سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

چهل سال است که؛

در چهلمین سال پیروز ی انقلاب شکوهمند اسلامی، علی‌رغم تلاش چهل‌ساله استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای‌اش برای به شکست‌کشاندن انقلاب و سرنگونی نظام برآمده از آن، دهه مبارکه فجر به مراتب بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل در سراسر کشور برگزار شد. در اولین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب مروری کوتاه و به نظم این پدیده «برجسته معاصر جهان» و «آغازگر عصر جدید عالم» مناسب به نظر می‌رسد:

چهل سال است دیو گشته فراری

هوای آسمان گشته بهاری

چهل سال است فرشته در آمد

بشد ملت در دنیا سرآمد

چهل سال است ملت گشته آزاد

هرآنچه بافته دشمن، داده بر باد

چهل سال است دشمن در کمین است

که تا نوکر نباشی، خط همین است

چهل سال است دشمن خواب ندارد

ازین ملت دمی اعصاب ندارد

چهل سال است که ملت در حضور است

ز هر چه سستی و رخوت به‌دور است

چهل سال است که ملت در قیام است

همی داند که نهضت ناتمام است

چهل سال است ملت سرفراز است

درفش افتخارش بر فراز است

چهل سال است که ما در انتظاریم

که این پرچم به دست او سپاریم

همو که صاحب این انقلاب است

ولیّ مطلق عصر آن جناب است

پانوشت:

 



   - حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در "بیانیه گام دوم انقلاب"،(24 بهمن 1397)  

  - 26 دی ماه سال 1357، روز فرار مفتضانه محمدرضا پهلوی از ایران

- 12 بهمن سال 1357، روز بازگشت پیروزمندانه حضرت امام خمینی(ره) از تبعید به وطن

- آزادی، دومین کیلدواژه شعار محوری و راهبردی(استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) ملت در ایام انقلاب شکوهمند اسلامی بود که با فروریختن هیمنه پوشالی رژیم سفاک ستمشاهی آن را به دست آورد و سنگ‌بنای برچیدن بساط استعمار و استکبار در این کشورگذاشته شد. همان‌طور که امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمود: "پس آ‌ن‌گاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سه‌قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطب‌های جدید قدرت، تقابل دوگانه جدید "اسلام و استکبار" پدیده‌ برجسته جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانه‌ ملّت‌های زیر ستم و جریان‌های آزادی‌خواه جهان و برخی دولت‌های مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانه‌ رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج‌طلب عالم، بدان دوخته شد. بدین‌گونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزله‌ انقلاب، فرعون‌های در بسترِ راحت آرمیده را بیدار کرد... ."

- به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی؛ دشمن درجه یک کشور، ملت  و جمهوری اسلامی ایران آمریکاست و البته صهیونیسم، روباه پیر و دیگر دولت‌های استعمارگر به عنوان دشمنان قسم‌خورده مدام در کمین این ملت می‌باشند.

- استکبار جهانی با داشتن ژاندرم منطقه‌ای خود در ایران، در منطقه ترک‌تازی می‌کرد که انقلاب اسلامی خواب راحت را از او و هم‌پیمانانش ربود. امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در بیانه گام دوم انقلاب فرمود: "چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه‌کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند."

- امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمود: مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید.

- امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمود: "نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده ایران و ایرانی به ویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است."

- ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب شکوهمندش در دنیا یا شناخته‌شده نبود و اگر بود به عنوان ملتی توسری‌خور تلقی می‌شد، اما مروز در دنیا، به خصوص نزد ملت‌های مظلوم و مستضعف، سرفراز و مایه مباهات است. همان‌طور که امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمود: "محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است: کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفت‌های علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است."

- همیشه زمان انتظار فرج حضرت صاحب‌الامر(عج) را می‌کشیم، در اینجا منظور انتظار برای تحویل پرچم انقلاب اسلامی به دست آن حضرت به عنوان صحاب اصلی انقلاب می‌باشد.

سال‌ها مى‌گذرد، حادثه‏ها مى‏آید      انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏(دیوان امام خمینی(ره))

- فرزند امام حسن عسگری(ع) مهدى موعود ولی عصر عجل‌اللَّه فرجه‌الشریف 


[ یکشنبه 97/11/28 ] [ 8:0 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1237104