سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

بسم‌الله المنتقم

وقتی هند(همسر ابوسفیان) در سال سوم هجرت – در جنگ احد – سینه حمزه سیدالشهداء(عموی پیامبر(ص)) را شکافت تا با خوردن جگر آن شهید اوج تنفر خود را از اسلام نشان دهد ، شاید انتظار داشت که کم‌تر  از نیم قرن بعد جنازه نوه بزرگ رسول خدا حضرت امام حسن مجتبی(ع) را در مدینه تیرباران کنند؛ اما شاید احتمال نمی‌داد رفتار وحشیانه وی در تاریخ تکرار شود و بیایند کسانی که به دستور عباسیان و آل سعود در قرن‌ها بعد به قبور مطهر همسر رسول‌الله(حضرت خدیجه سلام‌الله)  و عموی آن حضرت(ابوطالب) در مکه مکرمه و فرزندانش در مدینه و کربلا و سامراء و صحابی‌اش در سوریه اسائه ادب و بی‌حرمتی کنند؛ اما این اتفاق افتاد و تاریخ تکرار شد. شاید اینان فرزندان ناخلف آن جگرخوارند که وحشیگری در خونشان موج می‌زند و بی‌مهابا با حمله به قبور مطهر و شریف ائمه هدی(ع) و اولیاء آن حضرات در صدد انتقامگیری از رسول گرامی اسلام(ص) برآمده‌اند:

1 - با مراجعه به تاریخ به نظر می‌رسد بنیانگذار جسارت به قبور ائمه هدی علیهم‌السلام متوکل عباسی باشد که به دستور او طی بیست سال هفده بار قبر شریف حضرت امام حسین(ع) را تخریب کردند. این اتفاق وحشیانه که منجر به شکافتن قبر شریف آن حضرت و آب گرفتن و شخم زدن آن شد، در سالهای 237 و 247 هجری قمری رخ داده است.

2 - وهابیان در سال 1216 هجری قمری به کربلا حمله کردند . متجرین خشک‌مغز وهابی در این تهاجم که ده سال ادامه ‏داشت؛ شهر را غارت ، مردم را قتل عام و قبر مطهر حضرت امام حسین(ع) را خراب کردند.   

یک بار هم‏ "امیر مسعود" در سال 1225 هـ .ق با سپاهى متشکل از 20 هزار جنگجوى وهابى به نجف و از آنجا به کربلا تاختند.

3 - وهابیان در سال 1221 هجری قمری بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران نمودند و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در سال‌های 1343 و  1344هـ .ق نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، به ویرانی آن اقدام کردند.

مهاجمان مسلح طی یک سال به تخریب آثاری چون قبر عبدالله ابن عباس، ابوطالب و حضرت خدیجه رحمه‌الله علیهما و زادگاه پیامبراسلام(ص) و فاطمه زهرا(س) در مکه و قبه و قبور موجود در قبرستان بقیع و هم چنین مسجد و قبر حضرت حمزه سیدالشهداء در احد پرداختند.

آنان هیچ قبر و ضریحی را استثنا نکرده‌اند، بلکه قبر پیامبر(ص) از آن جهت که بیشتر مورد احترام و علاقه مردم است، از دیدگاه آنها و از نظر دلایل وهابیان، اولی به خرابی بوده و هست و در حال حاضر نیز اگر ملاحظات سیاسی مانع نشود، حتماً قبر پیامبر(ص) را نیز ویران می‌کنند!

4 – در عصر حاضر نیز، حکومت بعثى عراق براى در هم کوبیدن حرکت انقلابى شیعیان در سال 1370 هجری شمسی با انواع سلاح‎ها مردم را در نجف و کربلا به خاک و خون ‏کشید و با توپخانه، گنبد و بارگاه امام حسین‏(علیهالسلام) را مورد هجوم قرار داد

وهابیان در عصر حاضر نیز در سالهای 1383 و 1386 هجری شمسی دو مرحله حرمین عسگریین را مورد هجوم وحشیانه خود قرار دادند. تروریستهای وهابی ابتدا گنبد و بعد مناره‌ها و سرداب غیبت امام زمان(عج) منفجر کردند که به فروریختن آنها منجر شد.

5 – در آخرین اقدام وحشیانه نیز نووهابیان با تخریب قبر شریف حجر بن عدی - صحابی پیامبر اعظم(ص) و یار حضرت امام علی(ع) – در سوریه و تخریب ده‌ها مسجد و کلیسا در عذاق و شام، تحجر و خشک‌مغزی خود را به اثبات رساندند.

در پیامرسان سروش basiyrat@

منابع

1. پیشینه و عقاید وهابیت

2. دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(www.farsi.Khamenei.ir)

3. نرم‌افزار گنجینه روایات ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نقل از زندگانی حضرت امام حسین(ع) ، محمدجواد نجفی

4. منابع خبری در فضای مجازی

 


[ سه شنبه 98/3/21 ] [ 10:49 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236316