سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

حاج قاسم سلیمانی

حسین بن علی علیه‌السلام در ذی الحجه سال 61 هجری قمری به منظور احیاء دین جدش بر امیر بوزینه‌باز و متجاهر به شُرب خمر یزید بن معاویه خروج کرد و قیام آن حضرت در دهم محرم همان سال در کربلا با کشته‌شدن مردان لشکر حسین (ع) و اسارت زنان و کودکان خاتمه یافت و یزید در کاخ سلطنت خویش جشن پیروزی را در حضور  اسرا برگزار کرد.

الآن پس از 1383 سال از آن پیروزی، یزید و فرماندهان لشکرش کجایند و با فرزندان خلفش یعنی وهابیان و داعشیان اصطلاحا «چند چندند» و دین جد حسین بن علی (ع) در چه وضعیتی قرار دارد؟

سیزدهم دی ماه سه سال قبل امیرالمسکبران جهان معاصر دستور کشتن فرمانده بی‌بدیل مبارزه با تروریسم بین‌الملل را صادر و در فرودگاه بغداد اجرا کرد تا محور مقاومت را بشکند. حالا پس از سه سال از آن روز، استکبار جهانی با خود و ایادی منطقه‌ای‌اش چند چند است و محور مقاومت با قاسم سلیمانیهای زمان چه حال و روزی دارد؟

در سالروز شهادت مرد میدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ارواح مطهر او  و همراهان و همرزمانش در محور مقاومت درود می‌فرستیم

- از نگاه باطل آنان که یزید بوزینه‌باز را امیرالمومنین می‌نامیدند، حضرت امام حسین (ع) که امام مسلمین بود بر خلیفه خروج کرده است!

 


[ دوشنبه 101/10/12 ] [ 9:59 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

ولایت

واقعه

ده سال از هجرت خاتم‌الانیباء(ص) گذشته و حضرتش به مکه مکرمه سفر نمود تا حج بگذارد و آداب حج‌گذاردن را به مسلمانان بیاموزد. سال آخر عمر پربرکت پیامبر اکرم(ص) بود و عطر سفر آخرت را استشمام فرموده بود و لذا این حج، حجه‌الوداع بود. حاجیان حج گذاشتند و در جوار رحمت للعالمین در مسیر بازگشت به اوطان خویش بودند. به غدیر خم، اندکی مانده به جحفه در نزدیکی مدینه که رسیدند پیامبر خدا دستور توقف کاروان داد؛ پیش‌رفتگان را فراخواند تا به توقفگاه برگردند و دستور تامل تا نرسیدگان به محل، باز آیند.

جمله همسفران که به گواهی تاریخ یکصد هزار نفر بودند بر محور نگین عالم خلقت حلقه زدند. رسول حق بر بلندای جهاز شتران قرار گرفت تا آخرین گام رسالت را در آخرین سفر حج بردارد.

 آخرین گام رسالت

یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ(المائده - 67)

اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً(به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از(خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران(لجوج) را هدایت نمى‏کند.

در غدیر خم یزدان گفت مر پیمبر را

کز پی کمال دین شو پذیره حیدر را(ملک‌الشعرای بهار)

آری، حضرتش مأمور بود تا گام آخر رسالت را بردارد و «اکمال دین خدا» را ابلاغ نماید. اما آن رسالت چه بود که اگر  ابلاغ نمی‌شد، رسالت الهی را انجام نداده بود؟

هدف گام نهایی

الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ...(المائده - 3)

امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم... .

راستی نعمت خدا که دین اسلام باشد، چگونه کامل می‌شد؟ یعنی رشدش تمام می‌شد و به قول امروزیها به آخر خط می‌رسید؟ یا تنها راه رشد و استمرار افاضه الهی از جانب خداوند تعیین ‌می‌شد؟

بی‌گمان منظور از اکمال، نهایت رشد اسلام و باز ایستادن از رشد نبود؛ بلکه آن رسالتی بود که اگر ابلاغ و اجرا نمی‌شد، کمال دین تحقق پیدا نمی‌کرد.

در غدیر خم خطاب آمده ز حق بر مصطفی

تا علی را او ولی بر مهتر و کهتر کند(ملک‌الشعرای بهار)

این گونه بود که پیامبر خدا بر بلندای ایجادشده از جهاز شتران، دست مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) را گرفت و فرمود:

مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاه

هر کس که من مولای او هستم علی مولای او است. خدایا دوست بدار کسی را که با علی دوست است و دشمن بدار کسی را که با او دشمن است.

البته رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) ابتدا از حاضران اقرار گرفت که از خودشان بر آنان اولی است. سپس مهم‌ترین پیام الهی را بیان فرمود.

علی(ع) کسیت؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد، چرا که دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان از معرفی کامل آن حضرت عاجز مانده‌اند. اما به قول شاعر:

آب دریا را اگر نتوان کشید

پس به قدر تشنگی باید چشید

بنا بر این به خود اجاز می‌دهم تا؛ نه قطره‌ای، بلکه به "نانواندازه‌ای" از صفات و ویژگی‌های آن حضرت را، آن هم به صورت محوری برشمارم و بس.

علی(ع):

1. نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود؛

2. نامش را در ،آسمانها ، علی(ع) نهاده بودند؛

3. تنها مولود کعبه در عالم بشریت بود؛

4. نزد پیامبر خدا(ص) تربیت شد؛

5.  اول مسلمان بود؛

6.  چون هارون بود برای رسول‌الله(ص)؛

7.  از آل عبا بود؛

8.  باب شهر علم بود؛

9.  او با حق و حق با او بود؛

10.  امیرالمؤمنین بود؛

11.  صدیق و فاروق بود؛

12. آقای زاهدان روزگار بود؛

13. شدیدالسیاسه بود؛

14. همای رحمت و آیت خدا بود؛

15. شرافت نسبی داشت؛

16. خیبرشکن بود؛

17. سرچشمه علم فقه بود؛

18. از مردان بزرگ تاریخ انسانیت است که مفهوم و نظریه عدالت هستی و جهان را پایه‌ریزی کرد؛

19. وصی پیامبر(ص) بود؛

20. اولین شهید محراب بود؛

21.  ... .

آری؛ این گونه بود که علی(ع) وصی رسول‌الله(ص) و جانشین وی شد تا پس از رحلت حضرتش خورشید ولایت و هدایت از طریق سلاله پاک آن حضرت بر سپهر بشریت بتابد و باب هدایت بشر الی‌الابد باز باشد و استمرار دین خدا تضمین. والسلام

علی را علی مقتداست است بی‌گمان

کنیم بیعتش را جلی و نهان

با درود بی‌پایان به روح پرفتوح امام خمینی(ره)، بیعت ناشکستنی‌مان را با امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) تجدید می‌کنیم.

دهه امامت و ولایت بر همه مسلمانان مبارک باد

 

پاورقی:



- "... آدم به جبرئیل گفت این دخترک کیست که از نور جمالش بهشت درخشان شده گفت این فاطمه دختر محمّد یکى از فرزندان تو است که پیامبر آخرالزمان است گفت این تاج چیست که بر سر دارد گفت شوهرش علی بن ابى طالب است پرسید این دو گوشواره چیست گفت دو فرزندش حسن و حسین هستند." (ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏3)

- ارشاد القلوب- ترجمه سلگى، ج‏2، ص13

- هنگام تولد على علیه السّلام، سى سال از عمر مبارک پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم گذشته بود و سخت على علیه‌السّلام را دوست مى‏داشت و دستور داد، تا گهواره او را در کنار بسترش قرار دادند و بیشتر اوقات، تربیت و حضانت او به دست مبارک پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم صورت مى‏گرفت و هنگام نیاز، بدنش را مى‏شست، و در موقع خوردن شیر، او را در پناه خود مى‏گرفت و گهواره‏اش را مى‏جنبانید و در بیدارى سرگرمش مى‏کرد و او را به سینه خود مى‏گرفت(همان)

- به استناد فرازی از خطبه 56(و سبقت الی الایمان) و نقل از "اکثر اهل حدیث و اکثر محققین از اهل سیره" – ابن ابی‌الحدید

- حذیفة بن اسید گفت: پیامبر خدا دست علىّ بن ابى طالب(ع) را گرفت و گفت:

مژده باد و مژده باد، موسى از پروردگارش خواست که از خاندانش، هارون را وزیر او قرار بدهد و من از پروردگارم مى‏خواهم که از خاندانم على را وزیر من قرار بدهد  (خدایا) به وسیله او کمر مرا محکم کن و او را در کار من شرکت بده.(سیماى امام على علیه السلام در قرآن،ص198)

- حدث کساء نقل از جابر ابن عبدالله انصاری(مفاتیح‌الجنان ، شیخ عباس قمی)

- رسوال‌الله(ص) : انا مدینه العلم و علی بابها

- رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله و سلم : على مع الحق- أو الحق مع على(فضائل الخمسة من الصحاح الستة ج‏2 ص109)

- ابن ابی‌الحدید

همان

- ابن ابی الحدید

- شهریار: علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را   که به ماسوا فکندی همه سایه خدا را

- پدرش شیخ قریش و رئیس مکه بود. پسرعموی پیامبر(ص)، همسرش بانوی زنان عالم و ... .

- اوحدی مراغه‌ای: فر احمد چو در علی پیوست     در خیبر گرفت در یک دست

- ابن ابی الحدید

- جرج جرداق مسیحی

- ابن ابی‌الحدید: ما شک نداریم که علی(ع) وصی رسول الله(ص) بوده است. اگر چه عده‌ای که در نزد ما منسوب به عناد و لجبازی می‌باشند با آن مخالفت می‌کنند".

 

منابع :

1.   جعفریان رسول، تاریخ سیاسی اسلام، ج 2، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ دوم/پائیز 1369

2.   طبیبیان حسین، امام علی از دیدگاه ابن ابی‌الحدید، انتشارات کعبه دل، چاپ دوم/1390

3.   نرم‌افزار درج مهر، سازمان میراث فرهنگی(سابق) کشور

4.   نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

 


[ شنبه 101/4/25 ] [ 4:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

فلسطین

سی و یک سال پس از انتشار اعلامیه معروف "بالفور" و موافقت دولت فخیمه بریتانیا ! با "تاسیس یک وطن برای ملت یهود در فلسطین"، در سال 1948.م  اسرائیل غاصب موجودیت خود را به عنوان یک دولت مستقل یهود اعلام کرد و در همان سال به عضویت سارمان ملل در آمد و اعراب فلسطین فاقد نماینده در آن سازمان شدند!

تا سالها پس از آن در درون سرزمینهای اشغالی از مقاومت خبری نبود. کم کم مقاومتهای جسته و گریخته که در کشورهای عربی شکل گرفته بود به درون فلسطین کشیده شد و انتفاضه سنگ و قلاب‌سنگ شکل گرفت.

دیری نپایید که مبارزات مسلحانه به راه افتاد و سازمانها مقاومت مسلحانه تشکیل شدند. امروز مقاومت فلسطین قدرتمندتر از همیشه از سنگ به موشک نقطه‌زن و پهباد رسیده است!!

در آستانه روز جهانی قدس یاد شهیدان محور مقاومت و سیدالشهدای محور سپهبد قاسم سلیمانی گرامی باد

 


[ پنج شنبه 101/2/8 ] [ 6:36 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

هفته وحدت

اسلام که دین کامل و به تعبیر امرزوی آخرین نسخه(ورژن) دین الهی است، دشمن درجه یک استکبار تلقی می‌شود. لذاست که خصومت و ستیز استکبار با اسلام ناب محمدی(ص) کاملاً بدیهی می‌باشد.

اما در این سو با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن دیرین اسلام ناب یعنی شیطان بزرگ و صهیونسیم، دنیای اسلام دچار تششت و چندگانگی است. از طرفی با سرمایه‌گذاری و تلاش دیرینه استکبار(روباه پیر، آمریکا و صهیونیسم) مسلمانان از وحدت و یکپارچگی لازم برخوردار نیستند و از طرف دیگر استکبار که اسلام ناب محمدی(ص) را تنها دشمن لیبرالیسم می‌داند، با تمام توان و در چهارچوب "جنگ تمدن­ها" کمر همت بر نابودی آن بسته است تا "پایان تاریخ" را با پیروزی "فرهنگ غرب" بر اسلام رقم بزند.

در چنین موقعیتی که گرگی در لباس خادم‌الحرمینی آتش­بیار معرکه است و به رقص صهیونیسم می­‌رقصد و بر آتش فتنه اسلا­م‌هراسی می­‌دمد، نه تنها وحدت دنیای اسلام ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، بلکه وحدت پیروان ادیان الهی ضروری می‌باشد. ایده و راه‌کار راه‌گشایی که علمای دلسوز اسلام به عنوان منادیان وحدت قرن‌هاست بر آن پی می‌فشرند.

دوازده تا هفده ربیع‌الاول هم‌زمان با میلاد بهانه خقلت عالم حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزندگرامی‌اش حضرت امام جعفر صادق(ع) بر امت پیامبر اعظم(ص) مبارک باد


[ سه شنبه 97/8/29 ] [ 8:26 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

هفته وحدت

وقتی "هانتینگتون" نظریه "جنگ تمدن‌ها" را مطرح کرد، شاید بعضی بر این باور بودند که استکبار جهانی به عنوان طلایه‌دار "تمدن غربی" و لیبرالیسم با ایجاد خاکریز و به‌کارگیری موشک و بمب‌افکن و تسلیحات اتمی، به جنگ "تمدن اسلامی" خواهد رفت. غافل از این که با وجود تفرقه در دنیای اسلام که ناشی از بی‌کفایتی حاکمان کشورهای اسلامی و وابستگی بعضی حاکمان دیگر به استکبار جهانی که وعده نابودی فرهنگ اسلامی در نتیجه جنگ تمدن‌ها را داده است-اقلا در این مرحله که سرکوب بیداری اسلامی را پشت‌سر گذاشته است- ایادی متحجر و خشک‌مغزشان در دنیای اسلام پیاده‌نظام استکبار در جنگ هستند، به زدن خاکریز و تسلیحات اتمی نیاز نمی‌باشد.

بی‌گمان وعده الهی محقق خواهد شد و خداوند دینش را در کمال ناباوری دشمنان حفظ خواهد کرد. اما وعده خداوند، از امت اسلامی و علمای دینی سلب مسئولیت نخواهد کرد. علمای شیعه از مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) و عالمان سنی از شیخ شلتوت تا احمد‌الطیب و سایرین سنگ بنای وحدت اسلامی را نهادند و در دنیای متشتت امروز نیز امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و ایران اسلامی طلایه‌دار وحدت امت اسلامی و منادی اسلام ناب محمدی(ص) هست.  

وقت آن رسیده که علمای اسلام(اعم از شیعه و سنی) و امت‌های اسلامی با تکیه بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)، وحدت اسلامی را به صورت فراگیر و کارا محقق سازند. به خاک مالیدن پوزه مخالفان "وحدت اسلامی" از جمله وهابیون که مزدور استکبار و صهیونیسم هستند و در جبهه "تمدن غربی" می‌جنگند، گام اول است.

دوازدهم تا هفدهم  ربیع‌الاول هفته وحدت به بهانه سالروز میلاد رسول گرامی اسلامی(ص) بر همه مسلمانان مبارک باد

 


[ جمعه 96/9/10 ] [ 7:30 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

استکبار جهانی که شالوده نظری و عملی‌اش بر مادی‌گرایی محض ریخته شده است، مطلقاً با ماوراء ماده مخالف بوده و دشمنی مبنایی دارد. بنا بر این با نمادهای ماوراءای عناد می‌ورزد.

اسلام که دین کامل[1] الهی و به تعبیر امرزوی آخرین نسخه(ورژن) دین خداوند است، دشمن درجه یک استکبار تلقی می‌شود. لذاست که خصومت و ستیز استکبار با اسلام ناب[2]   کاملاً بدیهی می‌باشد.

اما در این سو با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه همان دشمن دیرین اسلام ناب، دنیای اسلام دچار تششت و چندگانگی است. از طرفی با سرمایه‌گذاری و تلاش دیرینه استکبار(روباه پیر، آمریکا و صهیونیسم) مسلمانان از وحدت و یکپارچگی لازم برخوردار نیستند و از طرف دیگر استکبار که اسلام ناب محمدی(ص) را تنها دشمن لیبرالیسم می‌داند، با تمام توان و در چهارچوب "جنگ تمدنها" کمر همت بر نابودی آن بسته است تا "پایان تاریخ" را با پیروزی "فرهنگ غرب" بر اسلام رقم بزند.

در چنین موقعیتی نه تنها وحدت دنیای اسلام  ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، بلکه وحدت پیروان ادیان الهی ضروری می‌باشد. ایده و راه‌کار راهگشایی که علمای دلسوز اسلام به عنوان منادیان وحدت قرن‌هاست بر آن پی می‌فشرند.

دوازده تا هفده ربیع‌الاول هم‌زمان با میلاد بهانه خقلت عالم حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزندگرامی‌اش حضرت امام جعفر صادق(ع) بر امت پیامبر اعظم(ص) مبارک باد 



[1] - "الْیَوْمَ‏أَکْمَلْتُ‏ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی" مائده - 3

[2] - حضرت امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را در مقابل اسلام آمریکایی بیان فرموده است(صحیفه نور)


[ دوشنبه 95/9/22 ] [ 4:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

مباهله(نفرین‌کردن یکدیگر) – به مناسبت 24 ذی‌الحجه(روز مباهله)

جریان مباهله با نصارای نجران

پس از جریان فتح مکه و گسترش و نیرومندی اسلام ، هیأتهای مختلفی برای بررسی اوضاع اسلام و مسلمانان به مدینه اعزام  می‌شدند . از جمله این هیأتها گروهی از مسیحیان به سرپرستی ابوحارثه، کشیش بزرگ نجران بود که هنگام نماز عصر به مدینه رسیدند و بعد از نماز با رسول اکرم(ص) ملاقات و در باره عیسی مسیح(س) گفت‌وگو کردند . در جریان گفت‌و گو آیاتی از سوره آل عمران بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و نصارا را به مباهله دعوت نمود .

کشیش بزرگ نجران برای مباهله از رسول خدا(ص) وقت خواست و در نتیجه مشورت با یکدیگر تصمیم گرفتند اگر محمد(ص) با فرزندان و خاندان خود آمد از مباهله با او بپرهیزند ، و اگر با اصحاب و یارانش آمد با او مباهله کنند .

در روز موعود پیامبر(ص)در حالی که دست علی(ع) را در دست داشت و حسن و حسین از جلو و فاطمه(علیها سلام) از پشت‌سر حرکت می‌کردند ، برای مباهله حاضر شدند . کشیش بزرگ نجران وقتی با خبر شد پیامبر(ص) با چه کسانی برای مباهله آمده است ، گفت : به خدا سوگند اگر به خاطر اندیشه پادشاه روم نبود ، هم اکنون مسلمان می‌شدم  ، با او مصالحه کنید .

نتیجه جریان مباهله

کشیش بزرگ وقتی از حقانیت رسول اکرم(ص) مطمئن شد گفت : ای ابوالقاسم ما با تو مباهله نمی‌کنیم ولی مصالحه می‌کنیم و لذا طی صلحنامه‌ای با آن حضرت مصالحه کردند و صلحنامه را گرفته و بازگشتند .

پیامهای نتیجه مباهله

1.    آشکارشدن حقانیت و صداقت رسول خدا(ص) به عنوان خاتم پیامبران و رسولان الهی نزد مسیحیان نجرانی که آنان را از مباهله با حضرت و همراهانش منصرف کرد و در نتیجه مصالحه نمودند ؛

2.    آشکارشدن جایگاه والای اهل بیت(علی ، فاطمه ، حسن و حسین صلواه الله علیهم) نزد مسیحیان نجرانی و بلکه تاریخ آینده ؛ چرا که اگر رسول اکرم(ص) با غیر اهل بیت برای مباهله حاضر می‌شد، بلاشک مسیحیان به آن تن می‌دادند .

ای کاش ؛

آنان که ادعای مسلمانی داشتند به مقدار  مسیحیان به مناقب اهل بیت رسول خود(ص) که یکی از دو ثقل اکبر بودند پی می‌بردند و یا اگر پی برده بودند ، به قدر نجرانیها معترف می‌شدند تا بعد از رحلت حضرتش آن همه ظلم به اهل بیتش روا نمی‌داشتند .

 

پا‌نوشت :



- فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبینَ (ال عمران - 61)

هر گاه بعد از علم و دانشى که(در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانى با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن گاه مباهله کنیم" ؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

- روایت معروف از پیامبر خدا(ص) که فرمود : إنّی تارک فیکم الثّقلین ألا إنّ أحدهما أکبر من الآخر کتاب اللَّه ممدود من السّماء إلى الأرض و عترتی أهل بیتی و إنّهما لن یفترقا حتّى یردا علیّ الحوض.(الحکم الزاهرة با ترجمه انصارى،ص124)

من دو چیز گرانبها میان شما باقى می‌گذارم. بدانید یکى از این دو از دیگرى بزرگتر است: کتاب خدا که از آسمان به سوى زمین کشیده شده، و عترتم که خاندان منند. این دو از یک دیگر جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند.

 

کتابنامه :

1.   نرم‌افزار گنجینه روایات ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

2.   نرم‌افزار جامع‌التفاسیر ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

 

 

 


[ دوشنبه 92/8/6 ] [ 6:0 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

به بهانه هفته وحدت

12 ربیع‌الاول سال 53 قبل از هجرت به روایت اهل سنت و 17 ربیع‌الاول همان سال به اعتقاد شیعه ؛ سالروز میلاد مسعود شخصیتی است که عالم به بهانه خلقت او خلق شده است . لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ ... .(بحارالانوار ، ج 54) . جمهوری اسلامی ایران بلاشک ام‌القراء واقعی جهان اسلام است و بر همین اساس از 12 تا 17 ربیع‌الاول هفته وحدت شیعه و سنی نام‌گذاری شده است . اما این سوال همیشه به ذهن متبادر می‌باشد که چرا وحدت بین شیعه و سنی؟ لذا در این مقاله هرچند به اختصار سعی شده است به سوال مطروحه پاسخ داده شود .

برای مشاهده متن کامل اینجا را کلیک فرمائید


[ سه شنبه 91/11/3 ] [ 9:25 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

علت‌یابی ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر(ص)

پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی و حذف  او از معادلات بین‌المللی ، غرب و در راس آن آمریکا به دنبال دشمن جدید به جای کمونیسم که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) "صدای شکستن استخوانهایش" شنیده می‌شد ، بودند و موضوع بنیادگرایی اسلامی و اسلام‌هراسی را به جهانیان القاء کردند.

برای به اصطلاح تئوریزه‌کردن این سیاست ، ساموئل هانتینگتون نظریه "برخورد تمدنها" را در اواسط دهه 90 میلادی ارائه کرد . بعد از این ، سناریوهای مختلفی اجرا شد تا برخورد تصنعی تمدنها را که به تعبیر هانتیگتون در یک طرف آن تمدن غرب و در طرف دیگر تمدن اسلامی قرار دارد و برنده این برخورد نیز تمدن غرب است ، تحقق پیدا کند . طرح " هلال شیعی " به عنوان شعبه‌ای ازجنگ روانی غرب بر ضد دنیای اسلام و ایران اسلامی به عنوان نماینده واقعی و ام‌القراء جهان اسلام تحلیل می‌شود .

"هلال شیعی" در آوریل 2003 میلادی در نشست ژنرال‌های آمریکایی بازطرح شد و سران بعضی از کشورهای عربی که امروز از ترس بیداری اسلامی و پیامدهای آن در کشور خود ، آمریکا و غرب را یاری می‌کنند و با اعزام تروریست به سوریه به منظور شکستن محور مقاومت ضدصهیونیستی بخشی از اجرای برخورد تصنعی تمدن‌هاست . قرآن‌سوزی به وسیله یک به ظاهر کشیش مسیحی ، چاپ کاریکاتور پیامبر اعظم(ص) و تولید فیلم موهون " معصومیت مسلمانان" در روزهای اخیر و اهانت به ساحت مقدس "بهانه خلقت عالم" پیامبر اعظم (ص) جدیدترین حلقه زنجیره برخورد تمدن‌هاست .

آنچه که غرب برای تحقق به اصطلاح برآورد " هانتینگتون " که "ره‌آورد" است تا پیش‌بینی آینده ، از آن غافل می‌باشد ؛ بیداری اسلامی است . بیداری اسلامی که بلاشک نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و ایده‌های معمار کبیر آن حضرت امام خمینی (ره) است ، بلای جان غرب به سرکردگی آمریکا و صهیونیستهاست . لازم است مسلمانان اعم از شیعه و سنی با هوشیاری مواظب شیطنت‌های غربی‌ها باشند و هوشمندانه با توطئه‌های صهیونیستی مقابله نمایند ، چرا که این حلقه ، آخرین حلقه از زنجیره توطئه بر ضد اسلام نخواهد بود .


[ یکشنبه 91/6/26 ] [ 10:15 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُون"(بقره -185)
"ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است؛برای هدایت بشر و برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل.پس هر که دریابد ماه رمضان را، روزه بدارد و هر کس ناخوش یا در سفر باشد، به شماره آنچه روزه خورده است از ماه‏های دیگر، روزه دارد که خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته است تا این‏که عدد روزه را تکمیل و خدا را به عظمت یاد کنید که شما را به دین اسلام هدایت فرموده‏[است‏].باشد که از این نعمت بزرگ سپاسگزار گردید."

لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله اینجا را کلیک فرمائید


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:2 صبح ] [ ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 128
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236550