سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

با نگاهی به تاریخ شکل‌گیری و حیات فرقه‌های مدعی دینداری و نوآوری در دین، به وجوه اشتراک بیشتر آنان پی خواهیم برد. خودانتصابی، تمایل به اعمال اراده و تسلط، تکریم و ستایش، تمایل به خودکامگی در کنترل اعضای فرقه و بالآخره سرسپردگی به اجانب از مهم‌ترین ویژگیهای آشکار و نهان فرقه‌هاست.

فرقه‌های انحرافی یا به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای سطله‌گر راه‌اندازی گردیده و یا بعد از پیدایش و شکل‌گیری به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی هدایت شده‌اند.

1 - سیدعلی‌محمد شیرازی مدعی بابیت امام دوازدهم(عج) شد و ادعا کرد در ردیف پیامبران اولوالعزم ظهور کرده و دین جدید آورده است، میرزاحسین نوری معروف به بهاءالله شاگرد علی‌محمد باب، طی نامه‌ای به سلاطین ادعای ربوبیت و الوهیت کرد. کمتر کسی است که نداند بابیت و بهائیت دست‌ساخته سرویس اطلاعاتی روباه پیر در جامعه شیعه بوده و بهائیت امروزه تحت هدایت صهیونیسم قرار دارد.

2 - قبل از بهائیت، وهابیت در جامعه اهل سنت توسط محمد بن عبدالوهاب بنا نهاده شد که امروزه ایدئولوژی سلفیت تکفیری و داعشی‌هاست. اگر سرویس اطلاعاتی بریتانیا توسط مستر همفر بهائیت را ایجاد نکرده باشد، هدایت آن توسط دستگاه اطلاعاتی انگلستان و بعد توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا(سیا) بر کسی پوشیده نیست.

3 - مسعود رجوی رهبر فرقه ترویستی موسوم به مجاهدین خلق ایران که به سفارش سازمان اطلاعات پهلوی در بهمن 1357 از زندان آزاد شد، سالهاست که نقش سرباز دولتهای سلطه‌گر را بازی می‌کند. فرقه ترویستی‌ای که دستش به خون حدود 17000 شهید ناشی از ترور در ایران و هزاران عراقی آغشته است.

4 - فرقه‌های مختلف مدعی تصوف و صوفیگری در ایران و سایر کشورهای اسلامی که هنوز هم مزدبگیر سازمان اطلاعاتی انگلستان و سایر کشورهای سلطه‌گر هستند. فرقه‌هایی که اقطابشان از طرفی نوامیس مریدان را بر خود حلال کرده و از طرف دیگر دست در ست ماموران اطلاعاتی سازمانها جاسوسی غرب دارند.

"ازدواج کمپلکس" در فرقه نویز، "تجزیه خانواده" در فرقه سولیوانیان، "خودکشی شب سفید" در فرقه جونز تاون، "انقلاب ایدئولوژیک" در فرقه رجوی، خودکشی جمعی در سازمان مجاهدین خلق با نام "عملیات فروغ جاویدان"، "جهاد نکاح" در فرقه وهابی داعش و رفتارهای تروریستی داعش‌گونه فرقه منحرف دراویش گنابادی که این روزها اغتشاش عوامل آن در تهران خبرساز شده است، از دیگر وجوه اشتراکی فرقه‌های منحرف است.

 

منابع:

1 -  شریفی احمدحسین، درآمدی بر عرفان حقیقی و عرفان‌های کاذب

2 - انجمن علمی ادیان و مذاهب مدیریت  حوزه‌های علمیه،  آشنایی با فرق تشیع، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، چاپ دوم/1389

3 - جمعی از جداشدگان(سازمان مجاهدین خلق)، نتی برای مرگ(بررسی و انطباق مستند گروهک تروریستی رجوی با فرقه‌ها)، انجمن نجات،  1391

4 - انجمن علمی ادیان و مذاهب مدیریت  حوزه‌های، آشنایی با فرق تسنن، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

5 – میثم حسنی، فصلنامه روشنا 

 


[ سه شنبه 96/12/1 ] [ 5:16 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236349