سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

غدیر خم

الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ... (المائده-3)

امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم ... .

راستی نعمت خدا که دین اسلام باشد، چگونه کامل می‌شد؟ یعنی رشدش تمام می‌شد و به قول امروزیها به آخر خط می‌رسید؟ یا تنها راه رشد و استمرار افاضه الهی از جانب خداوند تعیین ‌می‌شد؟

بی‌گمان منظور از اکمال، نهایت رشد اسلام و باز ایستادن از رشد نبود؛ بلکه آن رسالتی بود که اگر ابلاغ و اجرا نمی‌شد، کمال دین تحقق پیدا نمی‌کرد.

‏یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ (المائدة -67)

ابو طفیل به نقل از زید بن ارقم می‌گوید: چون رسول خدا صلى اللَّه علیه [و آله‏] و سلم از حجةالوداع بازگشتند در غدیرخم فرود آمدند و دستور دادند در آن مکان که درختانى بزرگ و پر شاخه بود، جاروب زنند سپس فرمود: «گویى [براى سفر ابد] فرا خوانده شدم پس اجابت کردم [کنایه از این که وفات من نزدیک است‏] من در میان شما دو چیز گران بها (سنگین) را می‌گذارم یکى از دیگرى بزرگ‏تر است؛ کتاب خدا و عترتم اهل بیت من، پس نیک بنگرید پس از من در باره آن دو چگونه رفتار می‌کند؛ آن دو هرگز از یک دیگر جدا نشوند تا در کنار حوض [کوثر] نزد من باز آیند». سپس فرمود: «هر کس من ولىّ اویم پس على ولىّ اوست. خداوندا، هر کس او را دوست دارد دوست بدار، و هر کس او را دشمن دارد دشمن دار».
ابو طفیل [راوى حدیث‏] می‌گوید: به زید بن ارقم گفتم: آیا تو خود از رسول خدا صلى اللَّه علیه [و آله‏] و سلم چنین شنیدى؟ گفت: [آرى‏] هیچ کس در آن مکان نبود جز آن که رسول خدا صلّى اللَّه علیه [و آله‏] و سلم را با چشمانش دید و سخنانشان را با گوش‏هایش شنید.
(خصائص امیر المؤمنین-ویژگ‌هاى على بن ابى طالب(ع)، ترجمه‏ فارسى،ص89)

امسال با رفتار غیرانسانی آل سعود با حجاج بیت الله در منا که به کشته و مصدوم‌شدن چند هزار نفر منجر شد، عیدین قربانی و غدیر را به کام مسلمانان تلخ کرد. باشد که این‌گونه اعمال ضدبشری زمینه‌ای برای سقوط حامی تروریسم تکفیری و سپردن تولیت حرمین شریفین مکه و مدینه به دست خادمان واقعی حرمین باشد. انشاءالله

 


[ چهارشنبه 94/7/8 ] [ 9:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 113
کل بازدیدها: 1236248