قائــــم | ||
خادمالحرمین؛ حامیالحرامین آل سعود با اشغال حرمین شریفین در مدینه منوره و مکه مکرمه، خود را خادمالحرمین میداند. در صورتی که مبنای فکری جریانات تکفیری مثل داعش، ایدئولوژی آل سعود است. وهابیت موتور محرکه افکار باطل تکفیریون میباشد که به نام اسلام نمایش داده میشود.[1] خادمالحرمین؛ قاتلالحجاج سالانه میلیونها مسلمان به مکه و مدینه مشرف میشوند تا با زیارت حرمین شریفین به عبادت خدای خویش بپردازند. اما خادمان حرمین هر از گاهی به بهانهای قاتل میهمانان خدا و رسول خدا میشوند. یک سال بندگان خدا که از دشمنان دین و دیانت برائت میجستند را می کشند و در حج امسال نیز ابتدا با بیکفایتی در نصب و بهرهبرداری از تاسیسات توسعه حرم امن الهی جان تعدادی از حاجیان را میگیرند و چند روز بعد در سرزمین منا بیکفایتشان به اوج میرسد که منجر به جانباختن هزاران نفر از حجاج میشود. آل سعود؛ هر روز رسواتر از دیروز طبق گزارشهای منتشرشده در اربعین حسینی سال گذشته قریب 15 میلیون نفر به کربلا مشرف شدند و امسال نیز گزارش تشرف 26 میلیون نفر گزارش شده است. اولا کشور عراق که چندسالی است از اشغال آمریکائیها زخمی است و اخیرا نیز منادیان خلافت اسلامی(داعش) با حمایت اربابان مدعی مبارزه با تروریسم(آمریکا و غرب) خون مردم آن کشور مسلمان را در شیشه کردهاند؛ در ثانی دولت عراق برنامه مدون و دایمی برای استقبال از این همه زائر از کشورهای مختلف دنیا را ندارد و لذا زیرساختهای لازم برای این شرایط فراهم نشده است؛ ثالثا هنوز هم تکفیریها در نقاط مختلف عراق مردم مسلمان را تکفیر و تهدید به کشتن میکنند. در این شرایط حضور 25 میلیون زائر اباعبدالله(ع) در کربلا بدون هیچگونه اتفاق امنیتی ...؟! در صورتی که آل سعود با تجربه چندین ساله و ایجاد زیرساختهای لازم برای استقبال از حداکثر 2 تا 3 میلیون زائر حرمین شریفین، توانایی حفاظت از جان میهمانان خدا را ندارد. اربعین امسال نیز رسوایی و بیکفایتی بیش از پیش آل سعود حامی آل یهود را برملا میکند.
[1] - نگاهی به وظایف محمد بن عبدالوهاب به عنوان بنیانگذار وهابیت که طی توافق سری بین وی و انگلیس در سال 1143هجری قمری تعیین و ابلاغ شده است موید این مدعاست: الف) تکفیر مسلمانان و حلالکردن قتل و غارت و ... . ب( ایجاد روح نافرمانی نسبت به خلیفه عثمانی و تحریک مردم به جنگ با او. ج) ویرانساختن قبهها، ضریحها و اماکن مقدس و مورداحترام مسلمانان در مکه، مدینه و ... به نام مبارزه با آثار بتپرستی. د) ایجاد هرج و مرج، آشوب و ترور در شهرهای اسلامی. [ پنج شنبه 94/9/12 ] [ 9:5 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ... (المائده-3) امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم ... . راستی نعمت خدا که دین اسلام باشد، چگونه کامل میشد؟ یعنی رشدش تمام میشد و به قول امروزیها به آخر خط میرسید؟ یا تنها راه رشد و استمرار افاضه الهی از جانب خداوند تعیین میشد؟ بیگمان منظور از اکمال، نهایت رشد اسلام و باز ایستادن از رشد نبود؛ بلکه آن رسالتی بود که اگر ابلاغ و اجرا نمیشد، کمال دین تحقق پیدا نمیکرد. یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ (المائدة -67) ابو طفیل به نقل از زید بن ارقم میگوید: چون رسول خدا صلى اللَّه علیه [و آله] و سلم از حجةالوداع بازگشتند در غدیرخم فرود آمدند و دستور دادند در آن مکان که درختانى بزرگ و پر شاخه بود، جاروب زنند سپس فرمود: «گویى [براى سفر ابد] فرا خوانده شدم پس اجابت کردم [کنایه از این که وفات من نزدیک است] من در میان شما دو چیز گران بها (سنگین) را میگذارم یکى از دیگرى بزرگتر است؛ کتاب خدا و عترتم اهل بیت من، پس نیک بنگرید پس از من در باره آن دو چگونه رفتار میکند؛ آن دو هرگز از یک دیگر جدا نشوند تا در کنار حوض [کوثر] نزد من باز آیند». سپس فرمود: «هر کس من ولىّ اویم پس على ولىّ اوست. خداوندا، هر کس او را دوست دارد دوست بدار، و هر کس او را دشمن دارد دشمن دار». امسال با رفتار غیرانسانی آل سعود با حجاج بیت الله در منا که به کشته و مصدومشدن چند هزار نفر منجر شد، عیدین قربانی و غدیر را به کام مسلمانان تلخ کرد. باشد که اینگونه اعمال ضدبشری زمینهای برای سقوط حامی تروریسم تکفیری و سپردن تولیت حرمین شریفین مکه و مدینه به دست خادمان واقعی حرمین باشد. انشاءالله
[ چهارشنبه 94/7/8 ] [ 9:33 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
الهی عارفم کن به زمانه در این روز عزیز عارفانه به قربانگاه دل قربان نمایم من این من را که دارد آشیانه آمین
[ چهارشنبه 94/7/1 ] [ 8:51 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
جعفر بن محمد(ع) امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری میباشد که نقل است بیش از 4 هزار شاگرد در مکتبش به فراگیری علوم مشغول بودهاند. آن امام هُمام سرچشمه علوم بود و جهان عصر ایشان و بعد از آن ادامه مطلب... [ دوشنبه 94/5/19 ] [ 7:53 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
امام حسن (ع) در مجلس معاویه روایت شده است که عمرو بن عاص به معاویه گفت: حسن بن على مردى است با حیا و هنگامى که بر فراز منبر برود و مردم با تندى به او نگاه کنند، خجل گردیده و کلامش را قطع میکند. پس اجازه بده او به منبر برود. معاویه، خطاب به امام حسن- علیه السّلام- گفت: اى ابا محمّد! برو منبر و ما را موعظه کن. حضرت، منبر رفت و حمد و ثناى خداى را به جا آورد و بر جدّش درود فرستاد و سپس فرمود: اى مردم! هر کس مرا شناخته که شناخته و هر کس مرا نمىشناسد پس بداند که من حسن فرزند على، فرزند بانوى زنان عالم فاطمه دختر رسول خدا، فرزند رسول خدا، فرزند نبى خدا، فرزند سراج منیر، فرزند بشیر نذیر، فرزند رحمة للعالمین، فرزند کسى که بر جنّ و انس، بر انگیخته شده، فرزند بهترین مردمان بعد از رسول خدا، فرزند صاحب فضائل، فرزند صاحب معجزات و دلایل، فرزند امیر مؤمنان هستم. و من کسى هستم که از حقّم باز داشته شدهام. من و برادرم، دو آقاى جوانان اهل بهشت هستیم و من زاده رکن و مقامم و من زاده مکّه و منى، مشعر و عرفاتم. معاویه، خشمگین شد و گفت: این مطالب را رها کن و در توصیف خرما سخن بگو! حضرت فرمود: باد آن را بارور میکند و گرما میرساندش و سرماى شب، آن را مرغوب میکند. سپس به کلام سابقش برگشته و فرمود: من زاده شفیع و مطاعم، من فرزند کسى هستم که ملائکه در کنار او جنگ کردهاند. من پسر کسى هستم که قریش در مقابل او سر فرود آوردند. و من پسر امام مردم و زاده رسول خدا- صلّى اللَّه علیه و آله- هستم. در این هنگام، معاویه از آشوب مردم ترسید و گفت: اى ابا محمّد! بس است! از منبر پایین بیا، آنچه بیان کردى براى ما کافى است. آن گاه حضرت از منبر پایین آمد. معاویه گفت: گمان کردم می÷خواهى خلیفه شوى، تو را چه به خلافت!!! امام فرمود: خلیفه، کسى است که عمل به کتاب خدا و سنّت پیامبرش نماید،نه کسى که ظلم کند و تعطیل سنّت پیامبر نماید و دنیا را پدر و مادر خویش گیرد.(جلوه هاى اعجاز معصومین علیهم السلام، ص: 188 و 189 ) نیمه رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) مبارک باد [ سه شنبه 94/4/9 ] [ 5:34 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
دهمین رمضان نبوت برای پیامآور اسلام محمد مصطفی(ص) رمضان حزن و اندوه بود. ماه رمضانی که فرستاده خدا اولین پشتیبان و از مهمترین استوانههای رسالتش را شخصا به خاک سپرد. آری در ماه رمضان سال دهم نبوت تنها همسر پیامبر(ص)، اول مسلمان و صاحب فضل و قدر که جبرئیل برایش مائده آسمانی میآورد از دار دنیا رخت بر بست و در بهشت برین در کنار آسیه و مریم سکنی گزید. خدیجه سلامالله علیها بانوی ثروتمند مکه که همه ثروتش را پشتوانه رسالت محمد امین قرار داد و خود انیس مونس او شد قبر شریفش از عناد وهابیت در "جنهالمعلی" غریب است. دهم رمضان، سالروز رحلت امالمؤمنین حضرت حدیجه(س) به محضر رسول گرامی اسلام، امام زمان(عج) و همه مسلمانان تسلیت باد
[ پنج شنبه 94/4/4 ] [ 5:46 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
رمز نیمه خرداد دولتهای غربی با ایجاد غده سرطانی اسرائیل در سرزمینهای اسلامی[1]، رویکرد جدیدی را برای اسلامزدایی آغاز کردند. ملک فیصل در عراق، آتاتورک در ترکیه و رضاخان میرپنج در ایران به عنوان مهرههای استکبار با شعار پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم مجری توطئه جدید اربابان خود در منطقه راهبردی خاورمیانه بودند. در ایران بعد از رضاخان نیز، محمد رضا پهلوی در صدد بازکردن "دروازه تمدن" غرب به سوی این کشور بوده است. در شرایط سیاسی موصوف مردی از تبار حسین بن علی(ع) در نیمه خرداد 1342 قیام کرد و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشت. ملت ایران به آن قائد بصیر و حسینی اقتداء کردند و دیری نپائید که هیمنه رژیم ستمشاهی که نماد ژاندارمی استکبار در منطقه بود فرو پاشید و ... . آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و مصلح قرن که همچون جدش امام حسین(ع) قیام کرد، به نیمه خرداد نگاه ویژهای داشته است[2]. خورشید انقلابش در نیمه خرداد 1342 طلوع کرد و در بهمن 1357 فجر پیروزی دمید. گویی خرداد برای آن سکاندار کشتی نجات اسلام در قرن بیستم میلادی، ماه حادثههاست. کما این که او انتظار بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را در نیمه خرداد میکشید. سیزدهم خرداد 1368 خورشید عمر پربرکتش غروب کرد، اما به کوری چشم دشمنان اسلام که وجود حضرتش را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد"[3]، میپنداشتند، به فاصله کمتر از چند ساعت بعد از توقف قلب احیاگر قلب میلیونها انسان خداجو، سکان انقلاب به مردی از تبار علی(ع) سپرده شد و این گونه بود که امید آنان که دل به فروریختن برج سرافراز انقلاب بسته بودند، به یاس تبدیل شد و شعاع خورشد بیداری اسلامی پرفروغتر از قبل بر تابش خویش ادامه داد. تقارن دو نیمه ماه روایات صحیح زیادی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نقل شده است[4] که تولد فرزندی از نسل حضرت زهرا(س) به عنوان دوازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت را حتمی مینمود. از میان اسیران روم شرقی که به عراق آورده شده بودند، امام هادی(ع) دختری به نام ملیکه را به همسری فرزندش حسن عسگری(ع) انتخاب نمود که نامش نرجس(نرگس) نامیده میشود.[5] عباسیان که ظاهرا برای حمایت از فرزندان حضرت علی(ع) قیام کرده بودند، دشمنان قطعی آن حضرت و فرزندانش بودند. حاکمان عباسی[6] در عصر امام حسن عسگری(ع) جاسوسانی را گمارده بود تا از تولد فرزند پسر آن حضرت مطلع شود. مشیت الهی همچون حضرت موسی(ع) بر این قرار داشت که حمل نرجس خاتون پنهان باشد. شعبانالمعظم در سال 255 هجری قمری به نیمه رسیده بود که وجود مبارک مهدی موعود(عج) پا به عرصه کره خاکی گذاشت. حضرت مهدی(عج) در زمان رحلت پدرش امام حسن عسگری(ع) 5 سال داشت که به قدرت و مشیت الهی وجود مبارک حضرت مهدی(عج) از انظار پنهان شد و عیبت صغرای آن حضرت شروع شد که تا 70 سال ادامه داشت. بعد از غیبت صغرا، غیبت کبرا شروع شد که هنوز هم ادامه دارد. امروز نه فقط جهان شیعه و جماعت اهل سنت، بلکه مستضعفان جهان نیز منتظر ظهور فرزندی از پیامبر اسلام(ص) هستند تا دادشان را از مستکبرین بستاند و جهان را از عدل پر سازد. امسال دو نیمه ماه، یعنی نیمه خرداد با نیمه شعبان مقارن شده است. نیمه خرداد 1342 سرآغاز نهضت حسینی آن معمار کبیر و همچنین نیمه خرداد 1368 عروج آن احیاگر دین جدش میباشد که در امسال نیمه شعبان(سالروز میلاد منجی عالم بشریت) که آن سفرکرده شاید انتظار فرج آقایش را در همچنان روزی میکشید، مقارن هم شده است.
یاد آن یار سفرکرده به حق پیوسته که "با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا به سوى جایگاه ابدى سفر" کرد و شهدای نهضتش را گرامی میداریم و با علی زمانه تجدید بیعت میکنیم. که: علی چون علی رهبری است بیگمان کنیم بیعتش را جلی و نهان(نگارنده) نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود مهدی موعود(عج) بر همه مسلمانان و مستضعفان جهان مبارک باد میلاد باسعادت بقیهالله اعظم(عج) که در جمهوری اسلامی "روز سرباز گمنام امام زمان(عج)" نام گرفته است بر همه سربازان گمنام آن حضرت مبارک و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی گرامی باد
منابع 1. نرمافزار مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) 2. نرمافزار دیوان امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) 3. نرمافزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
پانوشت [1] - طرفداری امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول از آلمان و صدور حکم جهاد در این رابطه ، از مهـمترین بهانههای بریتانیا ، فرانسه و روسیه در سال 1916.م تلقی میشود که قرارداد محرمانهای را بر سر چگونگی تقسیم مناطق بعد از شکست امپراطوری امضاء کردند و اعلامیه بالفور (1917.م) زمینه ساز پیدایش غده سرطانی اسرائیل در قلب فلسطین و اعلام موجودیت این دولت غاصب در سال 1948.م شد و الان بیش از 50 سال است که چون اختاپوس به عرصههای مختلف سیاسی و افتصادی دنیا، به ویژه غرب، دست انداخته است.(خاورمیانه2020، همین نویسنده) [2] - از غم دوست در این میکده فریاد کشم دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم داد و بیداد که در محفل ما رندى نیست که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا با صفا منّت آن را که به من داد، کشم سالها مى گذرد، حادثه?ها مىآید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم(دیوان امام خمینی(ره) [3] - گروهکهای ضد انقلاب- به خصوص گورهکهای کمونیستی- وقتی حضرت امام خمینی(ره) در بیمارستان بستری بود، وجود مبارکش را به منزله نخ تسبیح(به زعم خود پر از تضاد) نظام میرخواندند و رحلت آن حضرت را پایان (به قول خودشان رژیم) میپنداشتند. [4] - ابو داود در کتاب سنن از سعید بن مسیب روایت کرده که گفت: ام سلمه گفت: از پیغمبر(ص) شنیدم میفرمود: مهدى از عترت من و فرزندان فاطمه است. و هم ابن ماجه در سنن از على(ع) نقل کرده که پیغمبر فرمود: مهدى از ما اهل بیت است. خداوند در یک شب او را آشکار نموده به سلطنت میرساند. [5] - نقل از روضة الواعظین،ترجمه مهدوى دامغانى، ص411 [6] - زمان امامت حضرت امام حسن عسگری(ع) مصادف بود با معتز، مهتدی و معتمد عباسی(قصصالأنبیاء(قصص قرآن)، ص 846) [ یکشنبه 94/3/10 ] [ 6:26 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
در سومین روز از سال چهارم هجرت در خانه علی بن ابیطالب(ع) نوزادی پا به عرصه وجود گذاشت که نور وجودش قبل از آن خلق شده بود[1]؛ جدش اولین مخلوق خدا[2] و بهانهای برای خلقت عالم[3] بود؛ مادرش دومین مخلوق خدا و پاره تن رسولالله[4] ؛ و پدرش تنها مولود کعبه، امیرالمؤمنین[5] ، صدیق و فاروق[6] و وصی پیامبر(ص) [7] بود. این وجود مبارک که نامش را در آسمانها حسین نامیده بودند،ذخیره الهی بود برای اصلاح دین جدش که حدود نیم قرن بعد از رحلت حضرتش، ذبیحالله شد. قیام او بعد از قرنها نه تنها شجاعت شیعیان را برانگیخته، بلکه در نزد غیرمسلمانان نیز مظهر تمایلات ضد استکباری است. سوم شعبان سالروز میلاد باسعادت پاسدار دین خداست و از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران، این روز را روز پاسدار نامیدهاند. آن میلاد بر امت رسولالله(ص) و این تقارن بر پاسداران انقلاب و نظام اسلامی مبارک باد.
منابع: 3 - نرمافزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نقل از منابع مندرج در پانوشتها
[1] - "... آدم]در فردوس اعلی[ به جبرئیل گفت این دخترک کیست که از نور جمالش بهشت درخشان شده؟ گفت این فاطمه دختر محمّد یکى از فرزندان تو است که پیامبر آخرالزمان است. گفت این تاج چیست که بر سر دارد؟ گفت شوهرش علی بن ابى طالب است. پرسید این دو گوشواره چیست؟ گفت دو فرزندش حسن و حسین هستند." (ترجمه جلد هفتم بحارالانوار) همچنین [هیثمى در مجمع 9/ 184] از "عقبة بن عام"از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله روایت کرده که حسن و حسین علیهما السّلام دو گوشواره عرش خدا و معلق به عرشاند و جداى از آن نمىباشند.(فضائل پنج تن علیهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت، ج4، ص154) [2] - قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِی(بحارالأنوار، ج25،ص 22) [3] - در شب معراج به رسول خدا(ص) خطاب رسید: لَوْلَاکَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاکَ [4] - قال رسولالله(ص) : فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی ... فاطمه پاره تن من است ... [5] - ابن ابیالحدید(شارح نهجالبلاغه) [6] - همان [7] - ابن ابیالحدید: ما شک نداریم که علی(ع) وصی رسول الله(ص) بوده است. اگر چه عدهای که در نزد ما منسوب به عناد و لجبازی میباشند با آن مخالفت میکنند".
[ پنج شنبه 94/2/31 ] [ 7:25 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
جزیرهالعرب در آتش جاهلیت میسوخت، دختران بر اساس یک رسم جاهلی زندهبهگور میشدند و انسانیت بر باد رفته بود. اراده الهی بر ارسال رسول خاتم قرار گرفت تا بساط جاهلیت را برچیند و رحمت الهی را بر گستره گیتی بگستراند. این گونه بود که از میان امیٌون و از جنس بشر مردی را برگزید و برانگیخت. از همان ابتدای رسالت نبی مکرم اسلام(ص) ابوجلها و ابوسفیانها عَلَم مخالفت با آن حضرت و دینش را برافراختند و فرزندان ناخلفشان نیز بعد از رحلت حضرتش، راه را بر گسترش دین رحمت به خیال خام خود بستند و فرزندان رسولالله(ص) را در تنگنای تحجر خویش قرار دادند. تا آنجا بر طبل نفاق و تحجر کوبیدند که سر فرزند رسول خدا را در کربلا بریدند و بر نیزه کردند و در قرنهای بعد نیز یزیدیان قبر شریف آن حضرت را شخم زدند و آب بستند تا شاید چراغ هدایت را خاموش کنند. امروز نیز خون ابوجهل و ابوسفیان و یزید در شریان آل سعود جریان دارد و اینان خونخواری و وحشیگری طالبان و القاعده و داعش را ناکافی میدانند و حمله به مردم بیدفاع یمن را شخصا بر عهده میگیرند و در سرزمین اشغالی با دشمنان دین رسولالله(ص) باده پیروزی سر میدهند. دین رسولالله(ص)، دین رحمت است و آن برگزیده حق، رحمهللعالمین و هرکس بخواهد چراغ هدایت الهی را فوت کند، پوزهاش میسوزد. 27 رجب سالروز برانگیختهشدن برگزیده حق بر مسلمان و بشریت مبارک و ننگ و نکبت تاریخ بر دشمنان شریعت الهی جاودانه باد [ یکشنبه 94/2/27 ] [ 6:20 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
غلو غالیان در باره امیر مومنان حضرت علی(ع) که نسبت خدایی به آن حضرت میدادند آنقدر ناپسند بود که امامان معصوم علیهم السلام شدیدترین برخورد را با آنها داشتهاند. اما غلو تظاهرکنندگان در باره شخصیت مولود کعبه، از عظمت آن حضرت نمیکاهد. چرا که به اعتراف مسلمان و غیرمسلمان آن حضرت: 1.عبدالله بود: "... و بگوییم على بن ابی طالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست که میتوان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیتشده پیامبر عظیم الشأن است، و این از بزرگترین افتخارات اوست، کدام شخصیت مىتواند ادعا کند که عبد اللَّه است و از همه عبودیتها بریده است، جز انبیاى عظام و اولیاى معظم که على- علیه السلام- آن عبد وارسته از غیر و پیوسته به دوست که حجب نور و ظلمت را دریده و به معدن عظمت رسیده است، در صف مقدم است. و کدام شخصیت است که مىتواند ادعا کند از خردسالى تا آخر عمر رسول اکرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحى و حامل آن بوده است جز على بن ابی طالب که وحى و تربیت صاحب وحى در اعماق روح و جان او ریشه دوانده. پس او به حق عبد اللَّه است و پرورشیافته عبد اللَّه اعظم است."(امام خمینی(ره)) 2.اول مومن بود: به استناد فرازی از خطبه 56(و سبقت الی الایمان) و نقل از "اکثر اهل حدیث و اکثر محققیقن از اهل سیره".(ابن ابیالحدید) 3.وصی پیامبر(ص) بود: "ما شک نداریم که علی(ع) وصی رسول الله(ص) بوده است. اگر چه عدهای که در نزد ما منسوب به عناد و لجبازی میباشند با آن مخالفت میکنند". (همان) 4.با حق بود و حق با او(علی معالحق و الحق مع علی به نقل از پیامبر اکرم(ص)).(همان) 5.صاحب لقب امیرالمومنین در زمان حیات رسول الله(ص).(همان) 6.صدیق و فاروق بود.(همان) 7.سرچشمه علم فقه بود. ابن ابیالحدید در این باره گفته است: و از جمله علوم ، علم فقه است و او(علی(ع)) ریشه و پایه آن است و هر فقیهی جیرهخوار او بوده و از فقه او استفاده کرده است. چرا که: ·اصحاب ابوحنیفه (ابویوسف و محمد و غیر آن) از ابوحنیفه آموختند؛ ·شافعی با تایید محمد بنالحسن رشد یافت پس فقه او به ابوحنیفه ختم میشود؛ ·محمد بن حنبل پس او از شافعی اخذ نمود . در نتیجه فقه او نیز به ابوحنیفه ختم میشود و ابوحنیفه از جعفر بن محمد(ع) آموخت و جعفر از پدرش و سرانجام به علی(ع) منتهی میشود؛ ·مالک بن انس از ربیعه و ربیعه از عکرمه و عکرمه از عبدالله بن عباس و عبدالله بن عباس از علی بن ابیطالب(ع) آموخت. اینان فقهای اربعه میباشند . اما فقه شیعه که معلوم است(از ائمه اطهار گرفتهاند). ·و نیز فقهای اصحاب "عمر" و "ابن عباس" میباشند که هردو از علی(ع) اخذ کردند. ابن عباس که واضح است(شاگرد علی(ع) بود) و اما عمر، پس به تحقیق همه میدانند که در بسیاری از مسائلی که برای او و غیر اصحاب مشـکل بود به او رجـوع میکرد و بارهـا میگفت "لو لا علی لهلک عمر" ... . 8.از مردان بزرگ تاریخ انسانیت است که مفهوم و نظریه عدالت هستی و جهان را پایهریزی کرد و بیان کرد که هستی بر پایه عدالت است(جرج جرداق) 9.جامع ضدین بود: از آن طرف یک آدم زاهد، یک آدم عابد؛ تا صبح بنشیند نماز بخواند آدم زاهد و عابد اهل جنگ نیست. آدم جنگجو هم بیشترش اهل زهد و تقوا و امثال ذلک نیست. جمع مىکرده او بین همه.(امام خمینی(ره)) 10.بعضی دیگر از مناقب آن حضرت از زبان اب ابیالحدید: ·سخاوت وجود(یطعمونالطعام علی حبه ... - انسان-9 و 10). ·فصاحت به استناد نهجالبلاغه. ·زهد: "پس او آقای زاهدان و یگانه روزگار است". ·عبادت: "پس او عابدترین مردم بود". ·قرائت قرآن: در زمان رسول خدا(ص) تنها او بود که آن را حفظ میکرد نه غیر او ، و نیز او اول کسی بود که آن را جمعآوری کرد. ·شرافت نسبی: پدرش شیخ قریش و رئیس مکه بود . پسرعموی پیامبر(ص)، همسرش بانوی زنان عالم و ... . ·هدایت: در هدایت از همه پیشی گرفت. سیزده رجب سالروز میلاد مولود کعبه و روز پدر بر همه مسلمین و بلکه همه طالبان حق و حقیقت انسانی مبارک باد
منابع 1 - طبیبیان حسین، امام علی از دیدگاه ابن ابیالحدید، انتشارات کعبه دل ، چاپ دوم/1390 2 - نرمافزار درج مهر، سازمان میراث فرهنگی(سابق) کشور 3 - نرمافزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
پانوشت - شیخ مفید علیهالرحمه: " غالیان که از تظاهر کنندگان به اسلام هستند ، کسانیاند که به امیرمؤمنان (ع) و امامان دیگر از نسل آن حضرت نسبت خدایی دادند . آنان را به فضیلتی در دین و دنیا ستودند که در آن از اندازه بیرون رفتند." - صحیفه امام ،ج14،صص 347 و 348 پیام به شرکت کنندگان در کنگره هزاره نهجالبلاغه. - ابن ابیالحدید شارح سنیمذهب نهجالبلاغه است. - به مناسبت ولادت با سعادت فخر عالم وجود، حضرت امام علی(ع)، «جرج جرداق»، نویسنده معروف مسیحی و مؤلف کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» در گفتوگویی کوتاه با خبرنگار «تابناک»، ضمن بیان برخی ویژگیهای اندیشهای و شخصیتی امام علی(ع)، خاطره خود از دیدار با رهبر انقلاب در سال 1997 میلادی را بازگو کرد. او همچنین گفته است: من تاکنون شش جلد کتاب در اینباره نوشتهام و با این حال احساس میکنم که به حقیقتِ آن حضرت دست نیافته و نتوانستهام هر آنچه را که میخواهم در مورد آن حضرت بگویم و جمع کنم، پس اینکه بخواهم آنها را در اینجا با دو یا سه جمله بیان کنم کاری دشوار است. - صحیفه امام، ج8، ص 15 [ سه شنبه 94/2/8 ] [ 4:25 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |