سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

کودتای نوژه

کودتا عبارتی فرانسوی به معنای شورش گروه‌هایی از طبقه حاکم بر ضد گروه‌های دیگر طبقه حاکم است. کودتا ممکن است از خارج از یک کشور در چهارچوب حکومتی راهبری شود و هدف آن ایجاد شکاف بین رهبری سیاسی و بوروکراسی و سایر نهادهای حکومتی است.

استکبار جهانی به رهبری آمریکا که ژاندارم خود در منطقه یعنی محمدرضا پهلوی را در نتیجه وقوع انقلاب اسلامی ایران از دست داده بود، از روش کودتا دست به سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران زد.

شاپور بختیار از رهبران جبهه ملی ایران و آخرین نخست‌وزیر شاهنشاهی مهره مناسبی برای اجرای این توطئه برندازانه به دستور و حمایت سازمان سیا که از پایگاه هوایی نوژه همدان برای بمباران نقاطی حیاتی ایران صورت می‌گرفت بود که با عنایت الهی و اطلاعات مردمی در 18 تیر 1359 افشاء و خنثی شد.

کودتای «نقاب» در شرایط برای سرنگونی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده بود که کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی گذشته بود و علاوه بر جنگهای داخلی گنبد کاووس و کردستان و اقدامات خشن ضد انقلابی در خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان، جنگ خارجی صدام نیز بر ضد این ملت و نظام تحمیل شده بود.

الحمد لله ملت سرافراز ایران اسلامی به یاری خداوند از همه توطئه‌های ریز و درشت استکبار و ایادی منطقه‌ای و داخلی آن بر ضد کشور، انقلاب و نظامش سربلند بیرون آمده است.

 


[ پنج شنبه 100/4/17 ] [ 7:5 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

 

انتخابات

من نیستم، ما؛

1-      ما هوادر استقلالیم؛

2-      ما پرسپولیسی هستیم؛

3-      تراکتور، تیم مطلوب ماست؛

4-     پرچم تیم ذوب آهن را بلند کرده‌ایم؛

5-     سپاهانی هستیم؛

6-     ... الآن در راه مسابقات جام جهانی؟

همزمان دو مسابقه لیگ و جام جهانی رادر حال اجرا داریم. پس: هم شعار حمایت از تیم محلی سر می‌دهیم، هم از تیم ملی حمایت جانانه می‌کنیم.

جمعه 28 خرداد انتخابات شوراهای شهر و ورستا و انتخابات ریاست حمهوری است؛ با تمام توان و هوشیاری در صحنه مسابقه حاضر می‌شوریم، هم از تیم محلی خود حمایت می‌نماییم و هم از تیم ملی. یا علی

 

 


[ چهارشنبه 100/3/26 ] [ 10:35 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

مردم سالاری

من نیستم،

ما؛

1. ما پیروان حضرت عیسی مسیح(ع) و ایرانی هستیم. ما مسیحیان ایران در حماسه سیاسی 24 خرداد ملت کشورمان  شرکت خواهیم کرد؛

2. ما عربهای ایران برای سربلندی کشورمان با آگاهی و نشاط پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابیم؛

3. ما زرتشتیان ایران کما فی‌السابق پای اعتلای کشور ایستاده‌ایم و 24 خرداد چون همیشه در صحنه‌ایم؛

4. سُنی ایرانی‌ایم، حق داریم مسئولان اجرایی کشورمان را انتخاب کنیم؛

5. وظیفه دینی و انقلابی ما شیعیان ایران اسلامی است که "پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکتمان آسیب نرسد". لذا حضور حداکثری در انتخابات را تکلیف خود می‌دانیم؛

6. اصلاح‌طلبیم، اصلاح امور کشور را با انتخاب رئیس جمهوری تابع ولی فقیه و قانون اساسی و دلسوز برای نظام و مردم و انتخاب اعضای شورای شهر و روستایمان در 28خرداد دنبال می‌کنیم؛

7. ما نسل جدید انقلابیم، اولین بار است که از حق رأی‌دادن استفاده خواهیم کرد. ما رأی اولی‌ها با حضور پرشور در انتخابات خرداد، حماسه می‌آفرینیم؛

8. اصولگرایی و پایبندی به اصول اساسی انقلاب ، راه حضرت امام خمینی(ره) و نظام در پوست و خون ماست و تا پای جان از همیٌت و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی حمایت می‌کنیم.

9. ما نسل اول انقلابیم و برای پیروز انقلاب به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و استقرار نظام برآمده از انقلاب از جان خود گذشته‌ایم. امروز شرکت در انتخابات نظام مقدس اسلامی را در مقابل فشارها و تحریم‌های استکبار بیمه خواهدکرد و ما چون همیشه ایستاده‌ایم؛

10.  ما فدائیان ولایتیم، حماسه‌آفرینی به پیروی از رهبر، وظیفه ماست. در این راه تا پای جان ایستاده‌ایم؛

راستی، چه فرق می‌کند ما از کدام قوم و قبیله و پیرو کدام دین و مذهب و وابسته به کدام جریان سیاسی و اجتماعی هستیم! ما ملتی متکثر دینی، مذهبی و قومی هستیم، اما متکثر واحدیم.

تُرکیم، کُردیم، بلوچیم، فارسیم، عربیم، تُرکمنیم، طالشی هستیم، گیلکیم و یا به هر زبان و گویش دیگری سخن می‌گوئیم؛

مسلمانیم، مسیحی‌ایم، زرتشتی‌ایم و یا کلیمی؛

اصول‌گرائیم، اصلاح‌طلبیم و یا بدون گرایش گروهی و جریان سیاسی؛

ایرانی‌‌ایم:

اولا حق داریم در تعیین سرنوشت کشورمان دخالت کنیم. انتخاب رئیس قوه مجریه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا حق ماست؛

ثانیا وظیفه داریم در یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های کشورمان، یعنی انتخابات شرکت کنیم.

ما ایرانیان از هر قوم و قبیله و با دین مذهب و با هر گونه گرایش؛ تصمیم داریم هم‌چون چهل و دو سال گذشته هم از حق تعیین سرنوشت خود استفاده نمائیم و هم به وظیفه خودمان در قبال کشومان عمل کنیم. توطئه‌های استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آنان، تحریم و فشار اقتصادی و همه‌گیری کرونا نیز مانع انجام وظیفه ما نخواهد شد.

 پس همه با هم، جمعه 28 خرداد پای صندوق‌های رأی

 


[ دوشنبه 100/3/24 ] [ 10:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

پانزده خرداد

سالها مى گذرد، حادثه ها می ‏آید

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

دولتهای غربی با ایجاد غده سرطانی اسرائیل در سرزمینهای اسلامی، رویکرد جدیدی را برای اسلام‌زدایی آغاز کردند. ملک فیصل در عراق، آتاتورک در ترکیه و رضاخان میرپنج در ایران به عنوان مهره‌های استکبار با شعار پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم مجری توطئه جدید اربابان خود در منطقه راهبردی خاورمیانه بودند. در ایران بعد از رضاخان نیز، محمد رضا پهلوی در صدد بازکردن «دروازه تمدن» غرب به سوی این کشور بوده است.

در شرایط سیاسی موصوف مردی از تبار حسین بن علی (ع) در نیمه خرداد 1342 قیام کرد و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشت. ملت ایران به آن قائد بصیر و حسینی اقتداء کردند و دیری نپائید که هیمنه رژیم ستمشاهی که نماد ژاندارمی استکبار در منطقه بود فرو پاشید و ... .

آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و مصلح قرن که هم‌چون جدش امام حسین (ع) قیام کرد، به نیمه خرداد نگاه ویژه‌ای داشته است‏. خورشید انقلابش در نیمه خرداد 1342 طلوع کرد و در بهمن 1357 فجر پیروزی دمید. گویی خرداد برای آن سکاندار کشتی نجات اسلام در قرن بیستم میلادی، ماه حادثه‌هاست. کما این که او انتظار بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را در نیمه خرداد می‌کشید.

امام خمینی

سیزدهم خرداد 1368 خورشید عمر پربرکتش غروب کرد، اما به کوری چشم دشمنان اسلام که وجود حضرتش را به منزله «نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد»، می‌پنداشتند، به فاصله کمتر از چند ساعت بعد از توقف قلب احیاگر قلب میلیونها انسان خداجو، سکان انقلاب به مردی از تبار علی (ع) سپرده شد و این گونه بود که امید آنان که دل به فروریختن برج سرافراز انقلاب بسته بودند، به یأس تبدیل شد و شعاع خورشد بیداری اسلامی پرفروغ‌تر از قبل بر تابش خویش ادامه داد.

یاد آن یار سفرکرده به حق پیوسته که «با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا به سوى جایگاه ابدى سفر» کرد ‏و شهدای نهضتش را گرامی می‌داریم و با علی زمانه تجدید بیعت می‌کنیم. که

علی را علی مقتداست بی‌گمان

کنیم بیعتش را جلی و نهان(نگارنده)

 

منابع

1.      نرم‌افزار مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

2.      نرم‌افزار دیوان امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

3.     WWW.khamenei.ir

 

 پاورقی


- طرفداری امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول از آلمان و صدور حکم جهاد در این رابطه ،از مهـم‌ترین بهانه‌های بریتانیا ، فرانسه و روسیه در سال 1916.م تلقی می‌شود که قرارداد محرمانه‌ای را بر سر چگونگی تقسیم مناطق بعد از شکست امپراطوری امضاء کردند و اعلامیه بالفور (1917.م) زمینه ساز پیدایش غده سرطانی اسرائیل در قلب فلسطین و اعلام موجودیت این دولت غاصب در سال 1948.م شد و الان بیش از 50 سال است که چون اختاپوس به عرصه‌های مختلف سیاسی و افتصادی دنیا ، به ویژه غرب ، دست انداخته است .(خاورمیانه2020، همین نویسنده)

- از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏

 داد و بیداد که در محفل ما رندى نیست‏

 که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم‏

 شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا

 با صفا منّت آن را که به من داد، کشم‏

 عاشقم، عاشق روى تو، نه چیز دگرى‏

 بار هجران و وصالت به دل شاد، کشم‏

 در غمت اى گل وحشىِ من، اى خسرو من‏

 جور مجنون ببرم، تیشه فرهاد کشم‏

 مُردم از زندگىِ بى تو که با من هستى‏

 طرفه سرّى است که باید برِ استاد کشم‏

 سالها مى گذرد، حادثه‏ها مى‏آید

 انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏(انتظار، دیوان امام خمینی(ره)

- گروهکهای کمونیستی و سایر جریاناتی که سنگ خلق را به سینه می‌زدند با نگاه دیالیکتیکی خود، حضرت امام خمینی(ره) را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد جمهوری اسلامی" می‌پنداشتند و به گمان خام خود منتظر لحظه پاره‌شده نخ بودند تا دانه‌های تسبیح پراکنده شوند و نظام فروپاشد. اما وقتی مجلس خبرگان رهبری به فاصله کمتر از چند ساعت در فردای رحلت معمار کبیر انقلاب و قبل از تشییع و تدفین پیکر آن  عزیز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری انتخاب و معرفی کرد، منادیان دفاع از خلق زانوی یأس و ناامیدی در بغل گرفته و گفتند: این آخوندها بر سر هر چیز با یکدیگر دعوا کنند، بر سر اصل اسلام دعوا نخوهند کرد! آنان به زبان بی‌زبانی اعتراف کردند که ولایت فقیه، ولایت رسول‌الله(ص) و پیوند‌دهنده امت اسلامی با اسلام است.

 


[ پنج شنبه 100/3/13 ] [ 6:8 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

فلسطین

بسم الله المنتقم

چند روزی است رژیم اشغالگر پیشرو در تروریسم دولتی در سرزمین فلسطین دست به کشتار جدید مردم مظلوم زده است. کشتار زنان و کودکان «سنی عرب فلسطینی» به دست صهیونیستهای اشغالگر تنها حمایت آمریکا و البته اظهار تاسف سازمان ملل را درپی داشت که غیر از این هم انتظار نمی‌رود. اما سوال اینجاست که سران «سُنیِ عرب» کشورهای عربی اسلامی که سرمشق ضد ایرانی را از تروریستهای صهیونیست دریافت می‌کنند و علنی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را در سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده‌اند، تعصب دین و مذهبی که ندارند، از رگ عربی‌ نیز عقیم شده‌اند؟!

بی‌گمان مردم مظلوم و گروه‌های مقاومت فلسطین که از «قلاب سنگ» به «موشک نقطه‌زن» و «پهباد» برای مبارزه با رژیم اشغالگر رسیده‌اند، حمایت بی‌دریغ انقلاب و نظام اسلامی که از سال 1342 هجری شمسی توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد و حمایت سایر مراجع شیعه را نیز در پی داشت و امام خامنه‌ای (حفظه الله) نیز بارها به صراحت از این سیات حمایت کرده است را فراموش نخواهند کرد.

 


[ جمعه 100/2/24 ] [ 3:15 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که توسط حضرت امام خمینی(ره) «روز جهانی قدس» نامیده شد و هرسال علاوه بر ایران، در کشورهای مختلف دنیا به وسیله ملت‌ها گرامی داشته می‌شود، بازخوانی پرونده قطور صهیونیسم در منطقه، هرچند به اختصار، ضروری است.

1 - شکل‌گیری دولت غاصب صهیونیستی: اعلامیه معروف «بالفور» در سال 1917.میلادی در راستای شکل‌دهی به نقشه سیاسی جهان در جنگ جهانی اول نوشته و منتشر شد و دولت فخیمه بریتانیا با صراحت «تاسیس یک وطن برای ملت یهود در فلسطین» را مورد موافقت قرار داد. در 14 ماه مه 1948.میلادی اسرائیل غاصب موجودیت خود را به عنوان یک دولت مستقل یهود اعلام کرد و در همان سال به عضویت سارمان ملل پذیرفته شد و اعراب فلسطین فاقد نماینده در آن سازمان شدند.

2 - دولت‌های دست‌نشانده یا عامل استکبار در خاورمیانه از جمله عربستان، دولت پادشاهی ایران، امیرنشین کویت، لیبی و مراکش به مرور عملا به ایادی صهیونسیم تبدیل شدند.

3 – رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل در سال 1346 هـ.ق جنگ 6 روزه را با تعدادی از کشورهای عربی به راه انداخت و صحرای سینا، ارتفاعات جولان و کرانه‌های غربی و شرقی بیت‌المقدس را اشغال کرد.[1]

4 – در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پیروز شد و قرائت جدیدی از اسلام، که همان اسلام ناب محمدی(ص) بود، ارائه داد و اسلام به عرصه اجتماع و حکومت وارد شد. بر اساس خصیصه ضداستکباری اسلام ناب محمدی(ص)، دست استکبار به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل از ایران اسلامی قطع و انقلاب اسلامی به منطقه صادر شد. مبارزان فلسطینی جان تازه‌ای گرفتند، در لبنان جریان اصولگرا و انقلابی به نام حزب‌الله شکل گرفت که ماندگارترین ماحصل آن جنگ‌های 33 روزه و 22 رزوه حزب‌الله و فلسطینیان بر ضد اسرائیل بود که ارتش صهیونیستی سرمست از پیروزی بر اعراب را به زانو در آورد و ادامه اقدامات محور مقاومت... .

5 -  آمریکا در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یک میلادی طرح خاورمیانه بزرگ را را به ظاهر به بهانه دموکراسی‌سازی ولی در حقیقت برای حفظ و گسترش موقعیت و امنیت غده سرطانی اسرائیل ارائه داد.[2]

اشغال عراق؛ ارائه طرح ایران‌هراسی «هلال شیعی».[3] با حمایت سران بعضی دولت‌های عربی از این سناریو؛ سرکوب بیداری اسلامی در کشوهای مصر، لیبی، بحرین، تونس و ... توسط آمریکا و ایادی عربی آن و بعد هم گسیل تروریستهای مسلح به کشور سوریه که از کشوهای موثر محور مقاومت بر ضد اسرائیل غاصب است و حمایت ترکیه و بعضی کشورهای عربی در راستای طرح خاورمیانه بزرگ قابل تحلیل است.

آمریکا برای شکستن قدرت کشورهای اسلامی محور مقاومت، طرح تجزیه ایران را به بخش‌های ترک، عرب، کرد و بلوچ و تجزیه عراق را به سه بخش عرب شیعه، عرب سنی و کرد ارائه کرد ولی در عراق و افغانستان و بعد نیز در تجزیه کشور سوریه شکست خورد و بعد از شهادت سپهبد سلیمانی امروز به نوعی مجبور به ترک منطقه است.

حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای اشغال فلسطین موضع افشاگرانه  در قبال اشغال بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین و حمایت دولت‌های منطقه از استکبار و صهیونیسم داشت و با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی به طور رسمی از مبازرات آزادی‌بخش فلسطینیان حمایت شد. «دعوت ملت‌های عربی به بیداری»[4] و نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از جمله حمایتهای تداوم‌بخش و ماندگار از فلسطین به عنوان پاره تن دنیای اسلام تلقی می‌شود.

6 – وظیفه مسلمانان ایران و دنیای اسلام؛

الف) حمایت هوشمندانه و آگاهانه از بیداری اسلامی که حرکت‌های انقلابی و اسلامی آن بی‌شک از انقلاب اسلامی ایران سرچشمه گرفته است.

ب) تداوم حمایت از مبارزات آزادی‌بخش فلسطینیان از جمله حضور فعال در روز جهانی قدس.

در شرایطی که استکبار هر ورز با ایجاد بلوایی جدید تلاش می‌کند جنایات صهیونیستها را تحت‌الالشعاع قرار دهد، حرکت هوشمندانه و با بصیرت برای مقابله با جنگ روانی استکبار بر ضد اسلام ناب محمد(ص) از وظایف لاینفک مسلمانان است.

امسال به دلیل شرایط سخت کرونایی؛ وعده ما روز جمعه 24 رمضان گسترده از فلسطین در فضای مجاز!

پاورقی

[1] - روزنامه جمهوری اسلامی 20/9/1376

[2] - مقاله «خاورمیانه 2020» از همین نویسنده وبلاگ شخصی به آدرس www.ghaem90.ir

[3] - مقاله "جنگ نرم" از همین نویسنده وبلاگ شخصی

[4] - صحیفه امام:ج‏6، 504، نقل از نرم‌افزار "مجموعه آثار حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه"، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی


[ پنج شنبه 100/2/16 ] [ 9:56 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

12 فروردین

22 بهمن 1357 نهضت حسینی ملت مسلمان ایرن به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بر حکومت ستم‌شاهی پهلوی پیروز شد. حضرت امام خمینی(ره) که سکاندار انقلاب بود، در فاصله کمتر از 50 روز بعد از پیروزی انقلاب، انتخاب نوع حکومت را به آراء عمومی(رفراندوم) گذاشت. اقدامی شجاعانه و بی‌بدیل که ریشه در اعتقاد راسخ به مردم‌سالاری(دمکراسی واقعی) و اعتماد به ملت انقلابی داشت.

دوازده فروردین 1358 ملت بصیر و آگاه ایران با اکثریت قاطع خود به استقرار جمهوری اسلامی رأی آری داد و نهال "نظام مردم‌سالار دینی" در سرزمین پهناور "سلمان فارسی" غرس شد.

امروز چهل و دو سال از آن روز غرورآفرین می‌گذرد و آن نهال، علی‌رغم طوفان‌های سهمگین، به درختی تنومند تبدیل و در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و حکومتداری دینی مورد غضب مستکبران، ولی مایه امید مستضعفان عالم شده است.

دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بر ملت بصیر کشور مبارک و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه آزادی گرامی باد

 


[ چهارشنبه 100/1/11 ] [ 4:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

انقلاب اسلامی و امام خمینی از نگاه دیگران

بیستم جمادی الثانی 1281 شمسی نوزادی دیده به جهان گشود که نامش را روح الله نهادند. نیم قرن گذشت و حاج آقا روح الله که برای براندازی دستگاه ظلم و ستم و آزادسازی یک ملت قیام کرده بود دستگیر و چندی بعد آزاد شد. قیام فرو ننشست، نهضتی راه افتاد، حاج آقا روح الله سال بعد دستگیر و این بار به خارج از کشور تبعید شد، 15 سال گذشت، 12 بهمن 1357 سرفرازانه به وطن برگشت، 22 بهمن انقلاب در مرحله اول به پیروزی رسید و کمتر از 60 روز بعد از آن انتخاب نوع نظام جایگزین حکومت ستم‌شاهی به آراء عمومی گذاشته شد و اکثریت مطلق مردم «جمهوری اسلامی» انتخاب کردند.

از فردای آن روز چشم امید مستضعفان جهان علی‌رغم همه شیطنت‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی و ایادی آن، به انقلاب و جمهوری اسلامی برآمده از آن است.

در آستانه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، این پدیده عظیم قرن بیستم را از نگاه دیگران مرور می‌کنیم. از آنجایی که به تعبیر امام خامنه‌ای (حفظه الله)؛ «ایـن انـقـلاب بـی نـام خـمـیـنی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، الحق شخصیت آن عزیز یـگـانـه، شـخـصـیـتـی دسـت‌نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود. او آن نخستین بود که دومین نداشت»، نگاه دیگران را در باره آن اسطوره و انقلابش بر می‌شمریم.

1 - الوین تافلر، جامعه شناس و نویسنده نامدار امریکایی: «آنچه آیت الله خمینی واقعاً به ما می‌گفت این بود که دولت‌های «دارای حق حاکمیت» به هیچ وجه حق حاکمیتی ندارند، بلکه در معرض حق حاکمیت عالی‌تر شیعه قرار دارند که او خودش آن را تعریف می‌کرد. وی در واقع تمامی ساختار قانون و رسوم بین‌المللی را به منازعه خواند». (جابه  ‎جایی در قدرت)

2 - یرواندآبراهامیان، استاد تاریخ در کالج باروک دانشگاه نیویورک:«در واقع در تاریخ معاصر جهان، انقلاب اسلامی پدیده بی‌همتایی است؛ زیرا نه یک گروه اجتماعی جدید مجهز به احزاب سیاسی و ایدئولوژی‌های غیردینی، بلکه روحانیون سنتی مجهز به منبر و مدعی حق الهی در نظارت بر عملکرد همه مقامات غیرروحانی، حتی عالی‌ترین نهاد متشکل از نمایندگان منتخب ملت را به قدرت رساند.»

درباره رهبری این انقلاب، یعنی آیت الله خمینی باید گفت دو عامل، نقش تعیین‌کننده و محبوبیت گسترده آیت الله خمینی را روشن می‌کند. عامل نخست شخصیت، به ویژه زندگی ساده آیت الله خمینی و خودداری او از سازش با حاکمیت فاسد زمان او بود.

دومین عامل تبیین‌کننده جایگاه برجسته آیت الله خمینی، هوشیاری او به ویژه در رهبری طیف گسترده‌ای از نیروهای سیاسی و اجتماعی است.

باری، آن عواملی که قدرت‌یابی روحانیون را ممکن ساخت و به انقلابی بزرگ در جهان معاصر انجامید، عبارت بود از شخصیت کاریزمایی آیت الله خمینی، .. . بعید است روحانیت، آیت الله خمینی دیگری عرضه کند». (ایران بین دو انقلاب)

3 - جان. ال. اسپوزیتو پژوهشگر نامدار: «دوست و دشمن معتقدند انقلاب ایران، تأثیر به‌سزایی بر جهان اسلام و غرب داشته است. این انقلاب برای برخی، منبع الهام و انگیزش بوده است.

جمهوری اسلامی ایران، از نخستین روزهای حیات خود، هدف دوم (صدور انقلاب) را از ارکان سیاست خارجی خود اعلام کرده است. هیچ جنبه دیگری از انقلاب، این همه توجه رسانه‌ها را به خود جلب نکرده و ترس دولت‌های غربی و اسلامی را برنینگیخته است.

این انقلاب از نخستین روزها، آگاهانه تصوری جهان‌شمول از خود ارائه داده و آرزوهایی جهان‌شمول در سر داشته است.»

4 -  آنتونی بلک از نویسندگان و اندیشمندان غرب: «اندیشه سیاسی آیت الله خمینی، از نظر اصرار بر حکومت اشخاص یا شخص درست‌کار، با دیگر انقلابیون، کاملاً متفاوت و شاید در دنیای معاصر بی‌نظیر بود. عنوان حکومت اسلامی، عنوان فرعی ولایت فقیه را داشت.

کانون توجه تئوری سیاسی آیت الله خمینی دقیقاً این سؤال بود که: مؤلفه‌های حکومت اسلامی چیست؟ چه کسی باید حکومت کند؟ جواب او ولایت فقیه بود. وقتی فقیهی باکفایت و برخوردار از صفات علم و عدالت وجود داشته باشد، جانشینی امام غایب نصیب او می‌گردد. آیت الله خمینی با توجه به نیاز قابل درک جامعه شیعی به برخورداری از یک حکومت خوب، مواضع خود را بر مبانی عمل‌گرایانه استوار ساخت». (تاریخ اندیشه سیاسی اسلام)

5 - پترآوری، گاوین همبلی و چارلز ملویل: «در انقلاب اسلامی سال 1357 دو جنبه مرتبط با هم، بیش از هر چیز دیگر چشمگیر بود: یکی وسعت مشارکت عموم مردم در نهضت که در دیگر انقلاب‌های سده بیستم میلادی سابقه نداشت؛ و دیگری غلبه ماهیت اسلامی آن از لحاظ ایدئولوژیکی، سازمان‌دهی و رهبری. (تاریخ ایرانِ دوره پهلوی (از رضاشاه تا انقلاب اسلامی))

6 - میشل فوکو: از اینجاست که نقش شخصیت آیت الله خمینی به افسانه پهلو می‌زند. امروز هیچ رئیس دولتی و هیچ رهبر سیاسی، حتی به پشتیبانی همه رسانه‌های کشورش نمی‌تواند ادعا کند که مردمش با او پیوندی چنین شخصی و چنین نیرومند دارند.( ایرانی‌ها چه رؤیایی در سر دارند؟)

7 - تایمز لندن: «امام خمینی مردی بود که توده‌ها را با کلام خود مسحور کرد‌، وی به زبان مردم عادی سخن می‌گفت و به طرفدارای فقیر ومحروم خود اعتماد به نفس می‌بخشید‌، این احساس آن‌ها را قادر ساخت تاهر کسی را که سر راهشان بایستد از بین ببرند وی به مردم نشان داد که حتی می‌تو‌ان در برابر قدرت‌‌‌‌‌هایی مثل آمریکا ایستاد و نهراسید.»

8 - هفته نامه آبزرور: «امام خمینى مردى هم‌پاى پیامبران کهن است که دنیا را به پیروى از اصول دینى دعوت کرد.

9 - روزنامه هرالد تریبون: «آیت الله خمینی یک انقلابی خستگی‌ناپذیر بود که تا آخرین لحظه حیات به آرزوی خود برای پی‌‌ریزی یک جامعه اسلامی و حکومت اسلامی در ایران وفادار ماند.»

10 - هنری کسینجر ، مشاور رئیس جمهوری آمریکا: «آیت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد‌، تصمیمات او آن چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌‌ریزی را از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند‌، او با معیار‌‌‌‌های دیگری غیر از معیار‌‌‌‌های شناخته‌شده دردنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد‌، گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت‌، دشمنی آیت الله خمینی با غرب بر گرفته ازتعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.»

11 - پروفسور کلاوس کینتسلر، استاد کرسی اصول الهیات در دانشگاه آوگسبورگ: «مفهوم بنیادگرایی با فعال‌شدن نیروی سیاسی آیین اسلام در کشور شیعی ایران خمینی، معنی و سنخیت جدیدی یافت که مشخصه آن، سیاسی‌شدن دین اسلام است.»

12 - پروفسور اودو اشتاین باخ، مدیر انستیتوی خاورشناسان آلمان (هامبورگ): «خمینی همان شخصیتی بود که برای نخستین بار اصول گرایش به بنیادهای اسلامی را در شکل یک دولت اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران، تحقق بخشید و خمینی همان شخصیتی بود که نیروهای اصولگرا را به وسیله یک انقلاب اسلامی علیه رژیم نیرومند طرفدار غرب، یعنی رژیم شاه، بسیج کرد.»

13 - کلاوس برینگ، از نویسندگان برجسته مسائل اسلامی روزنامه «سالزبورگر نخریشتن: خمینی از نظر بسیاری از مسلمانان، آخرین شخصیت از سلسله آموزگاران و داعیان بازگشت به خودآگاهی اسلامی در عصر جدید است.»

14 - پروفسور لودویگ هاگه من، استاد کرسی الهیات عملی در دانشگاه ورتسبورگ آلمان:«رهبران انقلاب اسلامی در ایران علی‌رغم این که شیعه هستند و شیعیان صرفا ]10 تا 20[ درصد جمعیت جهانی مسلمانان را تشکیل می‌دهند، هیچ‌گاه جای تردید باقی نگذاشته‌اند که انقلاب آنان نه یک انقلاب شیعی و نه یک انقلاب ایرانی است، بلکه یک انقلاب وحدت‌بخش امت اسلامی است.»

15 - پروفسور آندریا مایر، اسلام شناس و متخصص الهیات مسیحی: «این تحول در نگاه بسیاری از مسلمانان، یک پیروزی علیه تفوق‌طلبی قدرت استعماری و بعد از استعماری بود. غرض از این قدرت برتری‌طلب غربی، ابر قدرت آمریکاست از این رو، انقلاب اسلامی در ایران برای مسلمانان سر تا سر جهان الگویی جهت تحقق کامل «دولت آرمانی اسلام گرا» شد.»

16 - دکتر فرانسیسکو اسکودرو بداته، رئیس فدراسیون جوامع اسلامی اسپانیا: «انقلاب ایران درس مبارزه علیه بی‌عدالتی و مقابله با حکومت‌های دیکتاتوری و غیر انسانی را آموخت. امام خمینی با اتکای به سلاح ایمان به خداوند یکتا در مبارزه با رژیم پرقدرت شاه در ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و زندگی ایشان الگوی مناسبی برای همه مسلمانان است.»

17 - احمد هوبر اندیشمند و روزنامه نگار مسلمان سوئیس:«امام خمینی (ره) نه تنها مسلمانان را بیدار کردند، بلکه بر جهان غیر اسلام هم از خود تأثیراتی بر جای نهادند.»

18 - روزنامه‌ تایمز: «اوج‌گیری خیزش مذهب و انقلاب سراسر جهان را در نوردید و دنیای غرب به دلیل انقلاب ایران بار دیگر اسلا م را کشف کرد. برای اولین بار یک کشور مسلمان به طور موفقیت‌آمیزی قدرت‌های بزرگ غربی را به مبارزه طلبید و آنان را تحقیر کرد.»

 منابع:

1.  الجمع‌المعاجم، ویرایش 3، میکروساین

2.   فرهنگ جامع معین

3.   هفت هزار روز - تار یخ ایران و انقلاب اسلامی، جلد اول، بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی، چاپ اول

4.   https://hawzah.net/fa/Magazine

5.   https://www.tasnimnews.com/fa/news

6.   http://revolution.pchi.ir

 


[ چهارشنبه 99/11/15 ] [ 8:7 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

فجر پیروزی

فجر، سپیده‌دم پس از تاریکی را گویند. تاریکی و ظلمت، ره‌آورد حکومت خودکامه پادشاهی دست‌نشانده استکبار جهانی در کشور ایران بود. مردی از تبار حسین(ع) 15 خرداد 1342 قیام نمود، دستگیر و تبعید شد و 12 بهمن 1357 سرفرازانه به وطن بازگشت و در 22 بهمن 1357 بساط ظلمت را برچید. از این رو از 12 تا 22 بهمن را دهه فجر انقلاب اسلامی ایران نامیدند.

بهمن امسال دو فجر توأمان را در خود جای داده است؛

روز زن

فجر کوثر؛ در 20 جمادی الثانی هشتم قبل از هجرت، خداوند کوثر را  به پیامبرش عطا فرمود. در سال 1320 هجری قمری سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا(س)، روح الله موسوی پا به عرصه وجود گذاشت.

فجر کثیر؛ طلوع خورشید پیروزی است که 12 بهمن 1357 از غرب تابید و آن سلاله حضرت فاطمه(س) پس از 15 سال تبعید، به وطن بازگشت و سکان انقلاب اسلامی را از نزدیک بر عهده گرفت و 22 بهمن همان سال آن را به ساحل پیروزی رساند.

دو فجر کوثر و کثیر بر ملت ایران و آزادگان جهان مبارک باد



    - کلمه کوثر از کثرت گرفته شده است و به معنای خیر کثیر و فراوان است(تفسیر نور)

    - کلمه کثیر یعنی بسیار، زیاد و فراوانی(الجامع المعاجم)

 

 


[ شنبه 99/11/11 ] [ 3:21 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

هفته بسیج

ایده‌های حضرت امام خمینی(ره) به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی و بینانگذار جمهوری اسلامی ایران، اساساً راهبردی و جهانشمول است. از ایده‌های آن حضرت می‌توان راه‌کارهای برون‌رفت ملتهای مستضعف از یوغ ظلم و ستم را استخراج و در سایه رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) عملی نمود.

«بسیج مستضعفین» از جمله ایده‌های راهبردی امام راحل(ره) است که استفاده از قدرت مردمی را جهت رفع ستم نوید می‌دهد. آرزوی تشکیل «حزب مستضعفین» با مشارکت تمام مستضعفین عالم برای برون‌رفت از مشکلات نه فقط دنیای اسلام، بلکه دنیای بشریت را نشانه رفته است.

از این رو است که امام دوراندیش از اقدامات خداپسندانه بسیج مستضعفین در راه هدف مقدس اسلام و استقلال کشور و آزادى ملت تشکر نموده و از این طریق امید به قطع طمع استکبار جهانخوار از توده‌های مظلوم و مستضعف جهان دارد که انشاءالله در آستانه تحقق است. آن چه در حوزه مقاومت در سرزمینهای اشغالی فلسطین و هم‌چنین لبنان، یمن، سوریه و عراق اتفاق افتاده و نیز راهپیمایی بیست میلیون نفری اربعین در سالهای اخیر از مصداقهای تحقق آروزی امام خمینی(ره) و منویات امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) می‌باشد.

امروز نیز بسیج؛ کماکان یک ضرورت ملی و در عین حال یک الگوی بین‌المللی برای تمام مستضعفان جهان (اعم از جهان اسلام و خارج از آن) است.

5 آذر سالروز تشکیل بسیج بر همه بسیجیان مبارک باد

 

پی‌نوشت

- ما از جمیع مستضعفین عالَم دعوت مى‏کنیم که با هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند، و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومى رفع کنند؛ و هر مسئله‏اى که در هر جا و در هر ملتى پیش مى‏آید به وسیله «حزب مستضعفین» رفع بشود.(صحیفه امام، ج‏9، ص281)

- امید است با تحصیل اخلاص در همه امور، ... و چه در راه بسیج توده‏هاى مظلوم و مستضعف جهان بر ضد استکبار جهانخوار تا قطع طمع آنان نه تنها از کشورهاى اسلامى که از همه ممالک تحت ستم جهان و ... و با صبر و شکیبایى در این مقاصد بزرگ، این خدمت گرانقدر را رنگ الهى داده و از عبادات بزرگ قرار دهند.(صحیفه امام،ج‏19،ص 105)

- ملت ایران و مسلمانان جهان فراموش نکره‌اند که آل سعود با آن همه یال و کوپال لیاقت خدمات‌رسانی به جمعیت یک دهم راهپیمایان اربعین حسینی را در حریمین شریفین ندارد.

 

 


[ سه شنبه 99/9/4 ] [ 11:49 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 171
کل بازدیدها: 1242414