قائــــم | ||
بعضی سالها چند مناسبت بسیار مهم در یک روز تلاقی و تقارن پیدا میکنند: · مصادفشدن 9 دی سال 1392 که روز بصیرت نامگذاری شده است با رحلت پیامبر (ص)، یادآور بصیرت نبوی ملت آگاه ایران در مقابل دشمنان و بدخواهان، · تقارن نیمه خرداد و نیمه شعبان در سال 1394، که از طرفی در تقویم هجری شمسی سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) میباشد که انتظار فرج از نیمه خرداد میکشید و در تقویم هجری قمری روز تولد بقیه الله اعظم (عج) است، · و امسال البته متفاوت است. میلاد پیامبر رحمت (ص)، میلاد امام جعفر صادق (ع)، آخرین روز هفته وحدت، روز مهرورزی که نیاز ضروری این روزهای کرونایی ایران و جهان است، روز تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران که به روز «ملی مبارزه با استکبار جهانی» نام گرفته است. بیاییم با بهرهگیری از بصیرت نبوی، دشمنشناس و زمانهشناس باشیم و مهرورزی را از اهل بیت علیهم السلام بیاموزیم و نیازمندان امروز را دریابیم و به ریسمان الهی چنگ زنیم و نگذاریم ویروس «تفرقه» تنفس طبیعی امت و جهان اسلام را دچار تنگی نماید.
[ دوشنبه 99/8/12 ] [ 7:21 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
انقلابی منحصر به فرد که راهبردیترین ویژگیاش "نه شرقی" ، "نه غربی" بود در بهمن 1357 به سکانداری مردی از سلاله رسولالله(ص) به بارنشست و حاکمیتی با همان ویژگی به نام "جمهوری اسلامی ایران" از آن برآمد. آن انقلاب که ژاندارم منطقهای کدخدای غرب را به زبالهدانی تاریخ سپرده بود، به مذاق کدخدایان بلوک شرق و بلوک غرب خوش نیامد و لذا با گروهکسازی و کودتا کمر همت به نابودی آن بستند. ولی کمی بیشتر از یک و نیم سال از غرس "نهال جمهوری اسلامی ایران" نگذشته بودکه مأیوس از خشکاندن آن شدند. دیوانهای در همسایگی ایران تحت لوای کدخدای بلوک شرق گذران سیاست میکرد. کدخدایان دو بلوک انگولکش کردند تا سنگی ز سر دیوانگی بیاندازد و فاتحه نظام و انقلاب اسلامی را بخواند. هشت سال از 31 شهریور 1359 گذشت اما سنگ، کمانه کرد به سر آن دیوانه و حامیان شرق و غربش خورد و قد نظام نوپای اسلامی در منطقه و سطح بینالمللی برافراشتهتر شد. آن ایثار و ایستادگی 8 ساله باعث شد تا گزینه ناکارآمد نظامی سالها روی میز دیوانهپروران بماند و ... . هفته دفاع مقدس بر ایثارگران و حماسهسازان مبارک و یاد و خاطره شهیدان آن عرصه گرامی باد. [ شنبه 99/6/29 ] [ 8:52 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
22 بهمن 1357 نهضت حسینی ملت مسلمان ایرن به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بر حکومت ستمشاهی پهلوی پیروز شد. حضرت امام خمینی(ره) که سکاندار انقلاب بود، در فاصله کمتر از 50 روز بعد از پیروزی انقلاب، انتخاب نوع حکومت را به آراء عمومی(رفراندوم) گذاشت. اقدامی شجاعانه و بیبدیل که ریشه در اعتقاد راسخ به مردمسالاری(دمکراسی واقعی) و اعتماد به ملت انقلابی داشت. دوازده فروردین 1358 ملت بصیر و آگاه ایران با اکثریت قاطع خود به استقرار جمهوری اسلامی رأی آری داد و نهال "نظام مردمسالار دینی" در سرزمین پهناور "سلمان فارسی" غرس شد. امروز به کوری چشم دشمنان، چهل و یک سال از آن روز غرورآفرین میگذرد و آن نهال، علیرغم طوفانهای سهمگین، به درختی تنومند تبدیل و در عرصههای سیاسی، فرهنگی، علمی و حکومتداری دینی مورد غضب مستکبران ولی مایه امید مستضعفان عالم شده است. دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بر ملت بصیر کشور مبارک و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه آزادی گرامی باد.
[ دوشنبه 99/1/11 ] [ 12:53 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
شرکت در انتخابات حق است یا وظیفه؟ بدیهی است وقتی مردم ولی نعمت و سالارند، انتخاب مسئولان طبق قانون حق آحاد ملت است. پس مردم باید از حق قانونی خود استفاده کنند. از طرف دیگر، مردم وظیفه دارند در جهت استفاده از حق خود، اصلح را انتخاب کنند.گستره کشور ایران به وسعت همه اقوام، دیدگاه ها، ادیان، مذاهب و سلایق می باشد. دوم اسفند، روز استفاده از حق قانونی و انجام تکلیف ملی، دینی و ... [ پنج شنبه 98/12/1 ] [ 11:31 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم در حرکتهای اجتماعی، شعارها نقش تعیینکنندهای دارند که "شورآفرینی" و "معرفی اهداف" از مهمترین کابردهای آن است. انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از سال 1342 شروع شد و در بهمن 1357 به پیروزی رسید بلاشک از نظر محتوا و تاثیرگذاری منطقهای و بینالمللی، مهمترین جنبش اجتماعی عصر حاضر تلقی میشود. شعارهای مختلفی توسط اقشار مردم طی قیام پانزده ساله سر داده میشد که بعضی از آنها سلبی(مرگ بر شاه) و بعض دیگر ایجابی(جمهوری اسلامی ایجاد باید گردد) بود. در آستانه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ارزیابی تحقق شعارهای راهبردی انقلاب؛ ضمن بهدست دادن وضعیتی از میزان به هدف رسیدن، در ترسیم آینده راه نیز موثر میباشد. سنخشناسی شعارها شعارهای مورد استفاده در دوره خیزش و انقلاب اسلامی ایران مثل سایر جنبشهای اجتماعی از سه منظر قابل بررسی و تقسیمبندی است: 1 – شعارهای تاکتیکی/راهبردی بخشی از شعارها، تاکتیکی هستند و در مقطع زمانی خاصی کاربرد دارند. مثل "سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" و "زندانی سیاسی، آزاد باید گردد" که اولی بعد از پیروزی انقلاب و دومی با آزادی زندانیان موضوعیت طرحشان به سر رسید. اما بخشی از شعارهای بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام برآمده از آن، کماکان کابردیاند. مانند "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" که علیرغم تشکیل جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی باید استمرار داشته باشد، وانگهی جمهوریت و اسلامیت جمهوری نیز نیاز به استمرار دارد. 2 – شعارهای سلبی/ایجابی در مجموع شعارها تاکتیکی باشند یا راهبردی؛ یا جبنه سلبی و نفی شرایط موجود دارند و یا ایجابی هستند. "این شاه آمریکایی، اعدام باید گردد"، یک شعار سلبی است و همینطور شعار "مرگ بر شاه" که خواهان سقوط شاه و نظام ستمشاهی است. اما بعضی شعارها ایجابی بودند؛ مانند "جمهوری اسلامی، ایجاد باید گردد" و یا "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" که در پی ایجاد شرایط جدید بوده است. در هر صورت شعارها سلبی باشند یا ایجابی و تاکیکی باشند یا راهبردی؛ اعلامی هستند: الف) به بیان خواسته یا مطالبه میپردازند؛ زندانی سیاسی، آزاد باید گردد(شعار تاکتیکی) و جمهوری اسلامی، ایجاد باید گردد که یک خواسته راهبردی میباشد. ب) اعلام و بیان موضع میکند؛ "نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه" که اعتقادیبودن انقلاب و رهبری را بیان مینماید و شعار "ای شاه آمریکایی، تو دشمن خدایی" از طرفی شاه را دستنشانده آمریکا میداند و از طرف دیگر، سلطه آمریکا را نیز نفی میکند. ج) بیان اهداف؛ از دیگر وجوه شعارها؛ تعریف اهداف و بیان آن است. هدف انقلابیون در مرحل اول ساقطکردن رژیم ستمشاهی و بعد از آن ایجاد نظام اسلامی بوده است. "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و یا "جمهوری اسلامی، ایجاد باید گردد" که به بیان اهداف غایی انقلاب میپرداخت. ارزیابی تحقق راهبردیترین شعار انقلاب اسلامی از آنجایی که شعارهای فراوان و متعدی در دوره پانزده ساله انقلاب سرداده شده است اولا در این مقاله بازخوانی همه آنها ضرورت ندارد، در ثانی بازخوانی و ارزیابی همه شعارهای راهبردی نیز ممکن نمیباشد و لذا به ارزیابی تحقق راهبردیترین شعار انقلاب یعنی "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" که در عین حال هدف نهایی تلاشها، تحمل شکنجهها و شهیددادنها بوده است میپردازم. البته برای دستیابی به ارزیابی ملموس، لاجرم مقایسه وضعیت فعلی با گذشته(قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) الزامی است اما اینجا نیز به خاطر رعایت اختصار، بر اساس قاعده "مشت نمونه خروار است"[1] با تجزیه این شعار محوری به بیان چند نمونه در هر بخش و با تکیه به دوره پهلوی(پدر و پسر) اکتفا میشود. استقلال استقلال؛ ضابط امر خویشبودن، به خودی خود به کاری بر ایستادن، بیشریک غیر و صاحب اختیاری و آزادی کامل یک کشور(دولت و ملت) در امور سیاسی و اقتصادی، بدون اعمال نفوذ ظاهری و باطنی خارجیان معنی شده است. (معین) با مطالعه هر برگ از تاریخ دوره پهلوی آنقدر نمونههای عدم استقلال مشاهده میشود که درگذشتن از هیچیک رضایتبخش نیست معالوصف چند نمونه وابستگی محض و نوکری آن پدر و پسر ذکر میشود: 1 - اسلامزدایی یا اصطلاحا سکولاریزهکردن ایران با هدایت غربیها و به دست رضاخان همچون آتاتورک در ترکیه و ملک فیصل در عراق که با کشف حجاب در ایران اجرایی شد، میزان عملگی میرپنج به غربیها را نشان میدهد. 2 – از عدم استقلال سیاسی محمدرضا نیز همینقدر بس که شاهشدنش را مدیون نفر دوم سفارت انگلیس در تهران است. فردوست در خاطراتش در این باره نوشته است: "محمدرضا به من(فردوست) گفت برو سفارت انگلیس و با مستر ترات تماس بگیر و بپرس تکلیف من چیست؟ من این کار را کردم او مسئول اطلاعاتی و نفر دوم سفارت بود. دیدار و تلفن من با او تا 24 شهریور ادامه داشت. او قول داد آمریکا که نسبت به نوع رژیم آینده بیتفاوت و روسیه مخالف سلطنت بود را قانع کند. در 24 شهریور 1320 (ترات) به من گفت محمدرضا به مجلس برود و سوگند یاد کند! محمدرضا هم فروغی( کسی که سلطنت پهلوی را دایر کرد) را احضار کرد و ساعت 12 شب محمد رضا گفت کار تمام شد. روز 25 شهریور استعفای رضاخان و انتصاب محمدرضا به سلطنت به مجلس اعلام و روز 26 شهریور محمدرضا در مجلس سوگند یاد کرد."! بنا بر این اقدامات بعدی محمدرضا توجیه دارد؛ انقلاب سفید شاه و ملت، تصویب قانون کاپیتولاسیون (مصونیت قضایی آمریکاییها در ایران) که البته خروش انقلابی معمار کبیر انقلاب در مقابل آن، شاه را وادار به عقبنشینی کرد و ... . به نظر میرسد اشاره به نمونه وابستگی سیاسی رژیم پهلوی به غرب نه تنها برای اثبات عدم استقلال آن رژیم در عرصه سیاسی کافی است، بلکه با این مشت نمونه میتوان به خروار وابستگی در همه عرصههای فرهنگی، اقتصادی و ... پی برد. ارزیابی تحقق استقلال برای ارزیابی این بخش کافی است به ارزیابی تحقق شعار "نه شرقی، نه غربی" بپردازیم. چراکه استقلال یعنی تحقق این شعار. سر فرودنیاوردن نظام اسلامی در مقابل ابرقدرت وقت شرق یعنی شوروی تا اندازهای که به حزب قدرقدرت با سابقه توده که دستپرورده سرویس اطلاعاتی شوری(ک.گ.ب) بود و تا عمق ارتش نیز نفوذ کرده بود، با کمال قدرت ضربه زد و طومارش را برای همیشه درهم پیچید. استقلال سیاسی در مقابل سایر قدرتهای استکباری و در راس آنها آمریکا که نیاز به توضیح ندارد. براندازی شاه دستنشانده غرب و اخراج وی، بستن لانه جاسوسی آمریکا در تهران، اداره جنگ تحمیلی بر ملت ایران و تبدیل آن به دفاع مقدس و دهها و صدها مصداق برای تایید این ادعا وجود دارد. تا آنجا که در نظریه جنگ تمدنها؛ ایران نماینده فرهنگ اسلام در مقابل آمریکا به عنوان نماینده فرهنگ غرب معرفی میشود و ایرانهراسی را در دنیای اسلام تبلیغ میکنند. وقتی استقلال سیاسی جمهوری اسلامی این است؛ محاصره چهلساله اقتصادی ایران توسط آمریکا و حمایت دنیای غرب، مؤید استقلال اقتصادی و گستردهترین و عمیقترین مقابله فرهنگی با ایران اسلامی نیز مهر تایید بر استقلال فرهنگی میزند. به قول معروف "درخت گردکان که این است، درخت خربزه الله اکبر"! آزادی مفهوم آزادی: آزادی در لغت یعنی؛ رهایی، خلاص، آزادمردی(معین) آزادی در مقابل بندگی است. امیرالمؤنین حضرت علی(ع) در نامهای خطاب به فرزندش حضرت حسن مجتبی(ع) فرمود:"... وَ لَا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللَّهُ حُرّا..." (برده دیگری مباش که خدا تو را آزاد آفریده است). اسلام دین حریت و آزادی است. اما این آزادی به تعبیر شهید مطهری دو رکن دارد : اول عصیان و تمرد و دوم تسلیم و انقیاد . عصیان و تمرد در قابل غیر خدا و غیر حق و تسلیم در مقابل خدا و حق. آزادی؛ "کمال وسیلهای" است، نه " کمال هدفی". یعنی آزادی خودش هدف نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به هدف. اگر از آزادی درست استفاده شود منجر به عالیترین کمال میشود، وگرنه انسان به اسفلالسافلین سقوط خواهد کرد. انواع آزادی 1. آزادی اجتماعی: یعنی دیگری او را محبوس نکند؛ مانع رشد او نشود؛ او را استعمار، استثمار و استحمار نکند. 2. آزادی معنوی: آزادی اجتماعی؛ آزادی انسان است از قید و اسارت افراد دیگر، ولی آزادی معنوی؛ آزادی انسان از قید و اسارت خودش است و تقوی است که به انسان آزادی معنوی میدهد. 3. آزادی سیاسی: آزادی در انتخاب و رأی ، در تعیین سرنوشت و آزادی در اظهار نظر و انتقاد و نظارت. آزادی احزاب و گروههای سیاسی در زمره آزادیهای سیاسی است. 4. آزادی جنسی: این نوع آزادی در قاموس غرب و غیردینی؛ آزادی مطلق است که عمدتا حبسکننده آزادی دیگران است ولی در اسلام آزادی جنسی؛ نه حبس است و نه اختلاط، بلکه حریم است. محدوده آزادی آزادی انسان نامحدود نیست بلکه دارای محدودهای تعریفشده است. محدوده آزادی را دین و قراردادهای اجتماعی تعیین میکند. آزادی بدون محدودیت به هرج و مرج میانجامد. به تعبیر کانت: در عمل آزدای و قانون باید دست در دست یکدیگر پیش بروند. ارزیابی تحقق آزادی آزادی جزو اولین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای در این باره فرموده است: "ما به آزادی بیان و آزادی فعالیتهای اجتماعی معتقدیم. اصلا این مفاهیم و این حقایق را، انقلاب و پیشروان انقلاب در این کشور آوردند." البته همانطور پیش از این تذکر داده شد، آزادی حدودی دارد و به تعبیر آن حضرت "این آزادی محدود است، حد این آزادی کجاست؟ حدش عبارت است از آن حدودی که اسلام تعیین کرده است. اگر بنا باشد کسانی مردم را به بیایمانی و به شهوات سوق بدهند، آنها در این کار آزاد نیستند. این آزادی؛ آزادی خیانت است." "مگر میشود به کسانی که تقریبا همه این بیست سال را در مقابل انقلاب و امام و مردم ایستادند، اجازه داد که بیایند میداندار صحنه شوند و بنا کنند گذشته این بیست سال را، گذشته این انقلاب را، گذشته این ملت را، دوران امام را، با اهانت و دروغ و تهمت زیر سوال ببرند." بنا بر این انقلاب اسلامی آزادی را برای این کشور به ارمغان آورد و به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی که فرمود: "آزادىاى که صحیح است و براى اسلام و کشور مضر نباشد از اول بوده و الآن هم هست و هیچ انقلابى مثل انقلاب ایران نبود که به مجرد پیروزى راهها را باز و فعالیت همه حزبها و گروهها را آزاد گذارد." یکی از مصادیق بارز آزادی، آزادی انتخاب است. مردم رهبر نظام را از طریق نمایندگان خود در مجلس خبرگان؛ رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به طور مستقیم و شهرداران را نیز از طریق نمایندگان خود در شوراها انتخاب میکنند. مردم ایران کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب در کمال آزادی در 12 فروردین 1358 در پای صندوقهای رای حاضر شدند و نظام جایگزین حکومت جائر پادشاهی را تعیین کردند. به نظر نمیرسد رهبران هیچ انقلاب در دنیا، 50 روز بعد از پیروزی انقلاب به مردم خود اعتماد کنند و انتخاب نظام حکومتی جایگزین را به آراء عمومی(رفراندوم) بگذارند. بعد از آن نیز طی 38 سال (58 تا 96) 35 انتخابات و فقط در سال 1358 پنج انتخابات برگزار شده است: 1 - مجلس شورای اسلامی 10 انتخابات 2 - ریاست جمهوری 11 انتخابات 3 - خبرگان رهبری 5 انتخابات 4 - شوراهای شهر و روستا 5 انتخابات 5 - همهپرسی 3 انتخابات(تغییر نظام، قانون اساسی و بازنگری آن) 6 - خبرگان قانون اساسی 1 انتخابات به یاری خداوند منان در دوم اسفند ماه امسال انتخابات مجس شواری اسلامی یازدهم به همراه میاندورهای خبرگان برگزار خواهد شد.
نعمتی بهتر از آزادی نیست بر چنین مائده کفران چه کنم؟(خاقانی شروانی) جمهوری اسلامی آخرین بخش شعار راهبردی مورد بحث دارای دو قسمت "جمهوری" و "اسلامی" میباشد که "جمهوری"، شکل و "اسلامی" بیانگر محتوای آن است. البته این دو بخش لاینفک و از هم جداناشدنی است کما این که معمار کبیر انقلاب اسلامی در باره نوع حکومت فرمود: جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. جمهور یعنی توده، گروه و جمهوری یعنی طرز حکومتی که رئیس آن(رئیس جمهور) از جانب مردم کشور برای مدتی محدود تعیین شود.(معین) در قاموس سیاسی نیز جمهوری به مفهوم اقتدار یا حاکمیت نهادهای سیاسی انتخابی است که در راس آنها ریاست جمهوری میباشد. در ایران اسلامی مردم برای اولین بار در طول تاریخ طعم انتخاب و انتخابات را چشیدند. بر خلاف بعضی کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی که گاهی حتی تنها یک نامزد به عرصه انتخابات معرفی میشود، ملت ایران در نهایت آزادی و در فضای کاملا رقابتی و از میان چند نامزد، فرد مورد نظر خود را انتخاب مینمایند. در باره اسلامیت نظام نیز بیگمان نمونه و مشابهی در دنیا ندارد. از میان چند کشور که مدعیاند نظام سیاسی حاکم بر کشورشان اسلامی است، فقط ایران به ادعای خویش پایدار میباشد. چرا که تنها در ایران است که کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان بررسی و بعد از عدم مغایرت با قانون اساسی و اسلام قابلیت اجرا مییابد.
[1] - مشت باشد نمونه خروار ابر باشد نشانه باران - ملکالشعرای بهار
منابع : 1. نهجالبلاغه - ترجمه محمد دشتی 2. نرمافزار گنجینه نور – مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی 3. مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره) - مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی 4. خاطرات فردوست 5. تارنماهای صدا و سیما، وزارت کشور و ... . [ سه شنبه 98/11/22 ] [ 4:54 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
#من_ ایرانیام؛ پس هستم و میآیم س:بر کدام دینی؟ ج: خدا پرستم . چه فرقی دارد ؛ مسلمان ، مسیحی ، کلیمی یا زرتشتی . س:بر کدام مذهبی؟ ج: فرقی ندارد ؛ شیعه یا سنی . س:کجایی هستی؟ ج:ایرانیام ، سرزمینم ایران است ؛ آذریام ، فارسم ، عربم ، کردم ، گیلکم ، لُرم ، بلوچم، ... . س:نامت چیست؟ ج:محمد ، علی ، عیسی ، موسی ، مانی ، رستم ، جمشید و یا زهرا ، مینا ، مریم ، آسیه، ... .، سارا س:این هفته سهشنبه چرا تعطیل است؟ ج:گیر دادی ها ! سهشنبه22 بهمن است ؛ روز پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) ؛ روز آزادی، روز استقلال، روزی که خودمان برای خودمان و برای سرزمین خودمان شدیم ؛ روزی که خودمان آقای خودمان شدیم . س:در این روز تعطیل چه کار میکنی؟
ج: هر که هستی ، بر هر دین و مذهبی ، کردی ، ترکی ، بلوچی یا عرب ؛ روستایی هستی یا شهری ؛ پیری یا جوان ؛ خانمی یا آقا؛ ایرانی که هستی، بیا باهم برویم راهپیمایی روز# 22 بهمن امسال به کوری چشم ترامپ قمارباز در چهلمین روز ترور ناجوانمردانه سیدالشهدای مقاومت سپهبد سلیمانی، قویتر از هرسال میآییم. [ دوشنبه 98/11/21 ] [ 6:44 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
مردم یکی از سه ضلع انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی، که رضوان خدا بر او باد، با اتکاء به قدرت مردم، ژاندارم اسکتبار غرب در منطقه را از اریکه قدرت به زیر کشید، در شرایطی که اتکاء گروههای چریکی مخالف رژیم مستبد شاه به اسلحه بود، و با دستردزدن به سینه هر دو ابرقدرت شرق و غرب، نظام اسلامی را با مراجعه به آراء عمومی در این کشور مستقر نمود.مقابله موفق با اقدامات ریز و درشت استکبار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که تبلور آنها در ترور، تخریب، کودتا، جنگ تحمیلی، تحریم و سایر اشکال اقدامات براندازانه بود، با حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم بصیر میسر شد. حماسه دفاع مقدس، شناسایی و مقابله با توطئههای وسیع تروریستی دهه اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه 9 دی و ... از جمله نقشهای بیبدیل مردم در عرصههای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی میباشد. چند سالی است که که موجسواری اغتشاشگران وابسته به استکبار جهانی "قند برندازی نظام اسلامی را در دل اربابان خود آب کرده" و ملت شجاع و آگاه ایران در مقابل هرگونه اقدام شیطانی براندازانه تمامقد حاضر شده است. اما یک "مهم" را نمیتوان نادیده گرفت؛ آن هم نقش و جایگاه این مردم در خشکاندن فتنه اغتشاش در نطفه میباشد. این که اغتشاگران با سوارشدن بر موج اعتراضات آرام مردم با دستزدن به تخریب وسیع اموال عمومی و خصوصی و حتی حمله مسلحانه به مدافعان امنیت و بهشهادترساندن آنان، خون به دل ملت میکنند، آنگاه به یاد نقش مردم میافتیم، جای تامل دارد. وقت آن رسیده در شرایطی که بسیج به یک "الگوی بینالملی" برای مستضعفان تبدیل شده است، کماکان یک ضرورت و استطاعت ملی تلقی شود و با تکیه بر تجربههای موفق نقش بسیج مردمی در عرصههای متنوع مقابله با فتنههای متعدد طی چهل سال گذشته، نقشی برای آنان در "سر بزنگاه" قایل شویم و ساز و کار قانونی این نقش را فراهم نماییم. هفته بسیج بر همه ملت ایران اسلامی که بسیج یکپارچه میباشند مبارک باد [ پنج شنبه 98/8/30 ] [ 9:37 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
سیزدهم آبان ماه که مصادف با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران [1]میباشد، "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" نام نهاده شده است. شاید طرح این سؤال به جا باشد که ؛ استکبار چه گناهی مرتکب شده که "هر چه فریاد" است بر سر او میکشند؟! مستکبر در فرهنگ قرآنی کسی است که تکبر میورزد و نماد استکبار، در قرآن فرعون که خود را خدای مردم میدانست معرفی شده است[2]. نماد عینی استکبار در عصر حاضر آمریکاست که حضرت امام خمینی(ره) به حق آن را "شیطان بزرگ" نامید. دولت ستمگری که خود را ارباب دنیا میداند و اعمال مستکبرانه و شیطانی او در کره خاکی بیشمار است. بعد از کشتار جمعی و سبعانه مردم هیروشیما و ناکازاکی به وسیله "پسر کوچک" و "مرد چاق"[3] در جنگ جهانی دوم، سالها شاهدمثال اقدام وحشیانه آمریکا بود، کشتار مردم بیدفاع ویتنام، افغانستان، پاکستان، عراق و لیبی به بهانه مبارزه با تروریسم در سالهای اخیر و حمایت از رژیم اشغالگر و کودککش صهیونیستی و همچنین آل سعود جنایتکارو تکفیریهای وحشی در سوریه و سایر نقاط دنیا از جمله رفتارهای مستکبرانه شیطان بزرگ میباشد. در حالی که آمریکا با اعمال تحریمهای ظالمانه، در صدد است با فشار حداکثری ملت را به زعم خود از پای درآورد، این کمترین حق ضداستکباری ایران است که یک روز از سال را "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" بنامد و حق آزاداندیشان جهان است که همراه با ملت ایران، در این روز "هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند". البته تا مستکبر دست از رفتارهای استکباری برندارد، هر روز روز مباره با او است. سیزده آبان همچنین روز تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی از ایران به ترکیه و کشتار دانشآموزان توسط رژیم ستمشاهی است. سیزده آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343، روز دانشآموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گرامی باد. مرگ بر آمریکا [1] - در 13 آبان 1358 هجری شمسی دانشجویان پیرو خط امام(ره) به لانه جاسوسی شیطان بزرگ در ایران هجومبرده و آن را تسخیر کردند که حضرت امام خمینی(ره) آن اقدام انقلابی را "انقلاب دوم" نامید. [2] - سورههای یونس، المؤمنون و ... . [3] - آمریکائیها در هیروشیما بمب اورانیومی معروف به پسر کوچک و در ناکازاکی بمب پلوتونیومی به نام مرد چاق را منفجر نموده و هزاران نفر را به کام مرگ بردند.
[ شنبه 98/8/11 ] [ 10:4 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
بر اساس یک افسانه کهن در جای بوسههای اهریمن بر دوش ضحاک ستمگر دو مار ترسناک ظاهر شدند و اهریمن برای خلاصی ضحاک از مارها، در لباس پزشک، خوراندن روزانه مغز انسان به مارها را تحویز کرد و ... ! داستان تروریستها، عینیتیافته افسانه ضحاک است. بدینسان که تروریستها برای دامه حیات ننگین خود به خون انسانهای بیگناه نیاز دارند. و این امر آنها را هرچه بیشتر به خونریزی تشویق میکند. گروهک منافقین که به ناحق خود را مجاهدین خلق مینامند در 30 خرداد 1360 کاسه صبرشان لبریز شد و نقاب از چهره برگرفتند و با ترور سران نظام نوپای جمهوری اسلامی که از ابتدای استقرار درگیر کودتا و بعد هم جنگ تحمیلی شده بود، سرنگونی آن را در سر میپروراندند. هشتم شهریور سال 1360 با انفجار بمب در دفتر نخستوزیری، رئیس جمهوری و نخستوزیر را به شهادت رساندند. این گروهک مزدور و تروریست که برای ادامه حیات ننگینش به خونریزی نیاز داشت، بعد از ناکامی از ترور سران نظام، به ترور بدنه و بعد هم مردم عادی کوچه و بازار روی آورد که نتیجهاش شهادت 17000 شهید ناشی از ترور بود. امروز بعد از اضمحلال فرقه تروریست رجوی و سایر تروریستهای ورشکسته، سران وهابی و ابله عربستان سعودی به آنان رویآوردهاند تا آروزی به تحققنپیوسته هشتساله صدام و خوابهای تعبیرنشده حدود 4 دههای استکبار جهانی را به خیال خود محقق کنند! الغریق یتشبث بکل حشیش هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر گرامی و نفرین خانوده 17000 شهید ترور بر تروریستها و تروریسم بینالمللی باد
[ چهارشنبه 98/6/6 ] [ 7:27 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
تروریسم چه بر پایه تفکر مارکسیستی شکل گرفته باشد و چه سنگ دین را به سینه بزند، چه از ابزار فیزیکی مانند سلاح و انفجار بهره جوید و چه دست به ترور بیولوژیک بزند، محکوم به فناست. ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه نوع از انواع تروریسم را تجربه کرده و با تقدیم بیش از 17000 شهید در این عرصه قربانی تروریسم میباشد. تروریستهای مارکسیستی وابسته به بلوک شرق که از دستگاههای اطلاعاتی شوروی سابق و دولتهای وابسته ارتزاق میکردند، وابستگان به رژیم منحوس پهلوی که پرچم دموکراسی غربی را بر دوش میکشیدند و از سازمان اطلاعاتی سیا و کشورهای غربی دستور میگرفتند و یا مدعیان جامعه بیطبقه توحیدی که نماد نفاق و دورویی بودند و با فاصله کمی از پیروزی انقلاب اسلامی نقاب از چهره برگفتند و جیرهخوار دستگاههای اطلاعاتی صهیونیستی و آمریکایی شدند. سیام خرداد 1360 نقطه عطف تروریستها در ایران است که با ورود سازمان مجاهدین خلق ایران به مرحله(فاز) نظامی و دستزدن به ترور گسترده در ایران کلید خورد. هفتم تیر 1360 یادآور انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیتالله دکتر بهشتی و بیش از 70 نفر از مسئولین وقت نظام است. روزی که نشانگر اوج خشم نفاق، لکه ننگی دیگر بر پیشانی حامیان تروریسم و روز تیر خلاص تروریسم به خود بود. هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه آیتالله دکتر بهشتی و یارانش گرامی و ننگ و نفرین بر تروریسم باد
[ چهارشنبه 98/4/5 ] [ 3:26 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |