سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

9دی

إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیرا

بیست و دوم خرداد 1388 انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار و در نتیجه منتخب مردم مجددا رهسپار کاخ ریاست جمهوری شد. ظاهراً دو رقیب جامانده از این مسابقه سیاسی به نتیجه انتخابات اعتراض کردند و عده‌ای به طرفداری از آنان به کف خیابان‌ها ریختند و... .

شاید حتی اکثریت کسانی که به دو رقیب موصوف رأی داده بودند و هم‌چنین اکثریت آنان که به طرفداری از آن دو به خیابان‌ها ریخته بودند نمی‌دانستند که از ماه‌ها قبل طراحان حرکتی که «فتنه 88» نام گرفت «تعالیم صد و نود و هشتگانه»آقای«جین شارپ»  را مو به مو مطالعه کرده بودند تا با بومی‌سازی آن، راه گذار از دیکتاتوری به دموکراسی را هموار سازند!

غربی‌ها به سردمداری «شیطان بزرگ» قند در دلشان آب شد و از چپ و راست با استفاده از غول رسانه‌ای در اختیار، از جریان فتنه حمایت کردند. برای چند ماه خوراک رسانه‌های تصویری، صوتی و مکتوب و مجازی استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن تامین شد.

مردم ولایتمدار ایران اسلامی روز «چهار شنبه 9 دی 1388» با حضور هوشمندانه در صحنه از «ولایت فقیه پشتیبانی کردند تا به مملکت آسیبی نرسد». این گونه بود که تخم فتنه به بار ننشست. از آن روز هر سال نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت گرامی داشته می‌شود.

ریشه‌یابی بصیرت در ایران اسلام

بصیرت و آگاهی‌بخشی روحانیت

روحانیت در طول تاریخ همیشه با بصیرت و آگاهی به موقع، نگهبان دین و دیانت و سیاست بوده‌اند. آگاهی‌بخشی به مردم در مقابل تهاجم به دین و دیانت، کشور و ارزش‌ها و هنجارهای آن. از آیت‌الله میرزای شیرازی که با صدور فتوای انقلابی نسبت به سپردن سرمایه ایران به اجانب هشدار داد و سید جمال‌الدین اسدآبادی تا آیت‌الله العظمی بروجردی که با سردادن ندای وحدت مذاهب اسلامینسبت به خطر تفرقه بین مسلمانان هشدار دادند و بصیرت بی‌بدیل و خیره‌کننده رهبر کبیر و معمار انقلاب اسلامی که با قیام در مقابل قانون استعماری کاپیتولاسیون، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را پایه‌ریزی نمود و هشدارهای پیامبرگونه‌ای که در مقابل خطر صهیونیسم برای دنیای اسلام، نقش شیطان بزرگ در استعمار نو ...؛ و بصیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی، نمونه‌هایی از صدها و بلکه هزاران اقدام آگاهانه و آگاهی‌بخش روحانیت شیعه است. غیر از این نیز انتظار نمی‌رود، چرا که رسول اکرم(ص) فرمود: إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیَاء (أمالی الصدوق،ص60)

پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) واسطه بصیرت

خداوند در قرآن پیامبرش را شاهد و گواه امتش قرار داده است پیامبر وقتی شاهد و گواه است؛ اولا این بصیرت و شاهد‌بودن - بر خلاف نظر جاهلان وهابی- فقط مختص زمان حیات با برکت دنیوی‌اش نیست، بلکه الی‌الابد استمرار دارد، ثانیا اهل بیت معصوم آن حضرت نیز واسطه این فیض هستند.

بصیرت و آگاهی حضرت امام علی (ع) در دوره‌های مختلف عمر بابرکتش، صلح هوشمندانه فرزندش حضرت امام حسن (ع)، قیام خونین حضرت امام حسین (ع) و پذیرش ولایتعهدی مأمون توسط حضرت امام رضا (ع) همه و همه برای احیاء دین رسول گرامی اسلام(ص)بوده است.

فرزندان سلمان فارسی مورد توجه پیامبر اکرم(ص)

پیامبر اسلام (ص) حضرت سلمان را «منا اهل‌البیت» نامیده و در باره ایرانیان که بزرگترین سهم را در اسلام دارند؛ به واسطه اسلام، خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب هستند و دین و دانش را اگر به ثریا آویخته باشد به آن دست می‌یابند، نظر لطف داشته‌اند. پس؛ هوشیاری، هوشمندی و بصیرت ایرانیان در مقابل وقایع، پدیده‌ها و حوادث و دفاع از دین رسول‌الله(ص) ریشه در بصیرت نبوی دارد که به واسطه و از طریق علماء عظام واصل می‌شود.

آگاهی و بصیرت نبوی ملت ایران که در 9 دی 1388 مُهر پایان بر فتنه زدند گرامی و این هوشمندی در مقابل دشمنان دین و دیانت مستدام باد. آمین یا رب‌العالمین

منابع

1. نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نقل از منابع مندرج در پاورقی‌ها.

2. عظیمی‌زاده احمد، بوستان نبوی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، چاپ اول/1390


 پاورقی



1 - به تعبیر شهید مدرس دیانتی که عین سیاست و سیاستی که عین دیانت است.

2 - خداوند در سوره الاحزاب – آیه 45، سوره الفتح – آیه 8 و المزمل – آیه 15 پیامبرش را گواه، بشارت‌دهنده و بیم‌دهنده نامیده است.

3 - اعظم الناس نصیبا فی الاسلام اهل فارس(بوستان نبوی،6).

4 - اسعد العجم بالاسلام اهل فارس(همان).

5 - لو کان الایمان معلقا بالثریا لتناوله رجال من فارس و باز فرمود: لو کان العلم بالثریا، لتناوله رجال من فارس(همان).

 

 


[ سه شنبه 100/10/7 ] [ 8:56 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 361
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1237379