سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

نظام و مردم حقوق متقابلی نسبت به هم دارند . حضرت امام علی (ع) برای خویش و مردم حق متقابل قائل بود و در این باره فرمود : " اى مردم، مرا بر شما و شما را بر من حقّى واجب شده است، حق شما بر من، آن که از خیر خواهى شما دریغ نورزم و بیت‌المال را میان شما عادلانه تقسیم کنم ... و  اما حق من بر شما این است که به بیعت با من وفادار باشید، و در آشکار و نهان برایم خیرخواهى کنید، هر گاه شما را فرا خواندم اجابت نمایید و فرمان دادم اطاعت کنید. "

بی‌شک راهبرد نظام اسلامی چه در حیات پربرکت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل(ره) و  چه در زمان حاضر و تحت هدایت رهبر فرزانه و دلسوز انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، بر گرفته از سیاست حضرت امام علی(ع) بوده و هست . در سی و چهار سال گذشته رهبری و مردم حقوق متقابل همدیگر را به خوبی ادا کرده‌اند .

ملت ایران که اکثرا مسلمانند ؛ ترک باشند یا کرد ، بلوچ  یا عرب ؛ شیعه باشند یا سنی ، دل در گرو اسلام ناب محمدی(ص) دارند و جمهوری اسلامی ایران را برآمده از انقلاب اسلامی می‌دانند و به پیروی از پیر و مرادشان که فرمود "حفظ نظام ، یکی از واجبات شرعیه و عقلیه است که نظام باید محفوظ باشد." ، علی‌رغم همه سختی‌ها و در هر شرایطی به تکلیفشان که "حفظ نظام اسلامی" است عمل کرده‌ و می‌کنند .

در این برهه حساس زمانی که دشمنان از همه توان "سخت" و "نرم" خود استفاده کرده‌اند تا به بهانه سختی معیشت ، مردم را از نظام و رهبری دور کنند، انتظار از مردم این بود که با حضور حماسی خود در جشن بیست و چهار سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برای چندصدمین بار به تکلیف دینی و میهنی خود عمل و دشمنان را مایوس و ناکام کنند ،که کردند . حضور پرشور و سراسری ملت در راهپیمایی 22 بهمن امسال از طرفی "رشته‌های" دشمن را "پنبه" کرد ولی از طرف دیگر تکلیف مسئولین و دست‌اندرکاران قوای مختلف نظام را سنگین‌تر نمود که هان ای مسئولین ؛

ما حق نظام و رهبری را که "وفاداری بر بیعت با امام و رهبری" ، "خیرخواهی آشکار و نهان" و "اجابت فرمان رهبر" و دفاع جانانه از "کیان نظام اسلامی" است ادا کردیم  ولی شما :

 1 . باید که پیرو رهبر دلسوز و فرزانه انقلاب اسلامی باشید و به دور از هیاهوهای دشمن‌شادکن ، آرامش روانی جامعه را تامین وتقویت کنید ؛

2 . با درایت و مدیریت صحیح اسلامی و انقلابی ، با هر آن‌چه که منافع ملت را خدشه‌دار می‌کند مقابله و در بسط و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه و آسایش معقول و منطقی این مردم کوشا باشید.

عصر روز 22 بهمن 1391 - قائم

منابع :

1 - نرم‌افزار گنجینه روایات نور - نهج‌البلاغه امام علی(ع) - ترجمه دشتی ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

2 - نرم‌افزار امام خمینی - مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره) ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی


[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 5:26 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236394