سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

به نام او که بی‌همتا و یکتاست      همو آگاه از پنهان و پیداست

بازخوانی فتنه 88

مدخل: فرا رسیدن اولین سالگرد حماسه "9 دی" ، که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) هم‌چون "قیام نوزده دی 1356 مردم قم" و "قیام 22 بهمن 1357" یک "پدیده عظیم" است ، و هم‌چنین حماسه دیگری که مردم ایران به‌زودی خلق خواهند کرد ؛ بازخوانی پرونده "فتنه 88" را ضروری می‌نماید . "حماسه 9 دی" که مهر ابطال بر "فتنه انتخابات" ریاست جمهوری دهم در سال 88 زد و حماسه "انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی" که به "یاری خداوند" و "همت مردم" در اسفند امسال خلق خواهد شد . "حماسه پیش‌رو" از آن جهت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که از طرفی استکبار جهانی و هم‌دستانش برای برون‌رفت از شوک ناشی از "بیداری اسلامی" و هم‌چنین "جنبش وال‌استریت" ، به دور جدید "ایران‌هراسی" و "اسلام‌هراسی" دست زده‌اند ؛ و از طرف دیگر ایادی مزدور داخلی استکبار ، خیز برداشته‌اند تا با حمایت بیگانگان در حماسه پیش‌رو خدشه وارد کنند !

مفهوم و ویژگی‌های فتنه

فتنه عبارت است از " اختلال همراه با اضطراب" . هر چیزی که موجب "اختلال" و "اضطراب" شود فتنه نامیده می‌شود . فتنه نسبت به وضع سابق و نظم ظاهری موجود ، امری ناپسند و شر به شمار می‌آید ؛ زیرا متضمن اختلال و اضطراب است .

بعضی ویژگی‌های فتنه :

1 - مشتبه‌سازی حق و باطل به وسیله سران فتنه .

2 - آغازی ناشناخته و پوشیده داشتن .

شیوه‌ چشمت فریب جنگ داشت      ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم

3 ایجاد فضای گردبادی .

4 - فروخورنده فتنه‌گران .

5 - شخصیت‌محوری به جای حقیقت‌محوری .

مهم‌ترین شگردها و شیوه‌های فتنه‌گری :

1 - استفاده از شیوه‌های مبارزه نرم در زمینه‌های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی .

2 - استخدام چهره‌های موجه و مقدس .

3 - استفاده از شعارهای خوب و جذاب .

4 - شبهه‌افکنی برای مشتبه‌سازی حق و باطل .

5 - تفرقه‌افکنی (مذهبی ، قومی و زبانی) .

ساخت طوماری به نام هر یکی     نقش هر طومار دیگرمسلکی

حکـم‌های  هر یکی نوعی دگر      این خلاف آن ز پایان تا به سر

6 - جلب حمایت‌های مادی و معنوی قدرت‌های بیگانه .

بازخوانی فتنه 88

"تقلب" ، رمز آشوب

          انتخابات ریاست جمهوری دهم در 22 خرداد 1388 برگزار شد . شعارهای پیش از انتخابات هواداران موسوی عبارت بود از : " اگر تقلب بشه ، ایران قیامت میشه" و یا " اگر تقلب نشه ، موسوی اول میشه " ؛ زهرا رهنورد قبل از انتخابات اعلام کرد : " در صورت پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ، وجود تقلب اثبات می‌شود " و موسوی در مصاحبه با مجله تایم گفت : "تغییر از مدتی قبل آغاز شده است ، تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقب‌گردی در کار نخواهد بود" ؛ بعد از انتخابات ، هواداران موسوی و کروبی به خیابانها ریختند و آشوب کردند .

حمایت غرب از اغتشاشات

          غرب علاوه بر حمایت از اغتشاش‌گران و عوامل فتنه از طریق شبکه‌های خبرپراکنی فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان (بی.بی.سی ، رادیو فردا ، وی. او . ای و ...) ، به صورت رسمی نیز و از آنان حمایت کرده است . به عنوان نمونه :

1 ـ رئیس بنیاد دموکراسی پیش از برگزاری انتخابات : صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است .

2 ـ جین شارپ نویسنده کتاب از دیکتاتوری تا دموکراسی و طراح کودتای نرم ضمن تکذیب هرگونه نقشی در راه‌اندازی ناآرامی‌ها گفت : "اگر اثر من بتواند به مقاومت صلح‌آمیز (براندازی نرم) کمک کند خوشحال خواهم شد" .

3 ـ اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با سی بی اس : "صدای مردم ایران باید شنیده شود و نباید خاموش شود . مخالفان جمهوری اسـلامی بدانند جهان به آنها چشم دوخته است ."

4 ـ هیلاری کلینتون (وزیر امور خارجه آمریکا) در گفتگو با شبکه سی ان ان : "... کارهای زیادی انجام می‌دهیم تا معترضین را واقعا قدرتمند سازیم و به حمایت از اپوزیسیون ادامه خواهیم داد ."

5 ـ سخن‌پراکنی B.B.C با 230 هزار کلمه ، V.O.A با 400 هزار کلمه و رادیو فردا با 200 هزار کلمه به طور مستقیم و غیر مستقیم درباره انتخابات ظرف 93 روز (1خرداد تا 1 شهریور88) .

سابقه اقدام فتنه‌گران :

          فتنه‌گران در آستانه انتخابات مجلس ششم و درست بعد از به بار نشستن "انقلاب رنگی" در "گرجستان" به وجد آمده و با تحصن در مجلس و استعفای دسته‌جمعی برای این مهم برنامه‌ریزی کرده بودند و البته خیلی قبل‌تر از آن نیز می‌بایست به نظریه "تغییر نظام به روش غیرخشونت‌آمیز" دست‌ یافته و "سنگربندی مستحکم" در جبهه مردم‌سالاری و ایجاد نهادهای مدنی و "تسخیر معبرهای مواصلاتی (روزنامه‌ها و مطبوعات)" را در دستور کار قرار داده  و دنبال کرده باشند .

          طراحان فتنه در انتخابات ریاست جمهوری دهم با تمام توان و تجربیات گذشته طرح انقلاب رنگی را در ایران به اجرا گذاشتند که مورد حمایت همه‌جانبه غرب و ضدانقلاب داخل و خارج قرار گرفت که مجال پرداختن به ابعاد و لایه‌های تودرتو آن در این مقال نمی‌باشد .(ر.ک: ماهنامه تبیان ، شماره‌های 77 و 88 ،جنگ نرم توطئه یا توهم؟)

ماهیت و کیفیت فتنه در انتخابات مجلس نهم

          در حال حاضر چند سوال پیرامون فتنه و فتنه‌گری مطرح است : اول ؛ ماهیت و ساختار فتنه کدام است ؟ یعنی فتنه ، همان فتنه سال 88 و فتنه‌گران همان‌ها هستند یا جریان انحرافی دست به فتنه جدید خواهد زد ؟ و یا احیانا فتنه 88 و  جریان انحرافی دست به ائتلاف پنهان زده‌اند ؟ دوم این که تاکتیک فتنه‌گران چیست ؟ "تحریم انتخابات" یا "مشارکت مشروط" ؟ و یا همان‌طور که از مواضع دوپهلو بعضی عناصر فتنه بر‌می‌آید سناریوهای "تحریم انتخابات" و "مشارکت مشروط" را در "خدمت مشارکت فعال" به کار خواهند گرفت ؟

          برای تحلیل دقیق‌تر و ارائه پاسخ به سوالات فوق شاید قدری زود باشد ولی فتنه‌گری ، حمایت بیگانگان از فتنه و آتش‌بیاری غول رسانه‌ای استکبار در این رابطه قطعی است . و لذا بصیرت و بصیرت‌افزایی در این رابطه الزامی است و وحدت کلمه مردم ایران هم‌چون گذشته فتنه فتنه‌گران و مکر حیله‌گران را به خودشان برخواهد گرداند . چرا که وعده خداوند خدشه‌ناپذیر است . وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ

منابع

1.     وبلاگ شخصی www.gilon.blogfa.com

2.      ویلاتیوفیل ، 22 خرداد 88 - انتخابات ایران خواست مردم ایران ، 88 .

3.      مطالبات غیرقانونی - بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد 88 ، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت ، چاپ اول / 1388.

 


[ پنج شنبه 91/4/22 ] [ 4:51 عصر ] [ ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 293
بازدید دیروز: 426
کل بازدیدها: 1237737