سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

در اوایل دهه 70 میلادی، کشیشی به نام جیم جونز، با ایجاد یک فرقه مذهبی و پیام صلح و دوستی و عدم تبعیض میان سیاه و سفید، عده فراوانی را به دور خود جمع نمود و با وعده سرزمین موعود پیروانش را به جنگلهای "گویانا" که کشوری کوچک در آمریکای جنوبی بود کوچ داد. او نام آن سرزمین را "جیمز تون" یا "شهر جیمز" گذاشت و از همان جا با ارسال ویدیوهایی به آمریکا، دین و شهر خود را تبلیغ می کرد.

جیم جونز در برنامه "شب سفید" فرمان داد تا با داروهای سمی، ابتدا کودکان را قربانی کنند و سپس همگی با خوردن سیانور خودکشی کردند. سپس خود جیمز با گلوله هفت تیر دست به خودکشی زد. 909 نفر تنها در عرض چند دقیقه جان خود را به فرمان یک سادیست دیکتاتور گرفتند.

عملیات فروغ جاویدان

فروغ جاویدان

جنگ عراق بر ضد ایران تمام شد ولی فرقه رجویه نتوانست کاری از پیش ببرد لذا عملیات فروغ جاویدان(که از نامش پیداست نوعی خودکشی ولی با عاقبت ماندگار است!) را طراحی کرد که در واقع و پنهان قصد داشت از شر نیروهایش خلاصی یابد. در این عملیات که عملیات مرصاد توسط رزمندگان در مقابله با آن اجرا شد در نزدیکی کرمانشاه 1304 نفر از نیروهای فرقه رجویه کشته و 1100 نفر مجروح شدند. رجوی قصد داشت در عملیاتی به قول خودش عاشورایی، نیروهایش را به کشتن بدهد. رجوی به عنوان رهبر فرقه وعده کاری را که شرق و غرب طی هشت سال نتوانسته بودند از طریق صدام به انجام برسانند، به نیروهایش داد و آن‌ها را روانه مسلخ چارزبر کرد.

مرصاد

پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد و یاد وخاطره شهدای آن عملیات گرامی باد

 


[ پنج شنبه 97/5/4 ] [ 5:52 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 1236044