سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

فرجام تروریسم

آزادی، اولین دست‌آورد انقلاب اسلامی ایران است. سازمان‌ها و گروه‌های ریز و درشت که در خفقان ستم‌شاهی دچار تنگی نفس شده بودند، سر برآوردند اما دیری نپایید که هر یک زیر چتر حمایتی علنی یا پنهان یکی از دو ابرقدرت شرق یا غرب سازِشان را در مخالفت با انقلاب اسلامی و نظام نوپای برآمده از آن کوک کردند.

دسته‌ای از آنان در اولین روزهای آزادی، شمشیر را از رو بستند و سرنگونگی نونهال استقلال و آزادی را نشانه رفتند و تروریسم اولین محصول این نگرش بود که در قالب ترور افرادی چون استاد مرتضی مطهری[1] و در سطح سازمان‌یافته‌تر تحمیل جنگ‌های داخلی در کردستان و گنبد نمایان شد.

 تعداد این دست از گروهک‌های تروریستی آن‌قدر زیاد بود که شمارش و نام‌بردنشان در این مقال نمی‌گنجد. گروهک‌های تروریست دفاع از خلق هم‌چون چریک فدایی خلق ایران، اشرف دهقان[2] و مجاهدین خلق ایران[3] با ادعای ملی و در گستره کشور و تروریستهایی با نام دموکرات کردستان، کومله، رزگاری[4] و غیره در منطقه کردنشین ایران و گروهک‌هایی نیز با ادعای دفاع از خلق عرب و خلق بلوچ جملگی داعیه‌دار مبارزه با جمهوری اسلامی ایران بود. در این اثنی گروهک‌های ترویستی دیگری نیز فعالیت می‌کردند که سنگ سلطنت بربادرفته را بر سینه می‌زدند. البته در سالهای اخیر تروریستهای دیگری با ایدئولوژی وهابیت و نامهایی چون داعش و غیره نیز به جمعیت آنان اضافه شده است.

نقطه اشتراک همه آنها مزدوری برای استکبار شرق به سردمداری شوروی سابق یا غرب به سرکردگی آمریکا می‌باشد. بعضی از آنها جمعیت معدودی داشتند و لذا در جنگهای داخلی کردستان و گنبد در کنار یکدیگر شرکت می‌کردند و یا با هدایت سازمانهای اطلاعاتی غربی دست به کودتا می‌زدند، البته گروهی مثل مجاهدین خلق با نقاب اسلامی نیروی خیلی زیادی در کل کشور داشتند و یا گروهک‌های تروریست مناطق کردنشین ایران نیز تفنگ‌چیان بسیاری را در استخدام خودداشتند.

حاصل مستقیم سالها تلاش ددمنشانه این مزدوران 17000 شهید و تعداد زیادی مجروح ناشی از ترور در کشور است و البته با توجه به تحمیل جنگ به وسیله صدام بر جمهوری نوپای اسلامی، محصول غیر مستقیم تلاش آنان که ناشی از مزدوری و جاسوسی برای رژیم بعثی صدام و سایر دولتهای دست‌نشانده هر یک از دو بلوک شرق یا غرب بوده، شهدا و جانبازان خیلی بیشتر است.

غرض این که:

1 – ترویستهایی چون منافقین زمانی در کل کشور نیروی عضو و یا میلیشیا داشتند، گروهک‌های تروریستی مناطق کردنشین نیز روزی مناطق عمده استان کردستان و بخشهایی از آذربایجان غربی و کرمانشاه را در اشغال خود داشتند و به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن هزاران نفر از اقوام مختلف ایرانی فارس، ترک، کرد، بلوچ و ترکمن تابع مذاهب شیعه یا اهل سنت را به خاک و خون کشیده‌اند.

2 – امروز در چهلمین سال استقرار جمهوری اسلامی، علی‌رغم آن همه جنایت و مزدوری و جاسوسی برای استکبار و ایادی منطقه‌ای آنان، الآن کجا هستند؟ چه‌قدر نیرو یا هوادار و میلیشیا در کشور دارند و چه‌کاری غیر از مزدوری از دستشان بر می‌آید؟

3 – ایجادکنندگان و یا حامیان این گروهک‌های تروریستی با چه محاسباتی بعضی از اینها مثل منافقین را به تنهایی و یا بعضی دیگر را به صورت گروهی جایگزین(آلترناتیو) جمهوری اسلامی ایران می‌دانند؟

زنده با د انسانیت، مرگ بر تروریسم و حامی تروریسم

یاد و خاطره همه شهدای ترور، به خصوص شهدای اقدام تروریستی اهواز گرامی باد



[1]  - آیت الله مرتضی مطهری توسط گروهک التقاطی فرقان در 12 اردیبهشت سال 1358 در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

[2] - احزاب و گروه‌های زیادی با تفکر کمونیستی بعضا بدون اعتقاد به مشی مسلحانه مثل حزب توده ایران، چریکهای فدایی خلق ایران(اکثریت) راه کارگر و بعضی دیگر با اعتقاد به مبارزه مسلحانه و چریکی در کشور فعالیت می‌کردند.

[3] - رهبری و مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از دستگیری و شهادت بنیانگذاران سازمان به مارکسیسم گرایش پیدا کردند ولی پوسته مذهبی خود را برای فریب جامعه اسلامی حفظ کردند. از این رو مردم بصیر ایران نام منافقین را بر آنان نهادند.

[4] - البته در مناطق کردنشین ایران نیز گروه‌های مختلفی فعال بودند که بعضی با مشی مبارزه مسلحانه و بعضی غیر آن فعالیت می‌کردند. در این جا فقط نام چند گروه ذکر شد. کما این که در حال حاضر تعداد زیادی از آنان در شمال عراق مستقر هستند و به اقدامات جاسوسی و تروریستی مشغولند از جمله حزب دموکرات کردستان که بعد از انشعاب به دو جناح و کومله بعد از انشعاب به سه جناح و پژاک و ... فعالند.

 


[ دوشنبه 97/7/2 ] [ 9:53 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 156
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236578