سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

روز جمهوری اسلامی

امام خمینی رضوان الله تعالی وقتی پرچم مبارزه را در سال 1342 برافراشت، توکلش به خدا بود و به ملت اعتماد داشت. از این رو وقتی انقلاب اسلامی به رهبری حضرتش در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، در اولین فرصت دولت موقت را تشکیل داد و هنوز دو ماه از سقوط رژیم ستم‌شاهی نگذشته بود که مردم را به تعیین نوع نظام سیاسی فراخواند و ملت با مشارکت سیاسی گسترده در 12 فروردین 1358 آراء قاطع خود را مبنی بر تشکیل «جمهوری اسلامی» که یکی از سه شعار راهبردی زمان انقلاب بود به صندوق ریخت.

جمهوری سرافراز اسلامی علی‌رغم همه شیطنت‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و گاوهای شیرده منطقه‌ای آنان، چهل و سه ساله شد.

جمهوری اسلامی، چهل و سه ساله شدی! تولدت مبارک باد



  - یک از شعارهای راهبردی ملت در تظاهراتهای زمان انقلاب اسلامی؛ «استفلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

 


[ چهارشنبه 101/1/10 ] [ 10:3 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

معتقد است: «انقلاب ایران واقعه‌ای گیج‌کننده بود که اکثر ناظران ایرانی و غیرایرانی را کاملا غافلگیر کرد... .» او هم‌چنین اذعان کرده است که: «یکی از درس‌های بسیاری که از انقلاب ایران گرفته شد این بود که طرق سنتی و معمول حفظ امنیت ملی در جهان سوم، از قبیل تقویت نیروهای امنیتی، پشبرد توسعه اقتصادی و حفظ روابط نزدیک با یک ابرقدرت، لزوما امنیتی را که واقعا باید حفظ شود، تضمین نمی‌کند.»

با مشاهده و مطالعه نظرات آقای گازیوروسکی سوالاتی به ذهن متبادر می‌شود. از جمله:

اولین سوال این است که؛ وقوع انقلاب اسلامی ایران چه کسانی را گیج کرده است؟

دوم این که؛ آیا عارضه گیج‌کنندگی انقلاب اسلامی یک بار در سال 1357 اتفاق افتاد و تمام شد، یا هنوز هم پس از 43 سال، علی‌رغم فشارهای متعدد فلج‌کننده، گیج‌کنندگی انقلاب اسلامی باقی و مستمر است؟

و اگر واقعه انقلاب اسلامی هنوز هم گیج‌کننده هست، ناشی از همان وقوع اولیه می‌باشد یا رشد و تعالی آن؛ هر روز در عرصه‌ای و در زمینه‌ای اثرات گیج‌کنندگی خود را گسترش و بروز داده است؟

سوم این که؛ آیا دست‌نشاندگان استکبار، به خصوص در منطقه، از سقوط محمدرضا پهلوی درس عبرت گرفته‌اند؟

با کم‌ترین آگاهی سیاسی از اوضاع منطقه و جهان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پس از رحلت ایشان در دوره رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، پاسخ به سوالات مذکور شاید آن قدر واضح و بدیهی باشد، که بیان آن را غیرضرور نماید. مع‌‌الوصف بیان موجز و در حد سرفصل، خالی از لطف نخواهد بود:

1 – اول از همه آمریکائیها که به عنوان ابرقدرت غرب روی محمدرضا پهلوی برای تامین منافع نامشروعشان در منطقه حساب درازمدت بازکرده بودند در بهمن 1357 از انقلاب اسلامی گیج شدند، شوروی به عنوان ابرقدرت شرق و هم‌چنین صهیونیستها دیگر کسانی بودند که وقوع انقلاب اسلامی آنان را مات و مبهوت کرد. و البته چندی بعد شوروی به زباله‌دانی تاریخ سپرده شد و رژیم صهیونیستی نیز در سراشیبی سقوط است. گیج‌شدن ایادی منطقه‌ای ابرقدرتهای شرق و غرب از نتیجه پیروزی ملت  ایران  که گفتن ندارد!

2 – ایادی منطقه‌ای استکبار جهانی و صهیونیستها که اساسا آن قدر از وقوع انقلاب اسلامی گیج شده‌اند که موکدا از سقوط محمدرضا درس عبرت نگرفته و کماکان حیات ننگین خود را در گرو وابستگی هرچه بیشتر به استکبار می‌دانند.

 

پاورقی

   - مارک جِی گازیوروسکی (به انگلیسی: Mark J. Gasiorowski  ) (زاده? 9 اکتبر 1954 میلادی) استاد آمریکایی گروه علوم سیاسی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا است. او همچنین، استاد مدعو در کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده‌است.

  - ادوارد ای .آزر و چونگ این مون، امنیت ملی در جهان سوم

- «چهل سال؛ چهل چالش، چهل شکست» به نشانی   http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/423/

- «ارزیابی تحقق شعارهای انقلاب اسلامی» به نشانی http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/457/


 


[ پنج شنبه 100/11/21 ] [ 5:13 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

سردار دلها

قاسم سلیمانی فرزند حسن 20 اسفند 1335 هجری شمسی در ایل عشایر سلیمانی رابُر کرمان به دنیا آمد. آخرین سمت وی فرماندهی سپاه قدس بود. این فرمانده شجاع که در 13 دی 1398 توسط آمریکائیها در فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید.، در جریان مقاومت و مقابله با داعش در کشورهای سوریه و عراق، شهره عام و خاص جهان است.

قاسم سلیمانی که خود را «سرباز وطن» می نامید ولی به «سردار دل‌ها» معروف است. امام خامنه‌ای(حفظه الله) از ویژگی‌های این شخصیت بین‌المللی بسیار فرموده ‌است. از جمله؛ «نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی»، «معلم نرم‌افزارِ مقاومت برای ملّتها»، شفاعت‌کننده» و صاحب یک مکتب.

نگاه دشمنان اسلام و ایران درباره سپهبد شهید سلیمانی نیز خواندنی است:

1 – ژنرال قاسم سلیمانی شخصیت نظامی شماره 1 جهان: مجله آمریکایی «فارن پالیسی» فهرستی از شخصیت‌های مهم جهان در مناصب مختلف را منتشر نموده که در آن نام ژنرال سلیمانی به عنوان شخصیت نظامی شماره 1 جهان ذکر شده است.

2 - ژنرال قاسم سلیمانی دشمنی شایسته: «ژنرال پترائوس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا گفته است:«قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است.»

3 - ژنرال قاسم سلیمانی قویترین مرد خاورمیانه: در می 2017 (اردیبهشت 96) روزنامه لوموند فرانسه طی یک گزارشی در حالی که عکس در حال نمازخواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده بود، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و وی را «قویترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامید.

4 - ژنرال قاسم سلیمانی کاریزمای نهفته: نشریه آمریکایی «نیویورکر» در سال 92، به بررسی ویژگی‌های فرمانده نیروی قدس سپاه از زبان مأموران سیا و مقامات عراقی پرداخت و با بیان این که سردار سلیمانی به‌ندرت صحبت می‌کند، وی را دارای یک کاریزمای نهفته دانست.

5 – ژنرال قاسم سلیمانی قدرتمندترین عامل در خاورمیانه: نشریه آمریکایی «نیویورکر» در سال 92، به بررسی ویژگی‌های فرمانده نیروی قدس سپاه از زبان مأموران سیا و مقامات عراقی پرداخت. در این گزارش «جان ماگویر» افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سردار سلیمانی را قدرتمندترین عامل در خاورمیانه که کمتر کسی چیزی درباره او شنیده، معرفی کرده است.

6 – ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سایه‌ها: «دکستر فیلکینز» نویسنده مجله آمریکایی نیویورکر در گزارش بیش از 10 هزار کلمه‌ای خود در معرفی این فرمانده ایرانی، به او لقب «فرمانده سایه‌ها(Shadow Commander)»یا «فرمانده پنهان» را داد. این لقب سپس بارها و بارها در رسانه‌های دیگر از مجله آمریکایی آتلانتیک گرفته تا خبرگزاری فرانس24 فرانسه و جاهای دیگر تکرار شد تا بر نقش نسبتاً پنهان قاسم سلیمانی به عنوان «فرمانده ایرانی‌ای که دارد خاورمیانه را بازطراحی می‌کند» تأکید شود.

7 – ژنرال قاسم سلیمانی مغز متفکر: اواسط ماه مارس سال 2019 شبکه «بی‌بی‌سی دو» انگلیس نیز مستندی یک‌ساعته را تحت عنوان «فرمانده سایه‌ها؛ مغز متفکر نظامی ایران» پخش کرد

8 – ژنرال قاسم سلیمانی انسان حرفه‌ای: «جان مگوایر» افسر سابق سی‌آی‌ای :«من یک بار با قاسم سلیمانی برخورد کردم؛ یک برخورد ناخواسته. او شبیه آن چیزی نیست که از یک فرمانده چریکی انتظار دارید. مردی اتوکشیده و توانمند است، و خصوصیت‌های فرماندهی به شکل برجسته‌ای در او مشهود است؛ یک انسان حرفه‌ای است».

در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛ سلام و درود خدا را بر روح آن بزرگ‌مرد اهداء و نفرین الهی را برای عاملان و مجریان ترور وی مسئلت می‌کنیم

 

 


[ جمعه 100/10/10 ] [ 7:5 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

9دی

إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیرا

بیست و دوم خرداد 1388 انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار و در نتیجه منتخب مردم مجددا رهسپار کاخ ریاست جمهوری شد. ظاهراً دو رقیب جامانده از این مسابقه سیاسی به نتیجه انتخابات اعتراض کردند و عده‌ای به طرفداری از آنان به کف خیابان‌ها ریختند و... .

شاید حتی اکثریت کسانی که به دو رقیب موصوف رأی داده بودند و هم‌چنین اکثریت آنان که به طرفداری از آن دو به خیابان‌ها ریخته بودند نمی‌دانستند که از ماه‌ها قبل طراحان حرکتی که «فتنه 88» نام گرفت «تعالیم صد و نود و هشتگانه»آقای«جین شارپ»  را مو به مو مطالعه کرده بودند تا با بومی‌سازی آن، راه گذار از دیکتاتوری به دموکراسی را هموار سازند!

غربی‌ها به سردمداری «شیطان بزرگ» قند در دلشان آب شد و از چپ و راست با استفاده از غول رسانه‌ای در اختیار، از جریان فتنه حمایت کردند. برای چند ماه خوراک رسانه‌های تصویری، صوتی و مکتوب و مجازی استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن تامین شد.

مردم ولایتمدار ایران اسلامی روز «چهار شنبه 9 دی 1388» با حضور هوشمندانه در صحنه از «ولایت فقیه پشتیبانی کردند تا به مملکت آسیبی نرسد». این گونه بود که تخم فتنه به بار ننشست. از آن روز هر سال نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت گرامی داشته می‌شود.

ریشه‌یابی بصیرت در ایران اسلام

بصیرت و آگاهی‌بخشی روحانیت

روحانیت در طول تاریخ همیشه با بصیرت و آگاهی به موقع، نگهبان دین و دیانت و سیاست بوده‌اند. آگاهی‌بخشی به مردم در مقابل تهاجم به دین و دیانت، کشور و ارزش‌ها و هنجارهای آن. از آیت‌الله میرزای شیرازی که با صدور فتوای انقلابی نسبت به سپردن سرمایه ایران به اجانب هشدار داد و سید جمال‌الدین اسدآبادی تا آیت‌الله العظمی بروجردی که با سردادن ندای وحدت مذاهب اسلامینسبت به خطر تفرقه بین مسلمانان هشدار دادند و بصیرت بی‌بدیل و خیره‌کننده رهبر کبیر و معمار انقلاب اسلامی که با قیام در مقابل قانون استعماری کاپیتولاسیون، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را پایه‌ریزی نمود و هشدارهای پیامبرگونه‌ای که در مقابل خطر صهیونیسم برای دنیای اسلام، نقش شیطان بزرگ در استعمار نو ...؛ و بصیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی، نمونه‌هایی از صدها و بلکه هزاران اقدام آگاهانه و آگاهی‌بخش روحانیت شیعه است. غیر از این نیز انتظار نمی‌رود، چرا که رسول اکرم(ص) فرمود: إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیَاء (أمالی الصدوق،ص60)

پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) واسطه بصیرت

خداوند در قرآن پیامبرش را شاهد و گواه امتش قرار داده است پیامبر وقتی شاهد و گواه است؛ اولا این بصیرت و شاهد‌بودن - بر خلاف نظر جاهلان وهابی- فقط مختص زمان حیات با برکت دنیوی‌اش نیست، بلکه الی‌الابد استمرار دارد، ثانیا اهل بیت معصوم آن حضرت نیز واسطه این فیض هستند.

بصیرت و آگاهی حضرت امام علی (ع) در دوره‌های مختلف عمر بابرکتش، صلح هوشمندانه فرزندش حضرت امام حسن (ع)، قیام خونین حضرت امام حسین (ع) و پذیرش ولایتعهدی مأمون توسط حضرت امام رضا (ع) همه و همه برای احیاء دین رسول گرامی اسلام(ص)بوده است.

فرزندان سلمان فارسی مورد توجه پیامبر اکرم(ص)

پیامبر اسلام (ص) حضرت سلمان را «منا اهل‌البیت» نامیده و در باره ایرانیان که بزرگترین سهم را در اسلام دارند؛ به واسطه اسلام، خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب هستند و دین و دانش را اگر به ثریا آویخته باشد به آن دست می‌یابند، نظر لطف داشته‌اند. پس؛ هوشیاری، هوشمندی و بصیرت ایرانیان در مقابل وقایع، پدیده‌ها و حوادث و دفاع از دین رسول‌الله(ص) ریشه در بصیرت نبوی دارد که به واسطه و از طریق علماء عظام واصل می‌شود.

آگاهی و بصیرت نبوی ملت ایران که در 9 دی 1388 مُهر پایان بر فتنه زدند گرامی و این هوشمندی در مقابل دشمنان دین و دیانت مستدام باد. آمین یا رب‌العالمین

منابع

1. نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نقل از منابع مندرج در پاورقی‌ها.

2. عظیمی‌زاده احمد، بوستان نبوی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، چاپ اول/1390


 پاورقی



1 - به تعبیر شهید مدرس دیانتی که عین سیاست و سیاستی که عین دیانت است.

2 - خداوند در سوره الاحزاب – آیه 45، سوره الفتح – آیه 8 و المزمل – آیه 15 پیامبرش را گواه، بشارت‌دهنده و بیم‌دهنده نامیده است.

3 - اعظم الناس نصیبا فی الاسلام اهل فارس(بوستان نبوی،6).

4 - اسعد العجم بالاسلام اهل فارس(همان).

5 - لو کان الایمان معلقا بالثریا لتناوله رجال من فارس و باز فرمود: لو کان العلم بالثریا، لتناوله رجال من فارس(همان).

 

 


[ سه شنبه 100/10/7 ] [ 8:56 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

دانشجو سیاسی است، یعنی بصیر و آگاه به زمانه خویش و شرایط مرتب است. دانشجوی سیاسی سفر بعد از کودتای 28 مرداد 1332 نیکسون را به ایران بر نمی‌تابد و دست بر اعتراض می‌زند، هرچند ژاندرم منطقه‌ای شیطان بزرگ، اعتراض را برنتابید و خون دانشجویان معترض را بر زمین ریخت.

انقلاب اسلامی در این مرز و بوم، دست استکبار شرق و غرب را از کشور کوتاه و نظام سیاسی برآمده از اراده مردم را مستقر می‌کند، شیطان بزرگ که از غافله عقب مانده است، سفاتخانه‌اش در تهران را اتاق عملیات براندازی نظام نوپا می‌کند، دانشجوی آگاه به زمانه، خشم انقلابی خویش را به سوی لانه جاسوسی نشانه رفته و «انقلاب دوم» را رقم می‌زند.

هجوم دیوانه بعثی با پشتوانه ابرقدرتهای شرق و غرب و حمایت ایادی منطقه‌ای آنان به سرزمین شیران، دانشجوی آگاه را به خاکریزهای دفاع از سرزمین می‌کشاند و ... امروز نیز دانشجو همچون همیشه زمانه‌اش را می‌شناسد و در مقابل «جنگ هوشمند» دشمن که به کمتر از نابودی نظام مردم‌سالار اسلامی قانع نیست، با علم‌آموزی و تسخیر خاکریزهای علم و دانش و آگاهی و آگاهی‌بخشی هوشمندانه دشمن را عقب میرراند. انشاءالله تعالی

شانزده آذر روز دانشجو بر همه دانشجویان بصیر و آگاه مبارک باد



   - امام خمینی(ره) تسخیر لانه آمریکا در تهران را انقلاب دوم نامید.

 


[ دوشنبه 100/9/15 ] [ 7:24 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

روز بیسج

ایده‌های حضرت امام خمینی(ره) به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی و بینانگذار جمهوری اسلامی ایران، اساساً راهبردی و جهانشمول است. از ایده‌های آن حضرت می‌توان راه‌کارهای برون‌رفت ملتهای مستضعف از یوغ ظلم و ستم را استخراج و عملی نمود.

«بسیج مستضعفین» از جمله ایده‌های راهبردی امام راحل(ره) است که استفاده از قدرت مردمی را جهت رفع ستم نوید می‌دهد. آرزوی تشکیل «حزب مستضعفین» با مشارکت تمام مستضعفین عالم برای برون‌رفت از مشکلات نه فقط دنیای اسلام، بلکه دنیای بشریت را نشانه رفته است.[i]

از این رو است که امام دوراندیش از اقدامات خداپسندانه بسیج مستضعفین در راه هدف مقدس اسلام و استقلال کشور و آزادى ملت تشکر نموده و از این طریق امید به قطع طمع استکبار جهانخوار از توده‌های مظلوم و مستضعف جهان دارد که انشاءالله در آستانه تحقق است.[ii] آن چه در حوزه مقاومت در سرزمینهای اشغالی فلسطین و هم‌چنین لبنان، یمن، سوریه، افغانستان و عراق اتفاق افتاده و نیز راهپیمایی بیست میلیون نفری اربعین[iii] در سالهای اخیر از مصداقهای تحقق آروزی امام خمینی(ره) می‌باشد.

امروز نیز بسیج؛ کماکان یک ضرورت ملی و در عین حال یک الگوی بین‌المللی برای تمام مستضعفان جهان است.

پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج بر همه بسیجیان مبارک باد

پاورقی

[i] - ما از جمیع مستضعفین عالَم دعوت مى‏‌کنیم که با هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند، و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومى رفع کنند؛ و هر مسئله‏‌اى که در هر جا و در هر ملتى پیش مى‏‌آید به وسیله «حزب مستضعفین» رفع بشود.(صحیفه امام، ج‏9، ص281)

[ii] - امید است با تحصیل اخلاص در همه امور، ... و چه در راه بسیج توده‏‌هاى مظلوم و مستضعف جهان بر ضد استکبار جهانخوار تا قطع طمع آنان نه تنها از کشورهاى اسلامى که از همه ممالک تحت ستم جهان و ... و با صبر و شکیبایى در این مقاصد بزرگ، این خدمت گرانقدر را رنگ الهى داده و از عبادات بزرگ قرار دهند.(صحیفه امام،ج‏19،ص 105)

[iii] - ملت ایران و مسلمانان جهان فراموش نکرده‌اند که آل سعود با آن همه یال و کوپال لیاقت خدمات‌رسانی به جمعیت یک دهم راهپیمایان اربعین حسینی را در حریمین شریفین ندارد.


[ دوشنبه 100/9/1 ] [ 8:47 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

استکباریعنی تکبرکردن و گردنکشی(معین) و مستکبر کسی است که تسلیم حق نباشد(قرآن مجید).

از جمله مشخصات مستکبر در قرآن این است که:

1. می‌­خواهد از پیروزی حق جلوگیری کند ولی بی­‌تاثیر است؛

2. هر لحظه بهانه‌­ای می­‌گیرد، چون مایوس شد، بهانه دیگری را جایگزین می‌­کند؛

3. خود را محور همه­‌چیز می­‌داند.

فرعون یکی از نمونه­‌های استکبار در قرآن کریم معرفی شده است.

دستور قرآن درباره مستکبران این است که: غرور مستکبران را بشکنید.

معمار کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره) هشدار داه است که:

آمریکا و استکبار در تمامى زمینه‏‌ها افرادى را براى شکست انقلاب اسلامى در آستین دارند.

جهان استکبار و بستگانشان بر ضد اسلام و مصالح کشور اسلامى کوشش بى‌‏وقفه دارند.

و ایشان؛ ریشه­‌کن‌­شدن استکبار را مقصد انبیاء دانسته و مسلمین جهان را به قیام علیه استکبار و صهیونیسم‏ فراخوانده و فرمود: هیچ­گاه سلاح مبارزه با ظلم و استکبار و استضعاف را بر زمین نگذارید.

امام خامنه‌­ای(مد ظله العالی)؛ استکبار جهانی را زورگویی‌کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن و از وعده‌هایش تخلّف‌کردن تعریف نموده است.

و نیز فرموده است: استکبار یعنی این که قدرت یا قدرتهائی در دنیا که وقتی به خودشان نگاه می‌کنند، می‌بینند دارای امکانات پولی و تسلیحاتی و تبلیغاتی هستند؛ بنابراین به خودشان حق می‌دهند که در امور زندگی کشورها و ملتهای دیگر، دخالت‌های مالکانه بکنند.

سیزده آبان سال 1358 دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) لانه جاسوسی آمریکا در تهران را تسخیر کردند و امام خمینی(ره) این حرکت را «انقلاب دوم» نامید. از این رو؛ سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

شما قضاوت کنید؛ رابطه استکبار را با جمهوری اسلامی، ملت ایران و سایر ملل آزادیخواه جهان

منابع:

1 – قرآن مجید

2 – صحیفه نور (صحیفه امام خمینی(ره))

3 – تارنمای farsi.khamenei.ir

 


[ سه شنبه 100/8/11 ] [ 7:10 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

دفاع مقدس

به بهانه 31 شهریور سال‌روز حمله ارتش صدام به خاک جمهوری اسلامی ایران

جنگ در فرهنگ علوم سیاسی و علوم اجتماعی؛ کشمکش مسلحانه یا ستیزه خشن و منظمی است بین دو یا چند کشور با ویژگی‌هایی چون:

1 - مسلحانه است،

2 - دامنه گسترده دارد،

3 - کم و بیش مداوم است،

4 - به قصد قبولاندن هدف سیاسی یا منظور ملی است.

آن‌چه صدام دیوانه در 31 شهریور 1359 - کم‌تر از دو سال بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سیلی­خوردن استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ - به خواست و حمایت استکبار جهانی با ایران کرد، یک جنگ تمام‌عیار بود. اما نیروهای مسلح با حمایت بی‌وقفه و همه‌جانبه مردم غیور در مقابل هجوم دشمن به دفاع از تمامیت ارضی و ارزشهای انقلاب اسلامی پرداخت و این‌گونه بود که «جنگ»، «دفاع مقدس» نام گرفت.

صدام تکریتی

صدام که یکی از اعضای برجسته حزب بعث عراق محسوب می‌شد و نقشی کلیدی در کودتای سال 1968 میلادی که منجر به حکومت درازمدت حزب بعث شد داشت، در سال 1358 هجری شمسی با درجه ژنرالی رسما به عنوان رئیس جمهور کشور سوسیالیستی عراق قدرت را در دست گرفت.

از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی تنها چند ماه گذشته بود؛ نظام دفاعی کشور بسیار ناپایدار بود؛ ارتش با تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل تحریکات مدعیان «فدایی خلق» مبنی بر «انحلال ارتش»، در مسیر بازسازی بود ولی هنوز خودش را اصطلاحا پیدا نکرده بود؛ ابوالحسن بنی‌صدر که ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشت حتی به تمامیت ارضی کشور نیز اعتقاد نداشت؛ غرب و بخشی از شمال کشور دست‌خوش جنگ‌های ناخواسته داخلی با ایادی ابرقدرت شرق بود و عوامل استکبار و ابرقدرت غرب نیز با طراحی کودتاهای مختلف در صدد خشکاندن ریشه جمهوری نونهال اسلامی بودند .

سنگ‌اندازی یک دیوانه

ایرانِ «نه شرقی و نه غربی» از ابتدای آزادی از یوغ استکبار با توکل بر خدا، فقط به مردم خود اتکاء داشت و با ایادی شرق و غرب در ستیز بود. دیوانه‌ای تازه به قدرت رسیده که نقش نمایندگی شرق و غرب را هم‌زمان ایفا می‌کرد در 31 شهریور 1359 به خاک ایران حمله کرد. به گمان او و پشتیبانان شرقی و غربی‌اش جمهوری نوپای ایران با یک نهیب فرو می‌ریخت، ولی ایستادگی 8 ساله مردم و مسئولین، علی‌رغم درگیری با ایادی داخلی استکبار، که بعدا به حق «دفاع مقدس» نام گرفت، ثابت کرد که زهی خیال باطل! امت رسول‌الله با توکل بر خدا دشمن‌شکن و پیروز است .

دفاع مقدس

در گذشته بعضی پادشاهان ایران هر بار در مقابل هجوم و یا حتی تهدید بیگانه بخشی از خاک کشور را بخشیده بودند ، اما این بار فرق می‌کرد. جنگ عراق بر ضد ایران - که پشتیبانی هم‌زمان شرق و غرب را با خود داشت و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار داشت، چراکه مردم و شهرهای ما از طرفی زیر بمباران و موشک‌باران میگ‌ها و اسکادهای روسی و از طرفی نیز تحت هجوم سوپر اتانداردهای غربی و تسلیحات شیمیایی بود - یک «جنگ تحمیلی» و جنگ ما، در مقابل صدام یک جنگ دفاعی بود. «دفاع مقدس» بهترین و گویاترین واژه در این رابطه است .

فرجام جنگ

دفاع مقدس 8 سال طول کشید؛ چند صد هزار نفر از بهترین فرزندان این مرز و بوم شهید، جانباز و اسیر و مردم صدمات فراوان مالی و روحی و روانی را متحمل شدند اما نتیجه آن همه ایثار، شهامت، شجاعت و شهادت‌طلبی این شد که :

1.بر خلاف گذشته نه چندان دور، حتی یک وجب خاک ایران در اشغال دشمن باقی نماند،

2.تجربه تلخی برای دشمنان اسلام و ایران شد تا به هیچ وجه بعد از این در صدد حمله به ایران و تحمیل جنگ دیگری به آن نباشند،

3.ایستادگی، به ما آموخت که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و ایران را با دستان توانای خود بسازیم. پیشرفت‌های خیره‌کننده در رشته‌های مختلف علمی و عرصه‌های متعدد از جمله پزشکی، هسته‌ای صلح‌آمیز، نظامی، هوا فضا، مبارزه با تروریسم دولتی و غیردولتی و ... مؤید این ادعاست .

در آستانه هفته دفاع مقدس؛ آن شجاعت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌ها را ارج می‌نهیم و سر تعظیم و ارادت در مقابل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان مقاوم و ایثارگران فرود می‌آوریم و ضمن درود به روح پرفتوح امام راحل(ره) و شهدای عزیز، تجدید عهد می‌کنیم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) برای ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل دمی باز نخواهیم ایستاد .

در جنگ جاری بر ضد ایران اسلامی که با نام «جنگ هوشمند» شناخته می‌شود با دفاع مقدس دیگری ثابت خواهیم کرد؛ این بار نیز سرافزار و پیروزیمو دشمنان ما هنوز از مهار قدرت منطقه­ایایران فارغ نشده، بروند برای مهار قدرت بین­المللی او به خیال خود چاره کنند؟!

 منابع :

1 -نرم‌افزار صحیفه امام خمینی(مجموعه آثار امام خمینی(ره))، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی .

2 -  مقصودی مجتبی، تحولات قومی در ایران؛ علل و زمینه‌ها .

3 -  http://fa.wikipedia.org

 


[ سه شنبه 100/6/30 ] [ 7:18 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

بمب اتمی هیروشیما

در 16 ژوئیه‌ 1945 نخستین آزمایش بمب اتمی j,sx Hlvd;h در صحرای نیومکزیکو انجام شد.
سه هفته بعد هیروشیما در ساعت 15: 8 صبح در تاریخ 6 آگوست 1945 به وسیله یک بمب حاوی 64 کیلو اورانیوم 235 که از ارتفاع 9600 متری رها شد و در ارتفاع 580 متری سطح زمین با شدتی معادل انفجار 15 کیلوتن(15000 تن) TNT منفجر شد، بمباران گردید. مجموع تلفات اولیه و کشته‌‌شدگان ناشی از عوارض این انفجار را بالغ بر 140 هزار نفر( و 60 هزار نفر دیگر تا 5 سال بعد) تخمین زده‌اند. بمب اتمی منفجرشده بر روی هیروشیما «پسر کوچک» نام داشت.
ناکازاکی نیز در 9 اگوست سال 1945 در ساعت حدود11:15 به وسیله‌ بمب حاوی 10 کیلو پلوتونیوم 239 با قدرت انفجاری 21 کیلوتن(21000 تن) TNTبمباران شد که طی آن 74 هزار نفر فوراً جان باختند. بمبی که بر روی مردم ناکازاکی منفجر شد، «مردچاق» نام داشت.

نشانی اینستاگرامی: bsr_bsyry

نشانی سروشی: sapp.ir/basiyrat


[ جمعه 100/5/15 ] [ 9:21 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

انقلاب مشروطه

پس از قتل ناصرالدین شاه مبارزات مردم گسترده‌تر شد. جمعی در سال 1284 ه.ش به رهبری روحانیت در حرم حضرت معصومه (ع) متحصن شدند. اندکی بعد تعدادی در سفارت انگلیس متحصن شدند. خواسته مردم داشتن قانون اساسی، افتتاح مجلس شورای اسلامی و عزل نخست‌وزیر بود.

مظفرالدین شاه ناچار شد در 14 مرداد 1285 ه.ش فرمان مشروطیت را صادر کرد. نخستین مجلس شورای ملی در 13 مهر 1285 آغاز به‌کار کرد و حکومت مشروطه تاسیس شد. قانون اساسی در مهر 1286 ه.ش تصویب شد. با استبداد محمدعلی شاه در 2 تیر 1278 ه.ش مرحله اول مشروطیت پایان یافت.

یپرم‌خان ارمنی کمتر از 2 سال بعد به عنوان فرمانده مجاهدین مشروطیت دستور بازداشت و محاکمه شیخ فضل‌الله نوری از رهبران مشروطیت را صادر کرد که به اعدام وی منجر شد.

مجلس دوم در 24 فروردین 1288 ه.ش افتتاح شد که شهید مدرس و در مقابل سید حسن تقی‌زاده از نفوذیهای غرب در آن حضور داشتند.

از رهبران مشروطیت، شیخ فضل‌الله نوری اعدام، بهبانی ترور و سیدمحمد طباطبایی و ملاقربان‌علی زنجانی تبعید شدند و حکومت به دست رضاخان افتاد.

شیعیان انگلیسی هیچ وقت اسلام ناب محمدی (ص) را برنتابیده‌اند.

 


[ دوشنبه 100/5/11 ] [ 5:28 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 152
کل بازدیدها: 1239702