سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

حسین از پیامبر است

یزید فرزند کسی است از طرفی مادرش(هند) در جنگ احد سینه عموی پیامبر اعظم(ص)- حضرت حمزه- را شکافت و جگرش را به داندان کشید[1] و از طرف دیگر خود وی قبل از اسلام‌آوردن در چند جنگ بر ضد پیامبر گرامی اسلام(ص) شرکت داشت[2] و علی‌الظاهر می‌بایست امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه چهارم قبول می‌داشت و از او پیروی می‌کرد، بر ضد حضرتش خروج کرد و جنگهایی را تحمیل نمود که باعث کشته‌شدن تعداد زیادی از مسلمانان و زمینه‌ساز فتنه‌های بعدی در دنیای اسلام شد.

یزید که بر خلاف پدرش حتی تظاهر به اسلام نیز نمی‌کرد و علنا حرمت الهی را می‌شکست و اشتهار به شرابخواری و بوزینه‌بازی داشت، نوه رسول خدا(ص) - امام حسین(ع) - را تکفیر کرد و به شهادت رساند و زنان و فرزاندان آل‌الله(س) به اسارت گرفت و بلاشک فجیع‌ترین حادثه ترویستی تاریخ بشریت را در کربلا رقم زد، انتظار داشت اسلام ناب محمدی را که حسین(ع) برای احیاء آن قیام کرده بود را از صحنه زندگی بشر حذف کند.

امروز بعد از 13 قرن از حادثه کربلا، یزید و افکار تکفیری تروریستی او علی‌رغم ظهور و بروز در قالب وهابیت و داعشی‌های خون‌آشام، به زباله‌دانی تاریخ سپرده شده و یزیدیان زمانه باید بپذیرند که در اسارت جهل و نادانی هستند. امام حسین(ع) که برای احیاء دین جدش قیام کرده بود به هدف مقدسش رسیده و این دین اسلام ناب محمدی(ص) است که زنده مانده و در حال تسخیر قلوب انسانهای تنشه آزادی‌خواه در اقصی نقاط عالم می‌باشد.

کربلا در آیینه آمار

پانوشت

[1] - هند دختر عتبه و مادر معاویه بن ابوسفیان است که بعد از شهادت حضرت حمزه(عموی پیامبر(ص)) در جنگ احد، سینه آن حضرت را شکافت و جگرش را به دندان کشید و لذا به هند جگرخوار شناخته می‌شود(ارشاد رسولی محلاتی).

[2] - معاویه سه سال قبل از بعثت پیامبر اسلام و پانزده سال قبل از هجرت در مکه متولّد شد. پدرش ابی سفیان از سرشناسان قریش و مادرش هند دختر عتبه بود. معاویه همراه پدرش ابوسفیان در بدر، خندق و چند جنگ دیگر با پیامبر اسلام(ص) جنگید. معاویه پس از فتح مکه، در بیست و سه سالگی، به همراه پدرش ابوسفیان و برادرش یزید بن ابی سفیان، دین اسلام را پذیرفت.

 

کتابنامه

__________________

1– خیری بشیر و کریمی امیرحسین، حسین(ع)، دفتر انتشارات، چاپ چهارم/تهران بهار 1391

2 - محمد مهدی شمس‌الدین،ناصر هاشم‌زاده، انصارالحسین، انتشارات امیرکبیر 1364

3 - نرم‌افزار درج مهر، سازمان میراث فرهنگی(سابق) کشور

4 - نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نقل از منابع مندرج در پانوشتها


[ چهارشنبه 97/6/28 ] [ 10:19 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 1236712