سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

رحلت پیامبر و شهادت امامین مجتبی و رضا (ع)

از پشت عبدالله پسری پدید آمد که محمد نام گرفت. محمد که بهانه خلقت عالم از طرف آفریدگار حکیم بود، برگزیده خالق خویش برای هدایت فرزندان ابوالبشر شد. خداوند هدایتگر؛ اکمال دینش را در حجه ­الوداع به برگزیده خود ابلاغ فرمود تا آن حضرت گام آخر رسالت را بردارد. 28 صفر همان سال محمد(ص) که عنان هدایت امتش را به دست وصی خویش و ولی امت سپرده بود، رحلت فرمود و پیکر مبارکش در مدینه­ النبی آرام گرفت.

علی (ع)که همچون رسول خدا نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود، به امامت رسید. بعد از ترور آن حضرت در 19 رمضان 40 هجری قمری در محراب نماز صبح، فرزندش حسن مجتبی (ع) که نوه ارشد رسول خدا (ص) و یکی از پنج تن آل عبا بود به امامت رسید.

حسن مجتبی (ع) که 10 سال امامت امت را بر عهده داشت، همچون پدرش علی (ع) به کرات در مورد ترور شخصیت قرار گرفت و سرانجام در 28 صفر 50 هجری بر اثر ترور بیولوژیک به شهادت رسید و پیکر مبارکش به شکل بسیار مظلومانه در بقیع به خاک سپرده شد.

خلفای عباسی که به بهانه حمایت از اولاد علی (ع) کرسی خلافت امت اسلامی را غصب کرده بودند، فرزندان رسول اعظم (ص) را برنتابیدند و مأمون عباسی، هشتمین ستاره آسمان امت و ولایت حضرت رضا (ع) که از مدینه­النبی هدایت امت را بر عهده داشت، به بهانه ولایت­عهدی به طوس تبعید کرد و سرانجام در 30 صفر 203 هجری آن حضرت را به شهادت رساند.

سالروز رحلت جانسور پیامبر رحمت و شهادت امامین شریفین حسن مجتبی و علی بن موسی الرضا علیهم السلام تسلیت باد

پاورقی



   - لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ مَنْ أَحَبَّکَ أَحْبَبْتُهُ وَ مَنْ أَبْغَضَکَ أَبْغَضْتُه ... .(بحارالانوار ، ج 54)

محمد خاتم انبیا را درود     که عالم گرفته از وجودش وجود

- «... آدم به جبرئیل گفت این دخترک کیست که از نور جمالش بهشت درخشان شده گفت این فاطمه دختر محمّد یکى از فرزندان تو است که پیامبر آخرالزمان است گفت این تاج چیست که بر سر دارد گفت شوهرش علی بن ابى طالب است پرسید این دو گوشواره چیست گفت دو فرزندش حسن و حسین هستند.» (ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏3)

 


[ دوشنبه 100/7/12 ] [ 7:45 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236320