سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

قیام امام حسین0ع)

معاویه بن ابی سفیان با تبدیل خلافت غصبی به سلطنت، فرزند بوزینه‌بازش یزید را خلیفه بعد از خودش معرفی کرد. یزید که از فضل سیاست‌بازی پدرش حاصلی نبرده بود به جنگ با نوه پیامبر اسلام، امام حسین(ع) که با رد بیعت با یزید برای اصلاح امت جدش قیام کرده بود، برخاست و حادثه سال 60 هجری قمری کربلا را رقم زد.

در حادثه کربلا مردم کوفه هم‌چون زمان امام حسن مجتبی و امیر مومنان حضرت علی(علیهم السلام)، امام حسین(ع) را تنها گذاشتند و ظاهرا با شهادت آن حضرت و مردان لشکرش و به ارسات‌برده‌شدن آل‌الله، یزید پیروز جنگ شد.

هدف اصلی یزید؛ ازبین‌بردن اسلام ناب محمدی(ص) بود و البته زیر اهدافی نیز هم‌چون گرفتن بیعت از امام حسین(ع) و به انحراف‌کشاندن اسلام را داشت. در آن سو امام حسین(ع) هدفش از قیام، احیاء سنت جدش رسول‌الله(ص) و اصلاح امت آن حضرت بود.

امروز بعد از 1380 سال؛

1 - دین اسلام، دومین دین الهی(بعد از مسیحیت) است و طبق برآورد مراکز تحقیقاتی غرب، طی چند دهه آینده، اولین خواهد شد.

2 - قیام امام حسین(ع) نه تنها برای مسلمانان الگو و موتور محرکه است، بلکه آزادگان غیرمسلمان نیز در مبارزه به آن حضرت اقتدا می‌کنند.

3 - هرچند امروز داعشیان راه و رسم جنایت را از یزید آموخته‌اند و راه آن ملعون را طی می‌کنند، ولی حتی نامی از آن جنایتکار نمی‌برند.

4 - ... البته اگر جنایتکاران عبرت بیاموزند! 



- ده هدف برای قیام آن حضرت نقل شده است: اصلاح امت جدش، امر به معروف و نهی از منکر، احیاء سنت پیامبر(ص)، حمایت از حق و مبارزه با باطل، تشکیل حکومت اسلامی، مبارزه با جهل، اجرای عدالت، مقام شفاعت عظمی، افشای چهره منافقان و امتحان گسترده مسلمین(نقل از باشگاه خبرنگاران(خبر شناسه 6289715 29 مهر 1396)

 


[ دوشنبه 98/6/18 ] [ 6:53 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236508