سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

 

#وحدت_اسلامی

اسلام آخرین دین الهی است که با کتاب راهنمای الی‌الابد - قرآن مجید - برای هدایت بشر به وسیله خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی(ص) نازل شده است. مسلمانان که افتخار پیروی از کامل‌ترین دین الهی را کسب کرده‌اند؛ یک خدا، یک پیامبر  و یک کتاب هدایت دارند   .

هرچند بعضی عوامل تاریخی اختلافاتی را بین امت اسلامی در صدر اسلام به وجود آورد، ولی اختلافات، غیربنیادی و در مقابلِ مشترکات، ناچیز است .

حضرت امام خمینی(ره) در باره یگانگی فِرَق اسلامی فرموده است: ما برادرى خودمان را به برادران اهل سنت اعلام مى‏کنیم. دشمنان اسلامند که مى‏خواهند ما را با برادرهاى خودمان مختلف کنند.

امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) در این باره فرمود: «بدیهى است دو تا مذهب در برخى از اصول، در برخى از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیارى هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معناى دشمنى نیست.»

به تعبیر احمد هوبر (اندیشمند سنی‌مذهب)؛ «تمام اصول اولیه این دو (شیعه و سنی) یکی است. این دو؛ به شهادت، پنج اصل دین و به خدا و پیامبر ایمان و اعتقاد دارند، فقط در بعضی از مکانها و اشخاص تاریخی اختلاف دارند. ... من هیچ نکته مخالفی را در سنت و اصول شیعه پیدا نکردم که برای من سنی مساله عجیب و مخالفی باشد؛ این اسلام واقعی است. ... الان یک سری افراد مانند طالبان و وهابی‌ها آمده‌اند و می‌گویند شیعه‌ها کافر هستند و مسلمان نیستند. این غلط است.»

در سالهای اخیر شاهد هستیم که شیطان بزرگ با ایجاد گروه‌های تندرو و تکفیری وهابی با نام‌هایی چون طالبان، القاعده، النصره و داعش در کشورهای اسلامی، از طرفی در صدد ارائه چهره‌ای غیرواقعی و خشونت‌گرا از اسلام است و از طرف دیگر با پول مسلمانان و به دست مسلمانان دست به نسل‌کشی آنان می‌زند. آن چه امروز در افغانستان، عراق، سوریه و در یمن اتفاق افتاده و جریان دارد مصداق بارز مؤید این ادعاست.

 بسیاری از علمای اعلام و مراجع تقلید شیعه در ایران از جمله مرحوم آیت‌العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) در ایران از پیشگامان وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام می‌باشند.

پس بیائیم اگر سنی هستیم یا شیعه؛ به «حبل‌الله» چنگ زنیم و با هم باشیم، چرا که مسلمانیم .

سال‌روز میلاد با سعادت رحمه للعالمین، اسوه حسنه، محمد مصطفی پیامبر اعظمصلی‌الله علیه و آله و میلاد فرزند گرامش حضرت امام جعفر صادقعلیه‌السلام بر همه مسلمانان مبارک باد

 


[ سه شنبه 101/7/19 ] [ 6:44 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 140
بازدید دیروز: 167
کل بازدیدها: 1239633