سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

بسیج

بسیج نیاز دیروز ، ضرورت امروز

دیروز یک انقلاب مردمی در ایران پیروز و بلافاصله با توطئه‌های گوناگون و گسترده[1] مواجه شد . معمار آینده‌نگر انقلاب علاوه بر گستردگی و گوناگونی توطئه‌های دشمنان ، استمرار آن را نیز پیش‌بینی نمود و دیری نپائید که برای بیمه‌کردن نهال نوپای انقلاب ، فرمان تشکیل "بسیج مستضعفین" را صادر فرمود[2].

کمتر از یک سال بعد از صدور آن فرمان تاریخی ، دیوانه‌ای از آن سوی مرزهای غربی و جنوبی سنگی انداخت و جنگی تمام‌عیار را بر ضد ایران به شروع کرد که ابرقدرتهای شرق و غرب وقت و نوکران و ژاندارمهای منطقه‌ای آنان 8 سال توان نیرویی ، اقتصادی و ... ما را درگیر خود کردند . بسیج ، آن روز بازوی مردمی دفاع از تمامیت ارضی برای ارتش در آستانه انحلال[3] و سپاه جوان و بی‌سلاح[4] بود . نقش بی‌بدیل بسیج که مبدع هوشیار آن 20 میلیونشان[5] را آروز می‌کرد و در همه اقشار جامعه از جمله معلمان ، دانش‌آموزان ، دانشجویان ، اساتید ، عشایر ، روحانیون و ... رسوخ کرده و ارتشی مکتبی و مردمی را با بنیانی مرصوص سازمان داده بود ، در این عرصه ؛ بر دوست و دشمن پنهان نبوده است. 

بسیج

آن جنگ به پایان رسید و لذا برداشت اول این بود که ؛ شاید عمر بسیج نیز به این معنی که ضرورتش با پایان جنگ به پایان رسیده ، تمام شده است . ولی کشور به سازندگی نیاز داشت ، بنا بر این بسیج وارد سازندگی شد تا در توسعه کشاورزی ، سدسازی ، راه‌سازی و ... نیز با تلاش و کوشش ، ضرورت "فرهنگ‌بودن" بسیج را کماکان بر سر زبانها بیاندازد .

سازندگی و برافراشته نگه‌داشتن پرچم "ام‌القراء" بودن ایران اسلامی ، به جهادهای دیگری بعد از جهاد نظامی نیاز داشت ؛ علم ، علمی که اگر در ثریا بود فرزندان سلمان فارسی آن را به پائین می‌کشیدند . انرژی هسته‌ای ، نانو ، سلولهای بنیادی ، هوا فضا و ... عرصه این بار بسیج بود که هنوز هم هست . یعنی این جبهه هنوز به بسیجی نیاز دارد تا با ایثار و مقاومت پرچم ایران اسلامی بر قله افتخار برافرازد.

بسیج اساتید

بسیج روحانیون

"جنگ تمدنها ره‌آورد"ی برای نابودی اسلام و فرهنگ دینی است و تیشه "جنگ نرم" را برای زدن ریشه اسلام ناب محمدی(ص) که پرچمدار آن ایران است بلند کرده است . پاسخ "هل من مبارز" این جبهه را بسیج می‌دهد . امروز نیز لازم است اقشار مختلف جامعه اعم از معلم ، استاد دانشگاه ، دانشجو ، روحانی و ... بسیج شوند تا سنگرهای اسلام ناب را دیدبانی کننند و این بار نیز بر سر جنگ‌آفرینان ، آن آید که بر سر صدام عفلقی آمد . بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور[6] و بصیرت ، بصیرت‌افزایی ، دشمن‌شناسی و تقوا سلاح آن است .

روز بسیج مستضعفین بر همه بسیجیان مبارک باد

 

پانوشت

 [1]  - از فردای پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، با برنامه و یا حمایت استکبار جهانی به سرکردگی غرب ، قائله‌های مختلف یکی پس از دیگری رخ نمود از جمله قائله‌های ؛ کردستان ، گنبد کاووس ، آذربایجان(خلق مسلمان) ، ترورهای گسترده توسط فرقه رجویه و سایر گروهکها ، کودتای نوژه ، محاصره اقتصادی و برجسته‌ترین آنها جنگ تحمیلی 8 ساله که همه کفر را در مقابل ایران به عنوان همه اسلام قرار داد .

[2] - 5 آذر 1358 روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) .

[3] - گروهکهای به اصطلاح "خلقی" از فردای پیروزی انقلاب شعار "انحلال ارتش" را سردادند ولی امام انقلاب جواب داندان‌شکن به خلقی‌های نوکر شرق و غرب داد و مانع اضمحلال ارتشی شد که در سالهای دفاع مقدس مدال دفاع جانانه از نظام و کشور را بر سینه دارد .

[4] - ابوالحسن بنی‌صدر ، رئیس جمهور و جانشین فرمانده کل قوا که دل در گرو غرب داشت ، سپاه را تحریم تسلیحاتی و لجستکی کرده بود .

[5] - ایده امام راحل(ره) تشکیل "ارتش بیست میلیونی" متشکل از بیست میلیون جوان ایرانی بود و می‌فرمود که : "مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد" .

[6] - از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) در دیدار 29 آذر ماه با فرماندهان بسیجی .



[ پنج شنبه 92/8/30 ] [ 8:57 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 1236062