سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

از جمله مهم‌ترین وظایف حاکمان و کارگزاران نظام اسلامی "عدالت‌محوری"، "مسئولیت‌پذیری" و "مهربانی با مردم" است. کما این که "حراست از مرزها"، "گزینش صالحان برای مسئولیت‌ها" و "حمایت از محرومان" از جمله وظایف حتمی این کارگزاران است. اما؛

1.  حراست از مرزها: کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت غیور و وطن‌دوست، آن‌چه لازمه حراست از مرزهاست را به خوبی انجام می‌دهند. امروز به دلیل شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، راهبرد دفاع، دفع دشمن در آن‌سوی مرزها و خارج از خانه است که الحمدلله چنین است. اگر نبود همت "مدافعان حرم" برای دفع دشمنان خشک‌مغز داعشی در سوریه، باید در عمق کشور با آنان می‌جنگیدیم.

2. حمایت از محرومان: مسلما حمایت از محرومان عالم در صدر راهبردهای نظام اسلامی است.

3. عدالت‌محوری: شاید یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از کارگزاران نظام اسلامی همین عدالت‌محوری است. چرا که به تعبیر امیرمؤمنان حضرت علی(ع) اَلعَدلُ جُنهُ الدُوَلِ یعنی عدالت سپر نگهبان حکومتهاست. شاید صائب تبریزی بر اساس همین روایت شریف گفته است؛عدالت عمر جاویدان دهد فرمانرایان را.

مثلا به حکم عدالت وقتی از کارمند و تجار و بازاریان مالیات دریافت می‌شود، که باید بشود، راه فرار مالیاتی را بر ابرمؤدیان ببندند، ثروت را عادلانه توزیع نمایند، از تولید داخلی حمایت کنند و محرومان کشور را دریابند. برازنده جامعه ما نیست فقیر داشته باشیم.

عادلانه نیست ملت برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی از مال و جان خویش مایه بگذارند، اما عده‌ای خدابی‌خبر به تحریک دشمنان این ملت به مال و جان ارزشهای این مردم تعرض کنند. دستگیری و مجازات عادلانه عوامل اصلی وقایع اخیر از مطالبات جدی ملت می‌باشد.

البته به تعبیر امام سجاد(ع) که فرمود: "حاکم باید همانند پدری مهربان برای مردم باشد"، از ناآگاهان وقایع اخیر که فریب تبلیغات اجانب و عیادی آنان را خورده و مرتکب جنایت نشده‌اند نیز درگذرد.

به امید سرافرازی ایران اسلامی

 
[ سه شنبه 96/10/12 ] [ 6:35 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 577
بازدید دیروز: 432
کل بازدیدها: 1238453