلوچ در مناطق جنوب و جنوب شرقی فعالیت می‌کردند.

وجه اشتراک همه گروه‌هک‌های نامبرده‌شده و آنان که نامی از آنان در این مقاله برده نشد، مخالفت علنی یا پنهانی با اسلام ناب محمدی(ص) و جمهوری اسلامی ایران و وابستگی یا تحت حمایت بیگانگان و جذب نیرو و امکانات دولتی، جمع‌آوری سلاح و مهمات، نفوذ، جاسوسی و ترور و تخریب از شگردهای اکثر آنان بوده است.

3. شعار انحلال ارتش

از چالش‌های روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از مرحله ثبات، توطئه انحلال ارتش بود. مسعود رجوی به عنوان رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران - که ملت ما بعد از روشن‌شدن چهره منافقانه‌شان بهترین نام قرآنی یعنی "منافقین" را بر آن نهاد - در سخنرانی 14 اسفند سال 1357 که به مناسبت بزرگداشت محمد مصدق در احمدآباد برگزار شده بود، شدیدا به ارتش حمله کرد و خواهان تشکیل "ارتش بی‌طبقه توحیدی" شد! سایر گروهک‌های مدعی دفاع از حقوق خلق نیز شعار انحلال ارتش و تشکیل "ارتش خلقی" را سر می‌دادند.

حضرت امام خمینی(ره) این توطئه را با نام‌گذاری روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش در سال 1358 خنثی نمود و ارتش نیز در هشت سال دفاع مقدس به این دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به نحو احسن پاسخ داد.

4. جنگ‌های تجزیه‌طلبانه در غرب کشور

تنها چند هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 گروه‌های ضدانقلاب در غرب کشور(کردستان و شهرهای کردنشین آذربایجان غربی و کرمانشاه) در مقابل انقلاب دست به شورش و اقدامات مسلحانه تجزیه طلبانه زدند. این درگیریها که با اشغال شهرهای زیادی همراه بود منجر به شهادت تعداد زیادی نیروهای بومی و غیربومی از جمله نیروهای غیرنظامی جهاد سازندگی که در حال خدمات‌رسانی به مردم بودند شد. حزب دموکرات کردستان ایران(الان چند انشعاب از آن در آمده است) در رأس و گروهک‌هایی مثل رزگاری، کومله(الان چند انشعاب از آن در آمده است) و چند گروهک غیرکردی از جمله چریکهای فدای خلق و اشرف دهقان در کنار و همراه آنان آتش‌بیار معرکه بودند و با زدن سنگ ملت کرد به سینه دست به کشتار کرد و غیرکرد زدند.

همه این گروهک‌های مزدور و تروریست، امروز نه تنها مترمربعی از خاک کشور را در اختیار ندارند بلکه هم‌چون سابق از حمایت مردم کرد مناطق مذکور نیز برخوردار نیستند. البته با حمایت و هدایت دشمنان قسم‌خورده و ایادی منطقه‌ای آنان هر از گاهی دست به ترور افراد کرد منطقه می‌زنند. 

5. جنگ گنبد

از جمله سوء استفاده‌های از فضای باز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رویش قارچ‌گونه گروهک‌ها در کشور، تحمیل دو جنگ در گنبدکاووس در شمال کشور بوده است. جنگ اول از فردای پیروزی انقلاب عمدتا توسط چریک‌های فدایی خلق و جنگ دوم در بهمن 58 در ادامه جنگ اول به وقوع پیوست که خسارات انسانی و مالی فراوانی به مردم منطقه وارد نمود.

6. تحرکات ضدانقلابی حزب جمهوری خلق مسلمان ایران

این حزب در رقابت با حزب جمهوری اسلامی، یک هفته پس از تاسیس آن حزب توسط یک هیات مؤسس 12 نفره با توافق کامل سید کاظم شریعتمداری(از مراجع تقلید وقت) در ششم اسفند 1357 اعلام موجودیت کرد و به مرور مخالفت خود را با سیاست‌های کلی نظام آشکار ساخت. این مخالفت‌ها که از اعلام علنی و مسالمت‌آمیز آغاز شد تا آخرین روزهای حیات 10 ماهه آن به صورت قهرآمیز و حتی تلاش برای کنترل پایگاه دوم هوایی شکاری تبریز خاتمه یافت.

7. تحرکات تجزیه‌طلبانه خلق عرب در جنوب

در اولین هفته‌های سال 1358 گروهک موسوم به "خلق عرب محمره" تحرکات تجزیه‌طلبانه‌ای را در خوزستان آغاز کرد. درگیری‌ها با حمایت گروهک‌های دیگر از جمله چریکهای فدایی خلق و مجاهدین خلق(منافقین) انجام می‌شد که از حمایت رژیم بعثی عراق نیز برخوردادر بود. این جریان تجزیه‌طلب هرازگاهی با تحریک رژیم وهابی عربستان و بعضی دولت‌های دیگر منطقه تحرکاتی را در خوزستان انجام می‌دهد، از جمله برعهده‌گرفتن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز در شهریور سال جاری که البته بعدا داعش آن را برعهده گرفت. 

8. تبدیل سفارت آمریکا در تهران به لانه جاسوسی

معمار کبیر انقلاب اسلامی که با اتکاء بر ایمان و ایثار ملت کشتی نجات کشور را به ساحل پیروزی رسانده بود، بر اساس اعتمادی که به مردم داشت به فاصله کمتر از 60 روز پس از پیروزی انقلاب، تعیین نوع نظام سیاسی کشور را به آراء عمومی(رفراندوم) گذاشت و قاطبه ملت نیز "جمهوری اسلامی ایران" را برگزیدند.

بدیهی بود شیطان بزرگ به عنوان دشمن درجه یک ملت و کشور ایران که انقلاب اسلامی را برنتابیده بود، نظام سیاسی برآمده از انقلاب را به طریق اولی تحمل نکند. لذا به علت قطع دسترسی‌های قبلی که از طریق ساواک و دولتمردان رژیم پادشاهی تامین می‌شد، سفارتخانه خود در تهران را به لانه جاسوسی تبدیل نمود.

نقشه برقراری رابطه توسط سازمان جاسوسی سیا با عناصری از دولت موقت و بنی‌صدر(اولین رئیس جمهور) و هدایت جریانات تجزیه‌طلب و تروریست از جمله اقدامات لانه جاسوسی بود.

اما دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، حماسه‌ای را خلق کرداند که حضرت امام خمینی(ره) آن را "انقلاب دوم" نام نهاد.

9. کودتای نوژه

سازمان نقاب(نجات قیام انقلاب بزرگ) که توسط طرفداران شاپور بختیار(آخرین دست‌نشانده پهلوی در ایران و مورد حمایت آمریکا) طراحی شده بود با تصوری که از کودتای 28 مرداد 1332 داشت، رؤیای تسلیم کشور در صورت سقوط تهران را در سر می‌پروراند و لذا قصد داشتند با پرواز هواپیماهای جنگی از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان بیت حضرت امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست‌وزیری، ستاد مرکزی سپاه پاسداران و هم‌چنین کمیته انقلاب اسلامی و چند نقطه مهم دیگر در تهران را بمباران کنند.

با عنایات الهی کودتا توسط دو نفر از عوامل رده پایین طرح افشاء شد و با پیگیری دست‌اندرکاران وقت نظام و دستگیری عوامل آن به شکست انجامید.

10.عملیات پنجه عقاب در طبس

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تصرف سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 به وسیله دانشجویان پیرو خط امام و اسارت 53 نفر از عوامل آمریکایی، طرح "مداخله نظامی برای خارج کردن گروگان‌های آمریکایی" در دستور کار کاخ سفید قرار گرفت. پس از ناکامی سیاستمداران آمریکا در حل بحران، جیمی کارتر(رئیس جمهور وقت آمریکا) دستور انجام عملیات "پنجه عقاب" را صادر کرد. بدین منظور 90 نفر از کماندوهای آمریکایی موسوم به "نیروهای دلتا" به صحرای آریزونای آمریکا اعزام شدند و تعلیمات پیچیده و فشرده‌ای را در مدت بیش از پنج ماه پشت سر گذاشتند. نیروهای دلتا در غروب روز چهارم اردیبهشت 1359 با چند فروند بالگرد و هواپیما در صحرای طبس به زمین نشستند تا عملیات نهایی آزادسازی گروگان‌ها را انجام دهند.

عملیات پنجه عقاب با وقوع طوفان شن شکست خورد و متجاوزان آمریکایی با 9 کشته و یک عالم افتضاح به کشور خود بازگشتند.

11.تحریم ایران اسلامی در واکنش به تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران

اولین تحریم اقتصادی آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران در سال 1980 میلادی در واکنش به گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران انجام گرفت. این تحریم قرارداد فروش صدها میلیون دلار تجهیزات نظامی را که در زمان محمدرضا پهلوی به امضا رسیده بود لغو و فروش تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی ایران را غیرقانونی، میلیونها دلار دارایی‌های دولت ایران در آمریکا را مصادره نمود و کلیه مبادلات تجاری بین ایران و آمریکا را ممنوع کرد. هم‌چنین دولت ایالات متحده کلیه مناسبات دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع نمود.

متعاقبا چندین کشور دیگر، از جمله اتحادیه اروپا و ژاپن به آمریکا پیوستند و فروش تجهیزات نظامی و اعطای وام به جمهوری اسلامی ایران را ممنوع و خرید نفت از ایران را متوقف ساختند. با وجودی که این تحریم‌ها در 19 ژانویه 1981، پس از آزادی گروگان‌های آمریکایی در30 دی 1359، به ظاهر لغو و دولت‌های اروپایی از ادامه‌ تحریم ایران دست کشیدند، اما ایالات متحده برخلاف تعهدات خود در بیانیه‌های الجزایر مبنی بر لغو تحریم و مداخله نکردن در امور داخلی ایران، با مسدود کردن گسترده‌ دارایی‌های ایران به بهانه مطالبات شرکت‌های آمریکایی و امتناع از تحویل تجهیزات نظامی‌خریداری‌شده‌ ‌ایران، هم‌چنان به اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی‌ در مقیاسی گسترده‌تر ادامه داد.

ایران با اعمال مدیریت صحیح بر چالش، علی‌رغم کاهش صادرات روزانه 4 میلیون بشکه نفت قبل از انقلاب به زیر 1 میلیون بشکه از این بحران نیز جان سالم به‌در برد.

12.تحمیل جنگ هشت‌ساله به ایران

صدام تکریتی در شهریور سال 1359 رسما یک جنگ نظامی را بر ضد ملت و کشور ایران شروع کرد. در این جنگ تحمیلی، صدام بعثی که در ذیل بلوک شرق و شوروی سابق تعریف شده بود از حمایت هم‌جانبه غرب نیز در مقابله با ایران برخوردار شد. استفاده وسیع از تجهیزات نظامی در جنگ اعم از جنگنده میگ و موشک اسکاد شوروی، جنگنده میراژ فرانسوی، هواپیما و سایر تجهیزات نظامی آمریکایی، جنگنده تورنادو انگلیسی و مواد شیمیایی آلمانی در ساخت بمب شیمایی مؤید این مدعاست. کما این که حضرت امام خمینی(ره) در همان زمان فرمود امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است.

با ایستادگی و از خودگذشتگی ملت ایران، جنگ هشت‌ساله دنیای شرق و غرب آن روز بر ضد ملت ایران علی‌رغم خسارت فراوان و سنگین انسانی و مادی که بر ما تحمیل نمود، نتیجه‌ای برای صدام به عنوان شروع‌کننده و تحمیل‌کننده جنگ نداشت و هدف استکبار که سرنگونی یا تسلیم جمهوری اسلامی بود نیز حاصل نشد.

13.تحرکات تجزیه‌طلبانه خلق بلوچ در جنوب شرق و شرق

در اولین روزهای سال 1358 که انتخابات همه‌پرسی(رفراندوم) تعیین نظام سیاسی در حال اجرا بود عده‌ای که به نام خلق بلوچ پرچم استقلال بلوچستان ایران را بر دوش می‌کشیدند فتنه قومی و مذهبی را در آن منطقه آغاز کردند.

14.ورود منافقین به مرحله نظامی

سازمان مجاهدین خلق ایران که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی رؤیای رهبری انقلاب را در سر می‌پروراند به طور گسترده اقدام به جذب نیرو و سازماندهی میلیشیا و جمع‌آوری سلاح و امکانات نمود. این گروه تروریستی در 30 خرداد سال 1360 وارد مرحله نظامی شد و در سطح وسیعی دست به ترور سران و بازوان نظام و در مرحله نهایی مردم عادی کوچه و بازار زد. جاسوسی و ایفای نقش سربازی برای رژیم صدام که جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرده بود، 16000 شهید ناشی از ترور توسط گروهک مذکور، جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر کشورها و ده‌ها جنایت دیگر بر ضد مردم عراق و ایران در کارنامه منافقین ثبت است.

آمریکایی‌ها بعد از حمله به عراق هرچند این گروهک تروریستی را خلع سلاح و در اردوگاه موسوم به اشرف در نزدیکی بغداد محدود کردند، ولی چند سال بعد با پرداخت 20 میلیون دلار از طریق سازمان ملل نسبت به انتقال آنان از اردوگاه لیبرتی عراق به کشور آلبانی اقدام کردند و اخیرا نیز خبری در فضای مجازی مبنی بر بازگردادن تعدادی از تروریست‌های مذکور به عراق برای انجام فعالیتهای موردنظر بر ضد ایران منتشر شده است.

15.حقوق بشر

دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ملت ایران که از طرفی خودشان به حقوق اولیه بشر اعتقاد ندارد، و از طرف دیگر هیچ حقی را برای ملت‌های تحت ستم دولت‌های مزدور و تحت حمایت خود قایل نیستند، به بهانه‌های واهی بارها در مجامع بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده‌اند. حقوق بشر با هدف اعتبارزدایی، نظارت بین‌المللی، سپس تضعیف و مداخله و در راستای برندازی نظام اسلامی طراحی و اجرا شده و می‌شود.

گروهک‌های تروریست و مزدوران داخلی استکبار که پس از دریافت ضربات سخت و شکننده از ملت ایران، با جاسوسی و اجرای قرامین شیطانی استکبار امرار معاش می‌کنند در این عرصه با ارائه گزارش‌های جهت‌دار آتش‌بیار معرکه شیطانی هستند.

16.سلاح هسته‌ای

به اعتراف دستگاه‌های اطلاعاتی و سازمانهای ذی‌ربط غربی جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های سخت اقتصادی و علمی، قله‌های علم را درنوردیده و در تولید علم پیشتاز است. از جمله عرصه‌های بسیار پیچیده علمی، دانش هسته‌ای است که دانشمندان جوان ایران قله آن را فتح کرده‌اند.

دشمنان این ملت علی‌رغم باورداشتن به این نکته که در قاموس دینی ایران تولید، نگهداری و به‌کارگیری سلاح اتمی حرام است، هجمه شکننده‌ای را به بهانه قصد ایران برای تولید سلاح هسته‌ای آغاز و همه تلاش خود را معطوف به ضربه‌زدن به ایران کردند. آخرین گام آنان پاره‌کردن یک‌طرفه قرارداد بین‌المللی موسوم به برجام توسط رئیس جمهور آمریکاست.

دو دهه قبل به ایران اجازه نمی‌دادند چند دستگاه سانتریفیوژ برای تحقیقات فعال باشد، ولی امروز دانشمندان جوان ما علی‌رغم این که در معرض تحریم علمی و ترور بودند توانستند به غنی‌سازی 20 درصد و طراحی و تولید سانتریفیوژهای نسل جدید و حتی به فناوری طراحی و ساخت تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز دست‌یابند.

17.مرجع‌سازی دینی

از جمله شیطنت‌های استکبار جهانی که برای مقابله با ایران بین خود تقسیم‌کار کرده‌اند، مرجع‌سازی است. نتیجه این شیطنت آنان پیدایش شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی است. برجسته‌کردن عناصری از بین شیعیان و هم‌چنین سنی‌ها و نقش‌آفرینی از طریق آنان در جهت ضربه‌زدن به وحدت راهبردی شیعه و سنی و ... . بدیهی است وعده الهی حق است و شیاطین در این عرصه نیز موفق نخواهند شد.

18.مذهب‌سازی

مذهب‌سازی از دیرباز از راهبردهای شیطانی سازمان اطلاعاتی روباه پیر بوده است. ایجاد بهائیت در ایران و معرفی آن به عنوان مذهب، حمایت از جریان انحرافی محمد بن عبدالوهاب در جزیره‌العرب که منجر به شکل‌گیری و گسترش وهابیت گردید. وهابیت امروز ایدئولوژی جریان‌های تروریستی ویرانگر مانند طالبان، القاعده و داعش می‌باشد. در دنیای پسامدرن امروز مذهب‌سازی در قالب شیطان‌پرستی و سایر فرقه‌های به ظاهر عرفانی نمایان شده است.

ادامه مبحث در قسمت دوم


[ پنج شنبه 97/10/20 ] [ 9:19 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 99
بازدید دیروز: 129
کل بازدیدها: 1236917