سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

معتقد است: «انقلاب ایران واقعه‌ای گیج‌کننده بود که اکثر ناظران ایرانی و غیرایرانی را کاملا غافلگیر کرد... .» او هم‌چنین اذعان کرده است که: «یکی از درس‌های بسیاری که از انقلاب ایران گرفته شد این بود که طرق سنتی و معمول حفظ امنیت ملی در جهان سوم، از قبیل تقویت نیروهای امنیتی، پشبرد توسعه اقتصادی و حفظ روابط نزدیک با یک ابرقدرت، لزوما امنیتی را که واقعا باید حفظ شود، تضمین نمی‌کند.»

با مشاهده و مطالعه نظرات آقای گازیوروسکی سوالاتی به ذهن متبادر می‌شود. از جمله:

اولین سوال این است که؛ وقوع انقلاب اسلامی ایران چه کسانی را گیج کرده است؟

دوم این که؛ آیا عارضه گیج‌کنندگی انقلاب اسلامی یک بار در سال 1357 اتفاق افتاد و تمام شد، یا هنوز هم پس از 43 سال، علی‌رغم فشارهای متعدد فلج‌کننده، گیج‌کنندگی انقلاب اسلامی باقی و مستمر است؟

و اگر واقعه انقلاب اسلامی هنوز هم گیج‌کننده هست، ناشی از همان وقوع اولیه می‌باشد یا رشد و تعالی آن؛ هر روز در عرصه‌ای و در زمینه‌ای اثرات گیج‌کنندگی خود را گسترش و بروز داده است؟

سوم این که؛ آیا دست‌نشاندگان استکبار، به خصوص در منطقه، از سقوط محمدرضا پهلوی درس عبرت گرفته‌اند؟

با کم‌ترین آگاهی سیاسی از اوضاع منطقه و جهان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پس از رحلت ایشان در دوره رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، پاسخ به سوالات مذکور شاید آن قدر واضح و بدیهی باشد، که بیان آن را غیرضرور نماید. مع‌‌الوصف بیان موجز و در حد سرفصل، خالی از لطف نخواهد بود:

1 – اول از همه آمریکائیها که به عنوان ابرقدرت غرب روی محمدرضا پهلوی برای تامین منافع نامشروعشان در منطقه حساب درازمدت بازکرده بودند در بهمن 1357 از انقلاب اسلامی گیج شدند، شوروی به عنوان ابرقدرت شرق و هم‌چنین صهیونیستها دیگر کسانی بودند که وقوع انقلاب اسلامی آنان را مات و مبهوت کرد. و البته چندی بعد شوروی به زباله‌دانی تاریخ سپرده شد و رژیم صهیونیستی نیز در سراشیبی سقوط است. گیج‌شدن ایادی منطقه‌ای ابرقدرتهای شرق و غرب از نتیجه پیروزی ملت  ایران  که گفتن ندارد!

2 – ایادی منطقه‌ای استکبار جهانی و صهیونیستها که اساسا آن قدر از وقوع انقلاب اسلامی گیج شده‌اند که موکدا از سقوط محمدرضا درس عبرت نگرفته و کماکان حیات ننگین خود را در گرو وابستگی هرچه بیشتر به استکبار می‌دانند.

 

پاورقی

   - مارک جِی گازیوروسکی (به انگلیسی: Mark J. Gasiorowski  ) (زاده? 9 اکتبر 1954 میلادی) استاد آمریکایی گروه علوم سیاسی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا است. او همچنین، استاد مدعو در کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده‌است.

  - ادوارد ای .آزر و چونگ این مون، امنیت ملی در جهان سوم

- «چهل سال؛ چهل چالش، چهل شکست» به نشانی   http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/423/

- «ارزیابی تحقق شعارهای انقلاب اسلامی» به نشانی http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/457/


 


[ پنج شنبه 100/11/21 ] [ 5:13 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236466