سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

شهیدخدمت

جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت اسلامی و انقلابی، از بدو تاسیس با چالشهای متعددی که توسط دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان تحمیل شد مواجه بوده است. چالشهایی که هر یک می‌توانست دولتی را سرنگون کند اما نظام اسلامی به سلامت از آنان عبور کرد. برشماری همه چالشهای ریز و درشت در مقال میسر نیست و لذا با عنایت به حادثه جانسوز برای رئیس محترم جمهور در سفر به آذربایجان شرقی که منجر به شهادت ایشان و همراهانش گردید، به چند نمونه مشابه اشاره می‌شود:  

1.    ترور رئیس قوه قضائیه: آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی هفتم تیر 1360 به همراه 72 تن از مسئولان بلندپایه از جمله 4 وزیر و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی بر اثر انفجار بمب کارگذاشته‌شده توسط گروهک تروریستی منافقین در دفتر حزب جمهوری اسلامی ترور و شهید شد.

این ترور در شرایطی اتفاق افتاد که یار دیرین وی و امام جمعه وقت تهران، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای روز قبل ترور و به شدت مصدوم شده بود.

2.    ترور رئیس جمهور و نخست وزیر: محمدعلی رجائی و نخست‌وزیر وی حجت‌الاسلام دکتر باهنر هشتم شهریور 1360 توسط منافقین ترور شده و به شهادت رسیدند.

3.    ترور دادستان کل: آیت‌الله قدوسی، دادستان کل کشور چهاردهم شهریور توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

4.    رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی: حضرت امام خمینی(ره) چهاردهم خرداد 1367 با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیار حق شتافت.   

5.    ترور فرمانده سپاه قدس: سپهبد قاسم سلیمانی در سیزدهم دی ماه 1398 توسط آمریکا در فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید.

6.    شهادت رئیس جمهور: آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی بر اثر سانحه هوایی به همراه وزیر امور خارجه و نماینده امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سی‌ام اردیبهشت 1403 در ارتفاعات آذربایجان شرقی به شهادت رسید و شهید خدمت و رجائی ثانی نام گرفت.

این چالشهای سوزناک در کنار ده‌ها چالش جدی از جمله تحمیل جنگ هشت‌ساله به تعبیر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هیچ خللی در کار کشور ایجاد نکرد.و کشور به سلامت و در کمال ناباوری دشمنان، کشور را به نحو شایسته اداره کرد.

کمتر از هشت ساعت بعد از رحلت بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی، جانشین ایشان معرفی شد. در همین روزها و بعد از شهادت رئیس جمهور و یارانش، ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کار خود را شروع کرد یا در سایر اتفاقات – هرچند شکننده و طاقت‌فرسا برای ملت و مسئولان کشور – کار کشو مختل نگردید.



- امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار سی‌ام اردیبهشت 1403 با جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع)

 


[ چهارشنبه 103/3/2 ] [ 6:49 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 1246135