سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

میلاد حضرت زهرا(س)

خداوند اولین چیزی که خلق کرد[1]، نوری بود که خود بهانه خلقت عالم شد[2]. خالق هستی، آدم را آفرید و او را اولین ساکن زمین قرار داد. فرزندان آدم در سراسر گیتی گسترانیده شدند و خدا آخرین پیام‌آورش را مبعوث نمود تا دینش الی‌البد هادی بشر باشد. از این آخرین پیام‌آور که نورش اولین مخلوق بود، فرزند پسر در قید حیات باقی نمانده بود و دشمنان طبق رسم جاهلیت،آن حضرت را ابتر می‌نامیدند. خداوند دختری که قبل از آفرینش زمین و آسمان‌ها نورش را خلق کرده بود[3]، به عنوان کوثر[4] به جهان بشریت عطا فرمود.

بیستم جمادی‌الثانی سال دوم بعثت در شهر مکه و در خانه‌ای که فرشته وحی نازل می‌شد، از بطن اولین زن مسلمان، فرزندی به دنیا آمد که حوریه انسیه[5] نام گرفت و نور او قبل از خلقت حضرت آدم ابوالبشر(س) آفریده شده بود.

صفات و مناقب آن حضرت که نزد خدای عز و جل نُه اسم(فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، محدثه و زهرا (نقل از حضرت امام صادق(ع)) را نتوان برشمرد. چراکه:

1.    نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود که در بهشت، حسنین گوشواره و علی تاج نورانی‌اش بودند؛ 

2.   کوثری است که خداوند به "بهانه خلقت عالم"[6] محمد مصطفی(ص) عطا کرده است؛

3.   حوریه انسیه[7] است؛

4.   پاره تن پیامبر(ص)[8] بود؛

5.   تنها دختر اولین زن مسلمان است؛

6.   مادرِ پدر(ام ابیها) بود؛

7.   تنها هم‌شأن برای تنها مولود کعبه بوده است؛

8.   شوهرش دروازه شهر علم بود؛

9.   تنها بانوی عالم خلقت است که یازده ستاره آسمان امامت و ولایت از وجود اویند؛

فاطمه فرخنده مام یازده سرور

آن به دو گیتی پدرش سید و سالار(ملک الشعرای بهار)

10.   تنها بانوی آل عباست[9]؛

11.   تنها مادری است که گیتی در انتظار ظهور مهدی او در گردش است؛

12.   دوستداران او اهل بهشت و دشمنان ایشان اهل دوزخند[10]؛

13.   و ... .

تولد امام خمینی(ره)

قرن‌ها بعد در بیستم جمادی‌الثانی، در خمین مردی به دنیا آمد که روح‌الله نامیدندش. روح‌الله در اواخر قرن بیستم میلادی برای اصلاح دین جدش هم‌چون حضرت حسین بن علی(ع) قیام کرد. قیام او بی‌شک ستونهای ظلم و استکبار را در عصر خود به لرزه درآورد و انشاءالله موج آن تا ظهور مهدی فاطمه(عج) ادامه خواهد یافت.

در تقویم حکومتی که روح‌الله بنیانگزارش بود، بیستم جمادی‌الثانی را به احترام آن بانو و سرور زنان عالم، "روز زن" نامیدند.

سال‌روز میلاد آن مادر و این فرزند خلفش و روز زن بر همه مسلمانان عالم، به خصوص به همه زنان مسلمان، مبارک باد

 

 پانوشت

 



[1] - قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِی(بحارالأنوار، ج‏25،ص 22)

[2] - لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ

[3] - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَکِّلِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیُّ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ عَنْ سَدِیرٍ الصَّیْرَفِیِّ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ تُخْلَقَ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَلَیْسَتْ هِیَ إِنْسِیَّةً فَقَالَ ص فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ کَیْفَ هِیَ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالَ خَلَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ نُورِهِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ إِذْ کَانَتِ الْأَرْوَاحُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ عُرِضَتْ عَلَى آدَمَ قِیلَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ أَیْنَ کَانَتْ فَاطِمَةُ قَالَ کَانَتْ فِی حُقَّةٍ تَحْتَ سَاقِ الْعَرْشِ قَالُوا یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَمَا کَانَ طَعَامُهَا قَالَ التَّسْبِیحُ وَ التَّهْلِیلُ وَ التَّحْمِید(معانی الأخبار،ص 379)

ترجمه: سدیر صیرفى گوید: امام أبو عبد اللَّه صادق از پدرش از اجدادش علیهم السّلام روایت نمود: که پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: نور فاطمه پیش از آفرینش زمین و آسمانها آفریده شد، یکى از مردم گفت: اى پیامبر خدا بنا بر این فاطمه از جنس بشر نیست؟ پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله در پاسخ او فرمود: فاطمه حوراء بشر است، گفتند: اى پیغمبر خدا! چگونه مى‏شود که زهرا حوریّه و انسیّه باشد؟ فرمود: پیش از این که پروردگار متعال، حضرت آدم را خلقت نماید، در آن هنگام که روحهاى خلایق را آفرید، فاطمه را از نور خود خلق کرد، و چون آدم را آفرید فاطمه را به او ارائه نمود. گفته شد: اى پیامبر خدا! فاطمه در آن هنگام کجا بود؟ فرمود: نور او در میان یک ظرف کوچکى در زیر ساق عرش جاى داشت. گفتند: اى رسول خدا! غذاى وى چه بود؟ فرمود: گفتن «سبحان اللَّه، و لا اله الّا اللَّه، و حمد خدا را گفتن.(معانی الأخبار-ترجمه محمدى، ج‏2،ص 384)

[4] - إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَر(الکوثر- 1) ما به تو کوثر[ خیر و برکت فراوان‏] عطا کردیم.

[5] - رسول‌الله(ص) : إِنَّ فَاطِمَةَ خُلِقَتْ حُورِیَّةً فِی صُورَةِ إِنْسِیَّة

[6] - لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ

[7] - رسول‌الله(ص) : إِنَّ فَاطِمَةَ خُلِقَتْ حُورِیَّةً فِی صُورَةِ إِنْسِیَّة

[8] - قال رسول‌الله(ص) : فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی‏ ... فاطمه پاره تن من است ... .

[9] - آل عبا عبارتند از وجود شریف پیامبر اسلام، امیرالمومنان، فاطمه و حسنین صلواه‌الله علیهم اجمعین(مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی/حدیث شریف کساء)

[10] - سلمان فارسى روایت است که پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: اى سلمان، کسى که فاطمه علیها السّلام را دوست بدارد، اهل بهشت، و کسى که او را دشمن دارد، اهل دوزخ است.


[ سه شنبه 94/1/18 ] [ 6:46 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

سی و شش سالگی درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران

22 بهمن 1357 نهضت حسینی ملت مسلمان ایرن به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بر حکومت ستم‌شاهی پهلوی پیروز شد. حضرت امام خمینی(ره) که سکاندار انقلاب بود، در فاصله کمتر از 50 روز بعد از پیروزی انقلاب، انتخاب نوع حکومت را به آراء عمومی(رفراندوم) گذاشت. اقدامی شجاعانه و بی‌بدیل که ریشه در اعتقاد راسخ به مردم‌سالاری(دمکراسی واقعی) و اعتماد به ملت انقلابی داشت.

دوازده فروردین 1358 ملت بصیر و آگاه ایران با اکثریت قاطع خود به استقرار جمهوری اسلامی رأی آری داد و نهال "نظام مردم‌سالار دینی" در سرزمین پهناور "سلمان فارسی" غرس شد.

امروز سی و پنج سال از آن روز غرورآفرین می‌گذرد و آن نهال، علی‌رغم طوفان‌های سهمگین، به درختی تنومند تبدیل و در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و حکومتداری دینی مورد غضب مستکبران ولی مایه امید مستضعفان عالم شده است.

دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بر ملت بصیر کشور مبارک و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه آزادی گرامی باد

 


[ سه شنبه 94/1/11 ] [ 7:24 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

او ؛

·          نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود که در بهشت ، حسنین گوشواره و علی تاج نورانی‌اش بودند؛ 

·          حوریه انسیه[1] است؛ 

·          تنها دختر اولین زن مسلمان است؛

·         کوثری[2] است که خداوند به "بهانه خلقت عالم"[3] محمد مصطفی(ص) عطا کرده است؛

·         مادرِ پدر (ام ابیها) بود؛

·         پاره تن پیامبر(ص) بود[4]؛

·         تنها هم‌شأن برای تنها مولود کعبه بوده است؛

·         تنها بانوی عالم خلقت است که یازده ستاره آسمان امامت و ولایت از وجود اویند؛

·         تنها بانوی آل عباست[5]؛

·         تنها مادری است که گیتی در انتظار ظهور مهدی او در گردش است؛

·         دوستداران او اهل بهشت و دشمنان ایشان اهل دوزخند[6] ؛

·    نزد خدای عز و جل نُه اسم داشت: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، محدثه و زهرا(نقل از حضرت امام صادق(ع)).

 

سالروز پیوستن حضرت فاطمه زهرا (س) به پدر بزرگوارش در بهشت برین بر همه مسلمانان و محبان آن حضرت، به ویژه شیعیان تسلیت باد.

 

پانوشت

______________________________________

[1] - رسول‌الله(ص) : إِنَّ فَاطِمَةَ خُلِقَتْ حُورِیَّةً فِی صُورَةِ إِنْسِیَّة

[2] - إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَر(سوره کوثر)

[3] -  لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ

[4] - قال رسول‌الله(ص) : فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی‏ ... فاطمه پاره تن من است ...

[5] - آل عبا عبارتند از وجود شریف پیامبر اسلام ، امیرالمومنان ، فاطمه و حسنین صلواه‌الله علیهم اجمعین(مفتیح‌الجنان شیخ عباس قمی/حدیث شریف کساء)

[6] - سلمان فارسى روایت است که پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: اى سلمان، کسى که فاطمه علیها السّلام را دوست بدارد، اهل بهشت، و کسى که او را دشمن دارد، اهل دوزخ است .


_____________________________________
منبع : نرم‌افزار گنجینه روایات ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

[ سه شنبه 93/12/12 ] [ 9:18 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

محمد بن عبدالله صلوات الله و سلامه علیه که نور وجودش اولین مخلوق[1] خداوند و بهانه خلقت عالم بود[2]، در کره خاکی از جنس بشر[3] بود و لاجرم همچون هر ذی‌حیاتی طعم مرگ را درک می‌کرد[4]. بیست و هشتم صفر سال یازدهم هجرت بعد از بیست و سه سال انجام رسالت، جان مبارک آن حضرت را فرشته مرگ به اذن‌الله ستاند و عالم هستی و ماوراء آن را عزادار کرد. غم جانگاه مصیبتی که برای عالم بشریت و فرشتگان آسمان جز با جانشینی[5] امیر مؤمنان حضرت علی(ع) که از فردای آن مصیبت عظمی شروع شد التیام نمی‌یافت.

خداوند که رسالتش را 13 سال قبل از هجرت بر عهده آخرین پیامبرش گذاشته بود، اکمال دینش[6] را در 21 ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری از زبان مبارک خاتم رسولانش ابلاغ فرمود و عنان هدایت بشر را به دست فرزند ابی طالب سپرد. ادامه مطلب...

[ جمعه 93/9/28 ] [ 10:42 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

مقدمه

 حسین(ع) که نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود   ؛ از رسول خدا(ص) بود و رسول خدا نیز از او ، در نزد مسلمانان ، به ویژه شیعیان دارای جایگاه ویژه‌ای است که بسیار بسیار در وصف آن حضرت نوشته و گفته‌اند . اما این حسین کیست که آنان که در دین او نیستند نیز بدون اغراق در بیان صفات و ویژگیهای او و حرکت تاریخ‌ساز(عاشورای) آن حضرت بازمانده‌اند؟ من باب مثال به ذکر 25 نکته از بیان بیست و پنج شخصیت "غیر مسلمان" در باره خامس آل عبا اکتفا می‌شود : ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/8/5 ] [ 7:43 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

واقعه

ده سال از هجرت خاتم‌الانیباء(ص) گذشته و حضرتش به مکه مکرمه سفر نمود تا حج بگذارد و آداب حج‌گذاردن را به مسلمانان بیاموزد . سال آخر عمر پربرکت پیامبر اکرم(ص) بود و عطر سفر آخرت را استشمام فرموده بود و لذا این حج ، حجه‌الوداع بود .  حاجیان حج گذاشتند و در جوار رحمت للعالمین در مسیر بازگشت به اوطان خویش بودند . به غدیر خم ، اندکی مانده به جحفه در نزدیکی مدینه که رسیدند پیامبر خدا دستور توقف کاروان داد ؛ پیش‌رفتگان را فراخواند تا به توقفگاه برگردند و دستور تامل تا نرسیدگان به محل ، باز آیند  .

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/7/15 ] [ 8:35 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

جمله معروف "دین افیون توده‌هاست" را به کارل هاینریش مارکس(1818-1883.م)نسبت می‌دهند.جوجه‌مارکسیتهای دهه اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اغوای بچه‌های مردم از این افاضه مارکس بهره می‌جوستند که؛ کاپیتالیسم(سرمایه‌داری) خون برولتاریا(طبقه کارگر) را می‌مکد و دین نیز به منزله تریاک برای جوامع انسانی است. پس برای برپایی جامعه بی‌طبقه، به مارکسیسم بپیوندید.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/4/25 ] [ 10:28 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

حضرت مجتبى علیه السّلام در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت متولد شد. به روایت از جابر بن عبداللَّه: پس از این که حضرت امام حسن متولد شد مادرش حضرت زهراء(س) به على علیه السّلام فرمود: مولود جدید را نام‏گذارى کن امیر المؤمنین گفت من قبل از این که رسول خدا نامى از براى آن انتخاب کند مبادرت نمی‌کنم، حضرت رسول هم فرمود من منتظرم تا خداوند دستور نام‏گذارى او را بدهد.

خداوند متعال به جبرئیل وحی فرستاد براى محمد فرزندى متولد شده است اکنون در نزد او حاضر شوید و وى را به فرزندش تبریک بگوئید و به محمد اطلاع دهید که على ابن ابى طالب از تو به منزله هارون از موسى است، اکنون مولود جدیدت را به نام فرزند هارون اسم‏گذارى کنید. پس از این فرمان، جبرئیل از طرف خداوند به حضرت رسول پیام آورد، و گفت فرزند علی را با فرزند هارون همنام کن، پیغمبر فرمود: نام فرزند هارون چه بوده؟ جبرئیل عرض کرد: وى "شبر" نام داشته است، گفت: زبان من عربى است، عرض کرد: فرزندت را "حسن" نام بگذار.[1] حیات سراسر برکت امام حسن مجتبی(ع) مملو از معارف الهی است. در این مقال دو درس از آن حضرت بیان می‌شود:

1 - آداب غذا خوردن

امام حسن مجتبى علیه السلام فرمود: در هر سفره دوازده خصوصیت است که لازم است هر مسلمانى آنها را بداند:

اول) چهار چیز که لازم است: شناخت حلال و حرام، خرسندى، بسم اللَّه گفتن، شکرگزارى.

دوم) چهار عدد آن سنت است: شستن دستها قبل از غذا خوردن، تکیه بر طرف چپ بدن، با سه انگشت غذا خوردن، تمیز کردن انگشتان.

سوم) چهار عدد آن ادب و سنت است: غذا خوردن از آن چه نزد خود است، کوچک گرفتن لقمه، جویدن زیاد، کمتر نگاه کردن به صورت مردم.[2]

2 - دوستی با اهل بیت

[3] امام حسن مجتبى(ع)فرمود: هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد، و با دست و زبانش یارى دهد، روز قیامت در جایگاهى که ما هستیم با ما خواهد بود. و هر آن کس که ما را در دل دوست دارد و با زبانش یارى دهد، یک درجه پائین‏تر از اوست. و هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد ولى دست و زبان خود را از یارى ما باز دارد، نیز در بهشت خواهد بود.

نیمه رمضان، سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مبارک باد

منبع  : نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

پانوشت



[1] - عطاری عزیزالله عطاری،زندگانى چهارده معصوم علیهم السلام،ص 303   

[2]  - طبرسی، ترجمه احمد عابدی، الآداب الدینیة للخزانة المعینیة،ص 275   

[3] - مفید، ترجمه استاد ولی، امالى،ص 46   

 


[ شنبه 93/4/21 ] [ 7:6 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

 جزیره‌العرب در آتش جاهلیت می‌سوخت، دختران بر اساس یک رسم جاهلی زنده‌به‌گور می‌شدند و انسانیت بر باد رفته بود. اراده الهی بر ارسال رسول خاتم قرار گرفت تا بساط جاهلیت را برچیند و رحمت الهی را بر گستره گیتی بگستراند. این گونه بود که از میان امیٌون و از جنس بشر مردی را برگزید و برانگیخت.

از همان ابتدای رسالت نبی مکرم اسلام(ص) ابوجل‌ها و ابوسفیانها عَلَم مخالفت با آن حضرت و دینش را برافراختند و فرزندان ناخلفشان نیز بعد از رحلت حضرتش، راه را بر گسترش دین رحمت به خیال خام خود بستند و فرزندان رسول‌الله(ص) را در تنگنای تحجر خویش قرار دادند. تا آنجا بر طبل نفاق و تحجر کوبیدند که سر فرزند رسول خدا را در کربلا بریدند و بر نیزه کردند و در قرنهای بعد نیز یزیدیان قبر شریف آن حضرت را شخم زدند و آب بستند تا شاید چراغ هدایت را خاموش کنند.

امروز نیز خون ابوجهل و ابوسفیان و یزید در شریان آل سعود جریان دارد و اینان خونخواری و وحشیگری طالبان و القاعده و داعش را ناکافی می‌دانند و حمله به مردم بی‌دفاع یمن را شخصا بر عهده می‌گیرند و در سرزمین اشغالی با دشمنان دین رسول‌الله(ص) باده پیروزی سر می‌دهند.

دین رسول‌الله(ص)، دین رحمت است و آن برگزیده حق، رحمه‌للعالمین و هرکس بخواهد چراغ هدایت الهی را فوت کند، پوزه‌اش می‌سوزد.

27 رجب سالروز برانگیخته‌شدن برگزیده حق بر مسلمان و بشریت مبارک و ننگ و نکبت تاریخ بر دشمنان شریعت الهی جاودانه باد 

 


[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 8:0 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

میلاد تنها مولود کعبه مبارک باد

سخن گفتن از اقیانوس بی‌کرانه معارف و کمالات حقیقت جاودانه تاریخ، حضرت علىّ علیه‌السّلام و ترسیم و تبیین ابعاد وجودى چنین شخصیت بی‌نظیرى تنها از عهده خالق هستى و نفوس مقدّس معصومان(علیهم‌السلام) برمی‌آید و بس.

لذا این سطور صرفا به منظور ابراز ارادت و در حد یک پیام تبریک به مناسبت سال‌روز میلاد مولود کعبه حضرت امام علی(ع) به رشته تحریر در آمده است و بس. و الا فقط شمردن ویژگیها و خصایص انسان کاملی که دوست و دشمن از شرح آن ابراز عجز کرده‌اند، نه در وسع این ناچیز است و نه جای آن در این مقال. متن کامل...


[ شنبه 93/2/20 ] [ 8:26 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 205
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1239162