سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

بعد از ماجرای معروف به میکونوس[1]، در فروردین سال 1376 دولت‌های چند کشور اروپایی از جمله آلمان سفیران خود را از ایران فراخواندند.

سفرای کشورهای مذکور شش ماه بعد تصمیم گرفتند به محل ماموریت خود در ایران برگردند. امام خامنه‌ای فرمود: اگر بازگشتشان به ایران به معنای عذرخواهی است می‌توانند برگردند، اما سفیر آلمان نباید به همراه آنان برگردد و سفرای ایران در کشورهای اروپایی نیز برای بازگشت به محل ماموریتشان عجله نکنند. این گونه بود که سفرای اروپایی بعد از شش ماه از ترک ایران اصلاحا دست از پا درازتر برگشتند!

 چند روز قبل حکومت آل سعود در کمال بی‌رحمی و مغایر با حقوق اولیه بشر، دست به اعدام آیت‌الله نمر که در زندان به سر می‌برد زد و آن روحانی مدافع حقوق پای‌مال‌شده بشر در عربستان را گردن زد و جنازه وی را نیز به خانواده‌اش تحویل نداد!

در اعتراض به اقدام ضدبشری آل سعود، سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن کشور در مشهد مورد تعرض عده‌ای قرار گرفت و حکومت آل سعود ظاهرا در واکنش به این واقعه، روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرد و متعاقبا چند کشور دیگر از جمله جیبوتی، بحرین، سودان، کومور و عمان نیز به تبعیت از عربستان، سفرای خود را از ایران فراخواند!

به جای تحلیل

1. جیبوتی: کشور آفریقایی عربی که در سال 1977 میلادی از فرانسه استقلال یافته با 2236 کیلومترمربع مساحت، کم‌تر از یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و زبان رسمی‌اش عربی و فرانسوی است.

2.سودان: کشوری فقیر با 31 میلیون نفر جمعیت از فاسدترین کشورهای جهان به لحاظ فساد اداری است.

3.عمان: 3 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین رتبه مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را داراست.

4.بحرین: کشوری با وسعت 665 کیلومترمربع و حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت که 53 سال پیش بر اثر بی‌کفایتی پادشاه ایران، از کشومان جدا شد. عربستان با دخالت نظامی در این امیرنشین، با کشتار شیعیان در صدد خفه‌کردن بیداری اسلامی مردم آن دیار است.

5.کومور: در سال 1975 از فرانسه استقلال یافت. کمتر از یک میلیون نفر را در 2236 کیلومترمربع جای داه است. مردم آن کشور به وسیله تجار ایرانی مسلمان شده‌اند.

عربستان: کشوری که مهد پرورش و تربیت رسمی تفکر تکفیری بر مبنای عقیده وهابیت است، دارای سلطنت مطلقه است که سرود ملی آن "زندگی پادشاه دراز باد" می‌باشد!

پسندیده بود تصمیم‌گیران کشور پادشاهی عربستان که در منجلاب خودساخته یمن و بحرین در حال غرق‌شدن هستند، از واقعه عبرت‌آمیز سال 1376 سفرای اروپایی درس می‌گرفتند تا رسواتر نشوند و مصداق این ضرب‌المثل قرار گیرند گه می‌گوید:

ادب از که آموختی، از بی‌ادبان.



[1] - ‌به دنبال کشته شدن عناصری از تروریستهای فراری تحت حمایت غربیها در خارج از کشور از جمله قاسملو - رهبر گروهک تروریستی موسوم به حزب دمکرات کردستان ایران - دولت آلمان، دولت ایران را عامل این قتل‌ها دانسته و یک دادگاه محلی آلمان(میکونوس) حجت‌الاسلام والمسلمن  فلاحیان، وزیر وقت اطلاعات، را متهم اصلی معرفی کرد.


[ جمعه 94/10/18 ] [ 10:0 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236310