سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

چالشهای نظام

 

صعود خیره‌کننده از درون چالش‌های شکننده

اول)چالش‌های چهل و چهار ساله

مستکبرین جهان دو قطبی تنها انقلاب اسلامی پیروز و نظام برآمده از آن که دست رد به سینه هر دو زد را برنتابیدند و با ایجاد چالش‌های شکننده فراوان کمر همت به سرنگونی آن بستند.

مهم‌ترین چالشهای بارشده توسط دشمنان این انقلاب و نظام که هر یک می‌توانست به تنهایی طومار یک حکومت را درهم بپیچد از فردای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی شروع شد و بعد از چهل و چهار سال کماکان با شدت بیشتر و به انحاء مختلف ادامه دارد. از جمله:

1. کودتاهای آمریکایی نوژه و نجات برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی،

2. رویش قارچ‌گونه گروهک‌های تروریستی با گرایش‌های مختلف فکری وابسته یا تحت حمایت یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب که 17000 هزار نفر از مسئولان و مردم کشور را با اقدامات تروریستی به شهادت رساندند،

3. جنگ‌های تجزیه‌طلبانه در غرب، شمال، جنوب و جنوب شرقی کشور به بهانه دفاع از خلقهای کُرد، ترکمن، عرب و بلوچ،

4. تحریم ایران اسلامی در واکنش به تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران و انسداد حسابهای بانکی و بلوکه‌کردن اموال و دارایی‌های ایران که امروز نیز در سطح وسیع و بین‌الملی ادامه دارد،

5.  تحمیل جنگ هشت‌ساله به ایران،

6.  حقوق بشر،

7.  سلاح هسته‌ای،

8. مرجع‌سازی دینی و مذهب‌سازی و ایجاد چالشهای مذهبی،

9. تهاجم وسیع فرهنگی (شبیخون فرهنگی/ ناتو فرهنگی)،

10. اقدام به براندازی نرم از طریق انقلاب رنگی و جنگ ترکیبی و هوشمند،

11. اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در جهان و شیعه‌هراسی در دنیای اسلام،

12. ایجاد اتحاد منطقه‌ای عربی عبری و بین‌المللی در مقابل ایران،

13. تضعیف مبانی شرعی و قانونی و نیز مطالبه‌سازی در جامعه،

14. فراگیرکردن اعتراضات و بحرانها، به خصوص در سالهای اخیر،

15. راه‌اندازی جنگهای تمام‌عیار اطلاعاتی، رسانه‌ای و اقتصادی،

16. ترور دانشمندان هسته‌ای.

صعودها

صعود خیره‌کننده از درون چالش‌های شکننده

روایت و برشمردن دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی طی چهل و چهار سال اخیر، حکایت «مثنوی هفتاد من» است. لذا همان طور که بخشی از مهم‌ترین چالش‌ها برشمرده شد، شمه‌ای از برجسته‌ترین دستاوردهای این دوره نیز فهرست‌وار شمارش می‌شود.

1 – استقلال و آزادی: کشوری که شاه و کابینه‌اش را بیگانه تعیین می‌کرد و مستشاران آمریکایی در تمام سطوح تصمیم‌گیری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مالی آن نفوذ رسمی داشتند، الآن در هیج تصمیم ریز و درشتی نگاه به بیگانه ندارد.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری میزان آزادی در یک کشور، مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی است و در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دهیار تا رهبر عالی نظام را مردم به طور مستقیم و یا به واسطه نمایندگان خود انتخاب و بر عملکرد آنان نظارت می‌کنند. و نیز نقش زنان به  عنوان نیمی از جمعیت جامعه که هویت از دست‌رفته خود در زمان پهلوی را در جمهوری اسلامی ایران بازیافته است.

2 - پیشرفتهای علمی: در دوران پهلوی رشد علم روند وارونه داشت. اما امروز سهم ایران در تولید علم دنیا نزدیک به 2 برابر سهم ما از جمعیت دنیاست.

· کاهش بی‌سوادی زنان بالاتر از 15 سال از 50 تا 60 درصد بی‌سوادی در سال 54 به کمتر از 10 در سال 89، افزایش نسبت دختران به پسران در تحصیلات دانشگاهی از ورود 25 درصد در دهه 50 به 46 درصد در سالهای اخیر (در سال 1401 این نسبت به بالای 50 درصد در دختران رسیده است)، افزایش استادان زن، پزشکان زن، ورزشکاران زن و نیز کاهش مرگ و میر 90 درصدی هنگام زایمان و همچنین حضور زنان در عرصه‌های فرهنگ و هنر و... .

· ارتقاء علمی 38 پله‌ای ایران در سال اخیر یعنی ارتقاء علمی از رتبه 5 به رتبه 1 منطقه.

نمونه‌هایی از پیشرفت‌های علمی ایران: ارتقاء از رتبه 56 به 16 جهان، ارتقاء از رتبه 53 به 16 در بیوشیمی و زیست مولکولی، ارتقاء از رتبه 45 به 11 جهان در هوافضا، ارتقاء از رتبه 56 جهان به 14 در علم فیزیک، در علوم ریاضی از 48 به 12 جهان، رتبه دوم جهان در علوم ژنتیک و سلولهای بنیادی، ارتقاء از رتبه 48 به 8 جهان در علوم داروسازی، ارتقاء سطح دانشگاه‌ها و حرکت در مسیر فناورمحور و پیشرفت در علوم فناوری و نوآوری. ارتقاء به رتبه 7 در سال 2016 در ثبت اختراع.

ایران در فناوری نانو رتبه 4، مهندسی عمران و سازه مرتبه 6، کشف دارو و نیز مهندسی انرژی و فناوری قدرت رتبه 9، مامایی و زایمان و همچنین پرستاری پیشرفته و تخصصی رتبه 4، در مهندسی مکانیک رتبه 10، زراعت و علوم زراعی و نیز مهندسی محیط زیست رتبه 8، مهندسی ژئوتکنیک و زمین شناسی و همچنین معماری رتبه 6 و در میکروبیولوژی کاربردی و بیوتکنولوژی رتبه 9 جهانی را کسب کرده است.

3 - پیشرفتهای زیرساختی، صنعتی و انرژی: رشد دوبرابری خطوط راه آهن، ارتقاء 20 پله‌ای در رتبه‌بندی ترابری خطوط ریلی جهان، رشد 6 برابری ترابری کالا به کمک خطوط ریلی، رشد 25 برابری تعداد مسافران جابه‌جاشده هوایی، رشد 15 برابری حمل بار هوایی، افزایش چهار و چهاردهم برابری طول جاده‌ها، افزایش دوازده و نیم برابری جاده‌های روستایی و افزایش 8 برابری آزادراه‌ها.

در حوزه انرژی نیز دستیابی به رتبه هشتم در میان کشورهای تولیدکننده جهان، ایجاد تنوع در منابع انرژی مثل نفت خام، گاز طبیعی، سوختهای زیستی، سوخت هسته‌ای و خورشیدی و زمین‌گرمایی.

افزایش قابل توجه تولید فرآورده‌های پالایشگاهی و تولید گاز که در سال 1990.م در جایگاه ششم قرار داشت ولی در سال 2015 به رتبه سوم ارتقاء یافت.

در حوزه علم انرژی ارتقاء از رتبه 57 به رتبه 11 در جهان و 1 در منطقه. در علم انرژی هسته‌ای از رتبه 86 جهان به رتبه 11 و در منطقه رتبه 1، در انرژی تجدیدپذیر منطقه هم همینطور، در صنعت فولاد از رتبه 30 جهان به رتبه 10 رسید و در صنعت سیمان اول است.

4 - معنویت: در زمان پهلوی تعداد زنان دانشگاهی 12884 نفر یعنی کمتر از یک سوم زنان بدکاره (50000 نفر) بود. تعداد کتابخانه‌های کل کشور 290 یعنی کمتر از یک سوم مشروب‌فروشیهای فقط شهر تهران (800 باب) بود.23 دانشگاه در کشور یعنی کمتر از یک پنجم خانه‌های فساد (120 مرکز) وجود داشت.

اما در جمهوری اسلامی: گسترش کمی و کیفی تشکل‌های مذهبی؛ بیش از نود هزار خودجوش با بیش از 640 هزار مداح، 7528 حسینیه در کشور سالانه با 800 هزار اعتکافی، برگزاری جشنها و مناسبتهای مذهبی در کشور، حضور 12000 نفر زن محجبه ورزشکار در مسابقات، فرهنگ انفاق، فعالیتهای جهادی، فعالیتهای قرآنی، دینداری و تاثیر جمهوری اسلامی بر معنویت دنیا در مقابل بحران معنویت در غرب.

تعداد مشترکین آب از 7 میلیون و 200 هزار در سال 1357 به 12 و نیم میلیون در سال 1395 و پوشش آب شهری از 45 شهر در سال 57 به 1113 شهر در سال‌های اخیر و آبرسانی به روستاها از 12 هزار در سال 57 به 33297 روستا در سال 1391.

5 - عزت و اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی:

1. مبارزه با تروریسم (از نوع داخلی و بین‌الملی) طی 44 سال.

2 . در عرصه نظامی، پهلوی وابستکی کامل به غرب داشت (در سال 54 حدود 20 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند).

در جمهوری اسلامی از موشک بالستیک، نگهداری هواپیماها در دوره طولانی، موشک کروز و پهباد تا قایق تندرو، پدافند هوایی، موشک هایپرسونیک و اقتدار منطقه‌ای ایران در تنگ هرمز، حمله به عین‌الاسد و ... . 

البته در حوزه عدالت اجتماعی و رفاه عمومی هنوز با اهداف انقلاب اسلامی و منویات بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و نیز امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) فاصله زیادی داریم که این مشکل نیز باید با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف مسئولان رفع شود.

چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ایران و همه مستضعفان جهان مبارک باد

کتاب‌نامه

1.  الفت‌پور محمدعلی، چهل تدبیر (مروری بر مقاطع بحرانی تاریخ جمهوری اسلامی ایران)، نشر پرستا 1389

2.  بهمن شعیب، انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ایران

3.  پژوهش و تحقیق - جورج سوروس و انقلاب‌های مخملین

4.  تاجیک محمدرضا و ...، نگاهی به مسائل امنیت ایران

5.  جمعی از جداشدگان (از مجاهدین خلق ایران)، نتی برای مرگ (بررسی و انطباق مستند گروهک تروریستی رجوی با فرقه‌ها)، انجمن نجات/1391

6.  دیده‌بان امنیت ملی، شماره 78 مهر 1397، پژوهشکده مطالعات راهبردی

7.  دیوسالار عبدالرسول، مقدمه‌ای بر محیط‌شناسی نظامی و جنگ اطلاعات، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اول 1386

8.  راجی سیدحسین و خاتمی محمدرضا، صعود چهل‌ساله،نشر معارف، چاپ سیزدهم 1401

9.  راه‌چمنی ابوالقاسم (مترجم)، عملیات آژاکس

10.  ضیائی‌پور حمید، جنگ نرم 2، ویژه جنگ رسانه‌ای

11. علی‌خانی علی،امنیت نرم در جمهوری اسلامی ایران، دانشکده اطلاعات

12. فواز.ای.جرجیس،ترجمه سید محمدکمال سروریان، آمریکا و اسلام سیاسی

13. کربلایی پازوکی علی، خط اول (فصل‌نامه فرهنگی - اجتماعی)

14. مجتهد شبستری محمد، نقدی بر قرائت رسمی از دین (بحران‌ها، چالش‌ها و راه حل‌ها)

15. مطالبات غیرقانونی - بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد 88، موسسه فرهنگی - هنری قدر ولایت

16. مقصودی مجتبی، قومیت‌ها و نقش آنان در تحولات سیاسی سلطنت محمدرضا پهلوی

 پانوشت



- تا قبل از فروپاشی شوروی (1991.م) جهان به وسیله دو قدرت استکباری یعنی آمریکا به عنوان ابرقدرت غرب و نیز شوروی به منزله ابرقدرت شرق اداره می‌شد. 

- انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن سال 1357 به پیروزی رسید و برای اولین بار در تاریخ ایران سرنوشت کشور به دست ملت رقم خورد و مردم در اوج اقتدار دو ابرقدرت شرق و غرب، نظام سیاسی «نه شرقی، نه غربی» را برگزید.

- چهل سال؛ چهل چالش، چهل شکت، از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/423/

- ایران؛ قربانی ترور از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/55//

- جنگ، جنگ تا پیروزی! از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/202/

- «ارزیابی تحقق شعارهای انقلاب اسلامی» از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/457//

- مردم سالاری دینی ، مشروعیت یا مقبولیت ؟! از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/29//

- گذری بر دستآورهای زن در انقلاب و جمهوری اسلامی از همین نویسنده http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/615//

- آمارهای مندرج در این مطلب عمدتا مربوط به دو یا سه سال قبل می‌باشد.

 


[ شنبه 101/11/15 ] [ 9:10 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

فرار محمدرضا

به دنبال اوج‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، محمدرضا شاه بیست و ششم دی‌ماه سال 1357 از کشور فرار کرد. شاه در مصاحبه کوتاهی با خبرنگاران فرار خود را این گونه توجیه کرد: «مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم. ضمنا گفته بودم پس از این که خیالم راحت شود و دولت مستقر گردد، به مسافرت خواهم رفت. این سفر اکنون آغاز می‌شود و تهران را به سوی آسوان در مصر ترک می کنم.»

محمدرضا بعد از فرار مفتضاحانه در دی ماه 1357، به آمریکا رفت ولی فشار انقلاب اسلامی باعث شد به مصر اعزام شود که در آنجا مرگ وی فرا رسید ولی انقلاب مجال بازگرداندن جنازه وی را نداد.  

این اولین بار نبود که محمدرضا از کشور فرار می‌کرد.   25  مرداد 1332 نخستین باری بود که شاه از ایران فرار و خاک کشور را ابتدا به مقصد عراق و سپس ایتالیا ترک کرد. او پس از موفقیت کودتای آمریکایی بر ضد دولت مصدق به ایران برگردانده شد.

محمدرضا شاید این بار نیز همچون سال 1332 انتظار داشت آمریکائیها با کودتا بر ضد مردم و انقلاب اسلامی، وی را به اریکه قدرت برگرداند. محمدرضا پُر بی‌راه تصور نمی‌کرد. چرا که آمریکائیها کودتا کردند ولی به قول قدما؛ «شاخشان به شکست» و نشد آن که او و اربابش فکر می‌کرد. مصدق با پشت‌کردن به روحانیت و دل‌بستن به آمریکائیها، شکست خورد ولی مردم انقلابی ایران در سال 1357 به معدود دل‌بستگان به آمریکا پشت کردند ولی  پشت روحانیت را خالی نکردند.

داستان محمدرضا که با اجازه انگلستان شاه شده بود، مثال ضرب‌المثلی است که گفته: پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش مخوانش پسر. پدر محمدرضا که با دخالت مستقیم انگلیس از قزاقی به پادشاهی رسیده بود، در 25 شهریور 1320 به جزیره موریس تبعد شد.

فرار رضا شاه

غلامرضا که رضا صدایش می‌کردند، در فروردین 1257 هجری شمسی از همسر دوم عباسعلی داداش‌بیگ به نام نوش آفرین آیرُملو از اهالی گرجستان به دنیا آمد، در 12 سالگی به نظام پیوست و مدارج نظامی را در دوره پادشاهی قاجار تا فرماندهی سپاه قزوین طی نمود و از همانجا بود که در اسفند 1299 ه.ش با قشون خود به تهران حمله کرد و با حمایت و دخالت مستقیم انگلیسها به پادشاهی رسید.

در عصر روز کودتای رضاخان، نورمن، سفیر انگلستان در تهران با احمدشاه، آخرین پادشاه قاجار ملاقات کرد و به او گفت تنها راهی که برایش باقی مانده این است که با سرکردگان کودتا دیدار کند و خواسته‌های آنان را قبول کند و تاکید کرد که این تنها راه باقی مانده است.

ایران در سوم شهریور 1320 در کشاکش جنگ دوم جهانی به اشغال متفقین درآمد. رضا شاه 25 شهریور با فشار انگلیسیها ناچار شد از مقام خود استعفا دهد و به ظاهر به جزیره موریس سفر کرد و در پی بیماری در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی درگذشت و جنازه وی را شش سال پس از مرگ یعنی سال 1329 به ایران آوردند.

این است زندگی شاهانه


[ یکشنبه 101/10/25 ] [ 10:42 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

میلاد حضرت فاطمه و امام خمینی(س)

در قاموس انسانگرایان (اومانیستها) زن ابزاری بیش نیست. محمدرضا پهلوی که شعارش هدایت ایران به سوی دروازه تمدن بود، زن را به حساب نمی‌آورد، مگر وقتی که زیبا و دلربا و خصوصیات زنانگی خود را حفظ کرده باشد.

بر مبنای همین دیدگاه محمدرضا بود که در زمان او تعداد زنان دانشگاهی 12884 نفر یعنی کمتر از یک سوم زنان بدکاره (50000 نفر) بود. تعداد کتابخانه‌های کل کشور 290 باب یعنی کمتر از یک سوم مشروب فروشی‌های فقط شهر تهران (800 باب) بود و کشوری که به سوی دروزاه تمدن پیش می‌رفت فقط 23 دانشگاه یعنی کمتر از یک پنجم خانه‌های فساد (120 مرکز) داشت.

بدیهی بود که انقلاب اسلامی در حوزه زنان نیز چون سایر حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی دست به انقلاب و دگرگونی بنیادی بزند و این دگرگونی مبتنی بر دیدگاه پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر آن انقلاب بوده است و اکنون نیز از منویات رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العلی) می‌باشد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بی‌سابقه و چشمگیری در کاهش بی‌سوادی زنان بالاتر از 15 سال نسبت به سایر کشورها و همچنین افزایش نسبت دختران به پسران در تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی حاصل شده است.

در سال 1350 دختران در حال تحصیل در مقطع ابتدایی به پسران در حال تحصیل در همین مقطع نزدیک به 35 درصد بوده ولی در سال 1393 این عدد به 50 رسید که نشان‌دهنده توازن و برقراری عدالت آموزشی بین پسران و دختران در کشور است.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها 6 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دادند و این آمار اکنون نزدیک به 50 درصد رسیده است.

در حوزه ورزشی، زنان مسلمان ایرانی پس از انقلاب موفق شدند با حفظ زینت حجاب، در عرصه جهانی و رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های گوناگون ورزشی بدرخشند؛ پیش از انقلاب تنها 5 گردن‌آویز (مدال) آن هم فقط در عرصه رقابت‌های آسیایی سهم زنان ایرانی بود؛ زنان ورزشکاری که از سوی رژیم ستمشاهی مجبور به کشف حجاب برای شرکت در مسابقات نیز بودند. در حالی که اکنون نزدیک به 200 گردن‌آویز در رشته‌های مختلف از آن بانوان ایرانی است.

اکنون 12000 زن محجبه ورزشکار در مسابقات، فرهنگ انفاق، فعالیتهای جهادی و فعالیتهای قرآنی و دینداری فعالیت می‌کنند.

زنان

پیش از انقلاب اسلامی در دوره ستمشاهی، شاخص امید به زندگی در میان زنان در ایران به پنجاه و هفت و شش دهم درصد می‌رسید ولی اکنون به هفتاد و هفت و یک دهم درصد افزایش یافته است   .

تعداد پزشکان متخصص زن در حوزه زنان از 16 درصد به 98 درصد رسیده و همچنین کاهش 90 درصدی مرگ و میر مادران هنگام زایمان را به دنبال داشته است. تعداد پزشکان زن نیز از 597 نفر قبل از انقلاب اسلامی افزایش 50 برابری یافته است.

پیش از انقلاب اسلامی مدیران زن تنها کمی بیش از 6 درصد را دربر می‌گرفت اما اکنون نقش مدیریتی زنان به بیش از 40 درصد رسیده است.

بعد از انقلاب اسلامی زنان نهادهای بسیاری را با رویکردهای فرهنگی، تربیتی، کارآفرینی، خیریه‌ای و حتی پژوهشی راه‌اندازی کردند که در حال حاضر تعداد آنها به هزاران کانون و نهاد غیردولتی می‌رسد. قبل از انقلاب تنها 5 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان فعال بود که این تعداد نیز عمدتاً به خانواده سلطنتی متصل بودند، اما اکنون بیش از 2700 سمن مربوط به امور زنان در استان‌های مختلف کشورمان فعالیت می‌کنند.

در عرصه نشر و نویسندگی؛ تعداد نویسندگان زن قبل از انقلاب کمتر از 10 نفر بود که اکنون به بیش از 4000 نفر رسیده است. در زمان رژیم پهلوی، ناشر زن در کشور وجود نداشت، اما اکنون نزدیک به 800 ناشر زن در کشور فعالیت می‌کنند.

و این همه که برشمرده شد تنها گوشه‌ای از دستآوردهای زنان از انقلاب اسلامی است. چرا که برشمردن تمامی دستاوردها و کرامت زنان ایران و نقش بی‌بدیل آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و عرصه‌های مختلف بعد از تشکیل جمهوری اسلامی مستلزم تحقیق مفصل و مجال مناسب می‌باشد که البته پرداختن به کرامت زنان سایر کشورها از پی پیروزی انقلاب اسلامی نیز نباید نادیده گرفته شود.

سالروز میلاد سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن که مقارن است با سالروز میلاد فرزند آن حضرت، معمار کبیر انقلاب اسلام حضرت امام خمینی (ره) مبارک باد

 

 



- در مصاحبه با اوریانا فالاچی، خبرنگار ایتالیایی، در سال 1354، نقل از کتاب مصاحبه با تاریخ فالاچی

- امام خمینی (ره): « دامن مادر بزرگترین مدرسه‌ای است که بچه در آن تربیت می شود.» امام خامنه‌ای (حفظه الله): زن پیش خدای متعال مثل مرد است. ... .»


[ چهارشنبه 101/10/21 ] [ 8:17 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

16 آذر روز دانشجو

نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از کودتای موفق 28 مرداد 1332 می‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» را ببیند! روز 14 آذر 1332 زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت»، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. تهران محل اعتراض دانشجویان بود و روز 16 آذر در نتیجه حمله نظامیان به دانشگاه، در دانشکده فنی سه دانشجو به اسامی قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت‌رضوی به شهادت ‌رسیدند. دو روز بعد از واقعه 16 آذر، نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه که هنوز به خون دانشجویان بی‌گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد!

اعطای دکترای افتخاری حقوق به نیکسون که سرمت از موفقیت کودتای 28 مرداد 1332 به ایران آمده بود، نه تنها پایان بیداری دانشجویان نبود، بلکه سنگ بنای بصیرت دانشجویان شد.

بعد از آذر 1332؛ تجمع چندهزار نفری دانشجویان در سال 1339 در پارک لاله تهران که خواستار ابطال انتخابات مجلس بیستم بودند، اعتصاب گسترده در دانشگاه تهران در اعتراض به اصول شش‌گانه شاهانه، دیدار دانشجویان در آذر 1341 با حضرت امام خمینی (ره) در قم و اعلام نارضایتی خود از لوایح انقلاب سفید شاه و ملت! از جمله مهم‌ترین حرکت‌های جنبش دانشجویی تا سال 1342 می‌باشد.

در محرم سال 1342 دانشجویان با تعطیلی کلاس‌های درس در تظاهرات شرکت کردند، جنبش دانشجویی در نهضت پانزده خرداد 1342 مشارکت داشت و دانشجویان بعد از دستگیری رهبر کبیر انقلاب اسلامی دست به اعتراض زدند و با گرایش اســلامی و انقلابی در مقاطع مختلف قیام از سال 42 تا سال 57 نقش فعال داشته‌اند.

دانشجویان پیرو خط امام در آبان 1358 با تسخر لانه جاسوسی آمریکا در تهران «انقلاب دوم» را خلق کردند و در جنگ هشت‌ساله تحمیلی نیز رقم سه و یک دهم از کل شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داد.

دانشجو بصیر ایرانی با تیزبینی جریانات سیاسی کشور و پیرامون را رصد می‌کند اما در عین حال به وظیفه اصلی او که همانا علم‌آمورزی می‌باشد عمل نموده است. جایگاه ایران در عرصه‌های نانو، انرژی هسته‌ای، هوافضا، میکروبیولوژی و ده‌ها کرسی دیگر علمی  مؤید این ادعاست.

البته بخش ناچیزی از جریان دانشجویی دچار کجروی نیز شده است. با افتادن دولت به دست اصلاح‌طلبان در سال 1376، جریان روشنفکری در جنبش دانشجویی امکان فعالیت متشکل و گسترده را پیدا کرد و به ابزار دست مخالفان داخلی و خارجی تبدیل شد. علی افشاری، گنجی و دیگران محصول این دوره‌اند. گروه اخیرالذکر در فتنه انتخابات 1388 و همزمان و بعد از آن در شبکه‌های سخن‌پراکنی بیگانه و شبکه‌های اجتماعی دست‌پرورده آنان که افتخار سربازی جنگ نرم را بر سینه داشتند، فعال بود. به اغتشاش‌کشاندن اعتراضات دانشجویان در سال تحصیلی جدید نیز از جمله کجروی‌‌ها و آب به آسیاب دشمن ریختن توسط آنانی است که در کمال بی‌شرمی و به دور از غیرت ملی، می‌خواهند فرش قرمز زیر پای آمریکایی‌ها در ایران پهن کنند. ولی غافل از این که؛ «آن سبو بشکست و آن باده بریخت» و سفر مجدد نیکسون به ایرن یک توهم است و بس! 

روز دانشجو به دانشجویان عزیز کشور مبارک باد

پانوشت:



- نقل از نطق آیزنهاور رئیس جمهور وقت در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد

- رک http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/50/

- حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام که در 13 آبان سال 1385 انجام شد را «انقلاب دوم» نامید.

- طبق آخرین اطلاعات منتشره ایران علی‌رغم تحریمهای ظالمانه و تحمیل تروریسم، جنگ و صدها چالش زیر و درشت دیگر؛ در فناوری نانو رتبه چهارم، مهندسی عمران، کشف دارو، مهندسی انرژی و فناوری قدرت، مامایی و زایمان، پرستای پیشرفته تخصصی، مهندسی مکانیک، زراعت و علوم زراعی، مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک و زمین‌شناسی، معماری و میکروبیولوژی کاربردی و بیوتکنولوزی به ترتیب رتبه‌های؛ 6، 9، 4، 4، 10، 8، 8، 6، 6، 6 و 9 را کسب کرده است.

- رک http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/263/

 


[ شنبه 101/9/12 ] [ 9:20 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

هفته بسیج

بسیج نیاز دیروز

دیروز یک انقلاب مردمی در ایران پیروز و بلافاصله با توطئه‌های گوناگون و گسترده مواجه شد. معمار آینده‌نگر انقلاب علاوه بر گستردگی و گوناگونی توطئه‌های دشمنان، استمرار آن را نیز پیش‌بینی نمود و دیری نپائید که برای بیمه‌کردن نهال نوپای انقلاب، فرمان تشکیل "بسیج مستضعفین" را صادر فرمود.

کمتر از یک سال بعد از صدور آن فرمان تاریخی، دیوانه‌ای از آن سوی مرزهای غربی و جنوبی سنگی انداخت و جنگی تمام‌عیار را بر ضد ایران به شروع کرد که ابرقدرتهای شرق و غرب وقت و نوکران و ژاندارم‌های منطقه‌ای آنان 8 سال توان نیرویی، اقتصادی و ... ما را درگیر خود کردند. بسیج، آن روز بازوی مردمی دفاع از تمامیت ارضی برای ارتش در آستانه انحلال و سپاه جوان و بی‌سلاح بود. نقش بی‌بدیل بسیج که مبدِع هوشیار آن 20 میلیونشان را آروز می‌کرد و در همه اقشار جامعه از جمله معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، عشایر، روحانیون و ... رسوخ کرده و ارتشی مکتبی و مردمی را با بنیانی مرصوص سازمان داده بود، در این عرصه؛ بر دوست و دشمن پنهان نبوده است. 

آن جنگ به پایان رسید و لذا برداشت اول این بود که؛ شاید عمر بسیج نیز به این معنی که ضرورتش با پایان جنگ به پایان رسیده، تمام شده است. ولی کشور به سازندگی نیاز داشت، بنا بر این بسیج وارد سازندگی شد تا در توسعه کشاورزی، سدسازی، راه‌سازی و ... نیز با تلاش و کوشش، ضرورت "فرهنگ‌بودن" بسیج را کماکان بر سر زبانها بیاندازد.

بسیج ضرورت ملی

سازندگی و برافراشته نگه‌داشتن پرچم "ام‌القراء"بودن ایران اسلامی، به جهادهای دیگری بعد از جهاد نظامی نیاز داشت؛ علم، علمی که اگر در ثریا بود فرزندان سلمان فارسی آن را به پائین می‌کشیدند. انرژی هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی ، هوا فضا و ... عرصه این بار بسیج بود که هنوز هم هست. یعنی این جبهه هنوز به بسیجی نیاز دارد تا با ایثار و مقاومت پرچم ایران اسلامی بر قله افتخار برافرازد.

"جنگ تمدنها ره‌آورد"ی برای نابودی اسلام و فرهنگ دینی است و تیشه "جنگ  نرم" را برای زدن ریشه اسلام ناب محمدی(ص) که پرچمدار آن ایران است بلند کرده است. پاسخ "هَل مِن مبارز" این جبهه را بسیج می‌دهد. امروز نیز لازم است اقشار مختلف جامعه اعم از معلم، استاد دانشگاه، دانشجو، روحانی و ... بسیج شوند تا سنگرهای اسلام ناب را دیدبانی کننند و این بار نیز بر سر جنگ‌آفرینان، آن آید که بر سر صدام عفلقی آمد. بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور و بصیرت، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و تقوا سلاح آن است.

بسیج الگوی بین‌المللی

حزب‌الله لبنان را می‌توان بارزترین نمونه موفق بسیج مردمی نامید که از تجربیان انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته و امروز در قالب یک ارتش ملی در کنار دولت و ارتش لبنان ایفای نقش می‌کند. بسیج مردمی در عراق برای مبارزه با صدام تکریتی نیز الگوی دیگری در منطقه تلقی می‌شود. نقش‌آفرینی نیروهای مردمی در سوریه و امروز در عراق برای مبارزه با تروریست‌های مدعی خلافت اسلامی و هم‌چنین بسیج مردمی با الگوگیری از ایران اسلامی در یمن از مصداقهای بارز الگوگیری از ایران است. بسیج مردمی در هر کشوری صورت گیرد پیروزی بر دشمنان اسلام و ملت آن کشور را نوید می‌دهد و لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

 امروز که دشمن صهیونیستی در شیپور نخ‌نمای تروریسم دمیده و بر اغتشاش و اقدامات تروریستی دل خوش کرده است، بسیج می‌تواند نقش خود را ایفا نماید.

پنجم آذر، روز بسیج مستضعفین بر همه بسیجیان عالم مبارک باد

 پانوشت:



  - از فردای پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با برنامه و یا حمایت استکبار جهانی به سرکردگی غرب، قائله‌های مختلف یکی پس از دیگری رخ نمود از جمله قائله‌های؛ کردستان، گنبد کاووس، آذربایجان(خلق مسلمان)، ترورهای گسترده توسط فرقه رجویه و سایر گروهکها، کودتای نوژه، محاصره اقتصادی و برجسته‌ترین آنها جنگ تحمیلی 8 ساله که همه کفر را در مقابل ایران به عنوان همه اسلام قرار داد.

- 5 آذر 1358 روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره).

- گروهکهای به اصطلاح "خلقی" از فردای پیروزی انقلاب شعار "انحلال ارتش" را سردادند ولی امام انقلاب جواب داندان‌شکن به خلقی‌های نوکر شرق و غرب داد و مانع اضمحلال ارتشی شد که در سالهای دفاع مقدس مدال دفاع جانانه از نظام و کشور را بر سینه دارد.

- ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس جمهور و جانشین فرمانده کل قوا که دل در گرو غرب داشت، سپاه را تحریم تسلیحاتی و لجستیکی کرده بود.

- ایده امام راحل(ره) تشکیل "ارتش بیست میلیونی" متشکل از بیست میلیون جوان ایرانی بود و می‌فرمود که: "مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد".

- از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) در دیدار 29 آذر ماه با فرماندهان بسیجی.

 


[ جمعه 101/9/4 ] [ 6:51 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

آمریکا

ابلیس که در زبان فارسی با نام شیطان شناخته می‌شود وقتی که از درگاه الهی رانده شد به عزت خداوند سوگند یاد کرد که همه بندگان غیرمخلصش را گمراه خواهد کرد.

آمریکا «شیطان بزرگ» است ولی تفاوتهایی با ابلیس دارد. از جمله مهم‌ترین تفاوت شیطان بزرگ با ابلیس این است که شیطان فقط بندگان غیرمخلَص خدا را گمراه می‌کند، ولی شیطان بزرگ علاوه بر گمراه‌کردن بندگان غیرمخلص خدا، محور شرارتهای روی زمین نیز هست. از فروریختن بمب‌های پسر کوچک و مرد چاق بر روی مردم هیروشیما و ناکازاکی تا ویتنام، عراق، افغانستان و سوریه و برخورد دولا پهنا(منافقانه و چندگانه) با جریانات تروریستی القاعده، طالبان و داعش و فتنه‌انگیزی و حمایت از فتنه در کشورهای مختلف.

این که ابلیس به عزت خداوند سوگند یاد کرده است تا بندگان غیرمخلصش را گمراه کند و این که شیطان بزرگ به اختلاف‌انگیزی، ایجاد و تقویت گروه‌های نسل‌کش و نسل‌کشی با نام فریبنده "دمکراسی‌سازی" دست می‌زند خیلی جای تعجب ندارد چرا که از ابلیس و شیطان همین‌ها برآید و بس.

امروز نیز آمریکا و صهیونیسم جهانی جنگ تمام ‌عیار ترکیبی (هیبریدی) را بر ملت و ایران اسلامی تحمیل کرده‌ و با به‌کارگیری همه ابزارها و امکانات سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی و اطلاعاتی به صحنه آمده و با بحران‌سازی و #مسلح‌سازی_آشوب بر طبل حمایت از مردم ایران می کوبد!

 اما آن‌چه تعجب انسان را برمی‌انگیزد سهل‌اندیشی عوامانه عده‌ای است که علی‌رغم همه جنایات آشکار و پنهان شیطان بزرگ، در صدد "بزک‌کردن" آن هستند و انتظار دوستی از او دارند.

انتظار دوستی از شیطان، انسان را به یاد داستان عامیانه "دوستی خاله‌خرسه"  می‌اندازد. شیطان بزرگ اگر دست دوستی به سوی انسان دراز کند، بلاشک در پس رویه مخملین دست، چدن وجود دارد.

در آستانه 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی #شیطان_بزرگ در تهران و روز مبارزه با استکبار جهانی از درگاه الهی برای خود و دیگران طلب #بصیرت_نبوی و #دشمن_شناسی می‌کنیم.

پانوشت:

   - قالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعینَ*إِلاَّ عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصینَ*]شیطان[گفت: «به عزّتت سوگند، همه آنان را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خالص تو، از میان آنها!»(ص: 82 و83)

- آمریکائیها در هیروشیما بمب اورانیومی معروف به پسر کوچک و در ناکازاکی بمب پلوتونیومی به نام مرد چاق را منفجر نموده و هزاران نفر را به کام مرگ بردند.

- امام خامنه‌‌ای در تاریخ اول فروردین 1388 در جمع زائران حرم رضوی فرمود: حالا دولت جدید آمریکا میگوید ما مایلیم با ایران مذاکره کنیم، بیائید گذشته را فراموش کنیم. میگویند ما به سمت ایران دست دراز کردیم. خوب، این چه جور دستی است؟ اگر دستی دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنی باشد، این هیچ معنای خوبی ندارد. عید را به ملت ایران تبریک میگویند، اما در همان تبریک، ملت ایران را به طرفداری از تروریسم، دنبال سلاح هسته‌ای رفتن و از این قبیل چیزها متهم میکنند .

 


[ چهارشنبه 101/8/11 ] [ 7:16 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

تروریسم

رعد و برق انقلاب شکوهمند اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) کاخ ستم ژاندارم استکبار جهانی در منطقه را فرو ریخت، ابرهای رحمت باریدن گرفت و آزادی را برای کشور و ملت ستمدیده ایران به ارمغان آورد و از پس همین آزادی بود که از نخستین روزهای بعد پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌های تروریست چون قارچ سمی سر برآوردند.

در آن روزگار جهان دو قطب داشت؛ بلوک غرب به سردمداری آمریکا و بلوک شرق به سرکردگی شوروی سابق. گروهک‌های تروریست یا جیره‌بگیر ارباب غربی بودند و سنگ مبارزه با کمونیسم را بر سینه می‌زدند و سینه ملت ایران را نشانه می‌رفتند، و یا به بهانه مبارزه با امپریالیسم، بیرق سرخ کمونیسم را برافراشته و دست به ترور اقشار مختلف مردم ایران می‌زدند.

جمهوری اسلامی ایران با هفده‌هزار شهید ناشی از ترور، قربانی تروریسم غربی و شرقی هست. آن روز تروریستهای تحت حمایت شرق و غرب در دانشگاه‌های ایران سنگر مسلحانه داشتند و با راه‌اندازی جنگهای قومی و مذهبی در کردستان، گنبد کاووس و سایر نقاط کشور، گاه تا یک خاک استان را نیز در اشغال خود داشتند.

دست قدرتمند جمهوری اسلامی پوزه آنان را به خاک ذلت مالید و تروریستها لاجرم به دامن اربابان خود پناه بردند. بقایای ترورریستها امروز توسط آمریکا و صهیونیستها و با دلارهای گاوهای شیرده منطقه‌ای آنان حمایت مالی،تسلیحاتی و اطلاعاتی می‌شوند.

مدعیان مبارزه با ترورریسم، امروز با راه‌اندازی جنگ ترکیبی، سیاست کهنه تروریسم را بازآفرینی کرده‌اند تا به زغم باطل خود نظام اسلامی را از پای درآورند. غافل از این که ملت و حکومت اسلامی که بی‌گمان پرچمدار قهرمان مبارزه با تروریسم بین‌المللی در منطقه و جهان و مأمن و ملجاء مردمان ظلم‌کشیده و زخمدیده از تروریسم می‌باشد، بازآفرینی سیاست نخ‌نمای تروریسم را بر نخواهد تابید. چرا که حزب الله هم الغالبون.

به یاد شهدای حادثه تروریستی چهارم آبان شاه چراغ

 

 


[ پنج شنبه 101/8/5 ] [ 5:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

اغتشاش

پس از سپری‌شدن وقایع خشونت‌بار هفته‌های اخیر و بازگشت آرامش به فضای کشور، نگاهی به حق انتقاد از سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد دولتمردان (به معنای کلی حکومت) و همچنین اعتراض به آنها، شاید کمی دیر ولی ضروری و انشاءالله واقع‌بینانه‌تر است.

1 – در واپسین روزهای شهریورماه دختری در یکی از مراکز فراجا در تهران از حال رفت و تلاشها برای نجات وی موثر نیفتاد و متاسفانه جان باخت. جان‌باختن آن خانم مستمسکی شد تا عده‌ای به بهانه واهی حمایت از حقوق زنان به خیابان بریزند و سرانجامش اغتشاش، تخریب و واردآمدن خسارت فراوان جانی و مالی و سلب امنیت عمومی از اجتماع بود.

2 – فارغ از این که خانم #مهسا_امینی کی بود و عوامل تروریست خودباخته جیره‌بگیر دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنان چگونه بر موج اعتراضات سوارشدند و آن شد که نمی‌بایست می‌شد، دو سوال اساسی وجود دارد که باید بدان پاسخ گفت:

اعتراض

اول) چگونه انتقاد و اعتراض کنیم؟

در کشور عزیز ما ایران به یُمن انقلاب اسلامی مردم‌سالاری به نحو شایسته و بی‌بدیلی وجود دارد. الحمدلله همه اقشار، اصناف و بخش‌های جامعه از وجود نماینده و یا نمایندگانی برای تحقق مطالبه‌گری برخوردارند. حتی یک چوپان و یا دامدار روستایی نیز که در انتخاب دهیار، اعضای شورای روستا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتی خبرگان رهبری سهم داشته است، از ارتباط با آنان در جهت رساندن مطالبات خویش به گوش دولتمردان می‌تواند بهره‌مند باشد.

احزاب و تشکلهای فراوان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی تقریبا همه اقشار جامعه را به نوعی تحت پوشش قرار می‌دهند و می‌توانند واسطه انتقال مطالبات به حق و یا ظاهرا حق آحاد جامعه به دست‌اندرکاران عالی کشور باشند. بدبینانه‌ترین حالت این است که هیچ یک از واسطه‌های پیش‌گفته در این رابطه کارساز نباشد، بیان مطالبات با ساز و کار قانونی در کشور کاملا میسر است.

پس نتیجه منطقی  حاصل می‌شود که طرح مطالبات و بیان اعتراض و انتقاد با آنچه در مقاطع مختلف سالهای گذشته – به خصوص چند هفته اخیر – اتفاق افتاده بسیار متفاوت می‌باشد. در نتیجه موج‌سواری گروهکهای به ظاهر سیاسی ولی در واقع تروریست و مزدبگیر دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و گاوهای شیرده منطقه‌ای آنان در حمایت از حقوق معوق ملت، محلی از اِعراب ندارد.

اغتشاش

دوم) واکنش دولتمردان (به معنای کلی حکومت) به اغتشاش گونه است؟

 سوال اساس از دولتمردان – که بر صداقتشان در خدمت به ملت شک نداریم – این است که:

1. چرا قبل از شکل‌گیری هسته‌های اولیه اغتشاش که اهدافشان از قبل معلوم و صفشان از صف مطالبه‌گران واقعی جداست با آنان برخورد پیشگیرانه نمی‌شود تا شاهد این همه تخریب و خسارت جانی و مالی ناشی از اغتشاش نباشیم؟

2. چرا بعد از اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی در سطح وسیع و ترور و آدم‌کشی و واردکرد خسارت جانی و نیز معنوی به ملت، برخورد قاطع، سریع و عبرت‌آموز با اغتشاشگران، عامران و عاملان پنهان و آشکار آنان صورت نمی‌گیرد و حقوق از دست‌رفته مردم استیفاء نمی‌گردد؟

آیا مردم که به صداقت حاکمیت و حاکمان اطمینان دارند، باید خود از حقوق مادی و معنوی خویش در مقابل اغتشاگران و تروریستها دفاع کنند؟

 


[ شنبه 101/7/30 ] [ 8:58 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

مرصاد

در بهمن 1357 مجاهدتهای ملت به بار نشسته، عمود خیمه طاغوت فرو ریخته و عطر آزادی فضای کشور را فراگرفته بود؛ دشمنان این ملت و مرز و بوم از فردای آزادی مردم از یوغ طاغوت، با عروسک‌گردانی شرق و غرب و بیرق "طبقه کارگر" و "جامعه بی‌طبقه توحیدی" و بازگرداندن سلطنت، ترور، تخریب و کودتا را به ارمغان آوردند؛ استکبار جهانی مأیوس از این همه مجاهد و چریک و ...، صدام را برای اطمینان و اقدام نهایی پروار کرده بود با تحمیل جنگ، در صدد چیدمان بساط جشن سرنگونی نظام نوپای اسلامی باشد؛

ملت ایثارگر که از سرخی و سوزانندگی سرب داغ تفنگ این "چریک" و آن "مجاهد" در امان نبود و هر روز مدیری، مسئولی، امام جمعه‌ای، پاسداری، سربازی، بقالی و بستنی‌فروشی غرقه به خون را رهسپار "بهشت زهرا" و "بهشت محمدیه" و ... می‌کرد، "جنگ تحمیلی" را به "دفاع مقدس" تبدیل نمود و عملیاتها را به شمارش یک و دو سه و ... رساند و دشمن را ناکام کرد و یک وجب از خاک کشور را در اشغال او بر نتابید و معمار کبیر انقلاب اسلامی "جام زهر" را سرکشید و در حالی که دشمن در مقابل مجاهدتهای بی‌بدیل ارتشی و پاسدار و بسیجی، وجبی از خاک کشور ایران را در اختیار نداشت، قطعنامه 598 را پذیرفت و رفت تا دروازه سازندگی را به روی مردم بازکند؛

فرقه‌ای "انقلاب ایدئولوژیک"کرده، دارای دیپلم‌ افتخار در ترور "سران" و "بازوان" و "بدنه نظام" و تخریب و جاسوسی برای آمریکا و صدام در شعله‌ورسازی آتش جنگ تحمیلی و "کردکشی"در عراق و وطن‌فروشی در سالهای سخت این ملت در دامن صدام مسلح‌شده و خسته از وعده‌های امروز و فردا و فرداهای دگر برای بازگشت به ایران به نیروهای خود، "فروغ جاویدان"را طراحی کرد تا با عملیات "عاشواریی" ! از دست نیروهای وامانده خلاص شود، با تیپ‌های رزمی و غیره با جمعیت حدود 7000 نفر و 120 تانک سبک کاسکا و پل برزیلی، 40 نفربر PMP، 30 ارٌداه توپ 122 میلی‌متری، حدود 240 قبضه خمپاره‌انداز، 1000 قبضه آرپی جی هفت، 700 قبضه تیربار، 20 ارٌاده توپ 106 میلی‌متری، 60 قبضه مسلسل دوشکا و حدود 1000 دشتگاه خودرو در 3 مرداد 1367 از محور سرپل ذهاب به جاده زد تا در کرمانشاه دولت موقت تشکیل دهد و رهبر فرقه فردای آن روز در تهران سرمست از پیروزی، به ایراد سخنرانی بپردازد؛

رهبر فرقه رجویه چون همیشه غافل از سنت و وعده الهی، ندانست که انتقام‌گیرنده در "کمین" نشسته و " ذُو انْتِقامٍ" است. چهارزبر در 34 کیلو متری شهر کرمانشاه، کمینگاه خدا بود و محل ستاندن انتقام 7 سال نفاق و خیانت، جنایت و جاسوسی "فرقه رجویه".

زانک بر مرصاد حق واندر کمین

می‌دهد پاداش پیش از یوم دین(مولوی)

پنجم مرداد سال 1367 در کمینگاه مرصاد، وعده الهی محقق شد و در "فروغ جاویدان" فرقه رجویه 1600 تا 2000 تن از نیروهایش به هلاکت رسیدند و حدود 1000 تن زخمی شدند.

برای شادی ارواح مطهر شهدای عملیات مرصاد که در مرداد 1367 در کمینگاه الهی با رمز "یا علی ابن ابی طالب"(ع) جهنم را برای منافقین، خلق کردند و برای سلامتی ایثارگران آن روزها صلوات هدیه کنیم . اللهم صل علی محمد و ال محمد


[ دوشنبه 101/5/3 ] [ 10:17 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

پانزده خرداد 1342 سرآغاز قیامی شد که «نهضت حسینی» نام گرفت و دیری نپایید که ریشه ستم یزیدی را با به زیرکشیدن ژاندارم استکبار جهانی در منطقه خلیج فارس از اریکه قدرت، بر کند.

نیمه خرداد برای خمینی(ره) ماندگار بود، او در نیمه خرداد انتظار فرج می کشید ولی خورشید عمر بابرکتش به غروب گرایید.

ابر مرد بیدارگر قرن که در 11 بهمن 1357 با وسیع‌ترین، منسجم‌ترین و زیباترین استقبال مردمی مواجه شده بود، ده سال بعد در 15 خرداد 1368 با بزرگترین و غم‌بارترین بدرقه مواجه ملت قدرشناس ایران اسلامی و با «دلی آرام و قلبی مطمئن» به سرای آخرت رهسپار شد.

خرداد امروز بی‌خمینی(ره) است اما؛ پرچم آزادیخواهی و استکبارستیزی حضرتش در اقصی نقاط دنیا در اهتزاز و مکتب روح الله چراغ راه مستضعفان ظلم‌ستیز است، فلسطین اشغالی از سنگ به موشک نقطه‌زن رسیده، حزب‌الله لبنان ارتش و اطلاعات صهیونیسم اشغالگر را به خاک ذلت نشانده و محبوب ملت کشور خویش است، سوریه در محور مقاومت پوزه دشمن را به خاک مالیده، انصارالله ارتش تا دندان‌مسلح آل سعود را در یمن زمین‌گیر کرده، داعش آرزوی حکومت بر عراق و شام و سایر نقاط موهوم را به گور برده، مکتب حاج قاسم راه و رسم مبارزه با تحجر و صهیونیسم و استکبار آمریکایی است و ایران تحریم‌شده سپهر علم و دانش بشری و پیشرفت را درنوردیده و این همه تحت زعامت امام خامنه‌ای (حفظه الله) و به ثمر نشسته است.

پس؛ خرداد با خمینی(ره)  پابرجاست. روحش شاد و یاد و خاطره‌اش گرامی باد

 

پاورقی

   - از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏

 داد و بیداد که در محفل ما رندى نیست‏

 که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم‏

 شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا

 با صفا منّت آن را که به من داد، کشم‏

 عاشقم، عاشق روى تو، نه چیز دگرى‏

 بار هجران و وصالت به دل شاد، کشم‏

 در غمت اى گل وحشىِ من، اى خسرو من‏

 جور مجنون ببرم، تیشه فرهاد کشم‏

 مُردم از زندگىِ بى تو که با من هستى‏

 طرفه سرّى است که باید برِ استاد کشم‏

 سالها مى‌گذرد، حادثه‏ها مى‏آید

 انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ‏(انتظار، دیوان امام خمینی(ره))

 


[ پنج شنبه 101/3/12 ] [ 5:50 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236359