سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

سالها مى گذرد، حادثه‏ ها می‌آید

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

دولتهای غربی با ایجاد غده سرطانی اسرائیل در سرزمینهای اسلامی[1]، رویکرد جدیدی را برای اسلام‌زدایی آغاز کردند. ملک فیصل در عراق، آتاتورک در ترکیه و رضاخان میرپنج در ایران به عنوان مهره‌های استکبار با شعار پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم مجری توطئه جدید اربابان خود در منطقه راهبردی خاورمیانه بودند. در ایران بعد از رضاخان نیز، محمد رضا پهلوی در صدد بازکردن "دروازه تمدن" غرب به سوی این کشور بوده است.

در شرایط سیاسی موصوف مردی از تبار حسین بن علی(ع) در نیمه خرداد 1342 قیام کرد و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشت. ملت ایران به آن قائد بصیر و حسینی اقتداء کردند و دیری نپائید که هیمنه رژیم ستمشاهی که نماد ژاندارمی استکبار در منطقه بود فرو پاشید و ... .

آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و مصلح قرن که هم‌چون جدش امام حسین(ع) قیام کرد، به نیمه خرداد نگاه ویژه‌ای داشته است‏[2]. خورشید انقلابش در نیمه خرداد 1342 طلوع کرد و در بهمن 1357 فجر پیروزی دمید. گویی خرداد برای آن سکاندار کشتی نجات اسلام در قرن بیستم میلادی، ماه حادثه‌هاست. کما این که او انتظار بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را در نیمه خرداد می‌کشید.

سیزدهم خرداد 1368 خورشید عمر پربرکتش غروب کرد، اما به کوری چشم دشمنان اسلام که وجود حضرتش را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد"[3]، می‌پنداشتند، به فاصله کمتر از چند ساعت بعد از توقف قلب احیاگر قلب میلیونها انسان خداجو، سکان انقلاب به مردی از تبار علی(ع) سپرده شد و این گونه بود که امید آنان که دل به فروریختن برج سرافراز انقلاب بسته بودند، به یاس تبدیل شد و شعاع خورشد بیداری اسلامی پرفروغ‌تر از قبل بر تابش خویش ادامه داد.

یاد آن یار سفرکرده به حق پیوسته که "با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا به سوى جایگاه ابدى سفر" کرد ‏و شهدای نهضتش را گرامی می‌داریم و با علی زمانه تجدید بیعت می‌کنیم. که

علی چون علی رهبری است بی‌گمان

کنیم بیعتش را جلی و نهان(نگارنده)

منابع

1.     نرم‌افزار مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

2.     نرم‌افزار دیوان امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

3.     WWW.khamenei.ir

 

 پانوشت



[1] - طرفداری امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول از آلمان و صدور حکم جهاد در این رابطه ،از مهـمترین بهانههای بریتانیا ، فرانسه و روسیه در سال 1916.م تلقی میشود که قرارداد محرمانهای را بر سر چگونگی تقسیم مناطق بعد از شکست امپراطوری امضاء کردند و اعلامیه بالفور (1917.م) زمینه ساز پیدایش غده سرطانی اسرائیل در قلب فلسطین و اعلام موجودیت این دولت غاصب در سال 1948.م شد و الان بیش از 50 سال است که چون اختاپوس به عرصههای مختلف سیاسی و افتصادی دنیا ، به ویژه غرب ، دست انداخته است .(خاورمیانه2020، همین نویسنده)

[2] - از غم دوست در این میکده فریاد کشم    دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏

 داد و بیداد که در محفل ما رندى نیست‏     که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم‏

 شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا     با صفا منّت آن را که به من داد، کشم‏

 عاشقم، عاشق روى تو، نه چیز دگرى‏     بار هجران و وصالت به دل شاد، کشم‏

 در غمت اى گل وحشىِ من، اى خسرو من‏     جور مجنون ببرم، تیشه فرهاد کشم‏

 مُردم از زندگىِ بى تو که با من هستى‏     طرفه سرّى است که باید برِ استاد کشم‏

 سالها مى گذرد، حادثه‏ها می‌آید     انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏(انتظار، دیوان امام خمینی(ره)

[3] - گروهکهای کمونیستی و سایر جریاناتی که سنگ خلق را به سینه می‌زدند با نگاه دیالیکتیکی خود، حضرت امام خمینی(ره) را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد جمهوری اسلامی" می‌پنداشتند و به گمان خام خود منتظر لحظه پاره‌شده نخ بودند تا دانه‌های تسبیح پراکنده شوند و نظام فروپاشد. اما وقتی مجلس خبرگان رهبری به فاصله کمتر از چند ساعت در فردای رحلت معمار کبیر انقلاب و قبل از تشییع و تدفین پیکر آن  عزیز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری انتخاب و معرفی کرد، منادیان دفاع از خلق زانوی یأس و ناامیدی در بغل گرفته و گفتند: این آخوندها بر سر هر چیز با یکدیگر دعوا کنند، بر سر اصل اسلام دعوا نخوهند کرد! آنان به زبان بی‌زبانی اعتراف کردند که ولایت فقیه، ولایت رسول‌الله(ص) و پیوند‌دهنده امت اسلامی با اسلام است.


[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 5:36 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 1236071