سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائــــم

عاشورا

یزید بن معاویه که توسط پدرش به خلافت مسلمین نصب شده بود، در محرم سال 61 هجری قمری با لشگری 30 هزارنفره به جنگ نوه پیامبر مسلمین(ص) رفت و آن حضرت را به همراه همه مردان سپاهش که 72 تن بودند به شهادت رساند و سر از بدنشان جدا کرد و زنان و فرزندانشان را به اسارت برد.

از نظر نظامی و در عالم سیاست، یزید که توانسته بود حسین بن علی(ع) را که از بیعت با او امتناع داشت از سر راه بردارد، پیروز پیکار کربلا بود.

1384 سال پس از واقعه کربلا نام حسین بن علی(ع) نه تنها شعار مسلمان عالم در عدالت‌خواهی است، بلکه پیروان ادیان دیگر از جمله مسحیان و یهودیها و حتی غیرموحدین آزادیخواه در هر محرم یاد و خاطره آن حضرت را که برای احیاء دین جدش (محمد مصطفی(ص)) قیام کرد و جانش را فدای راهش نمود گرامی می‌دارند.همان‌طور که آنتوان بارا (نویسنده مسحیی سوری)  گفته است:حماسه حسین(ع) تنها مختص شیعه و سنی و مسلمان نیست، بلکه متعلق به هر مؤمن است ؛ ... حسین در قلب من است.

این در شرایطی است که (البته نه در مقام مقایسه که از آن به خدا پناه می‌برم) حتی فرزندان نا‌خلف یزید که امروز مسلمانان را تکفیر و هم‌چون او سر از بدنشان جدا می‌کنند و زن و فرزندانشان را به بردگی نیز از بردن نام یزید شرم دارند.


[ یکشنبه 102/5/8 ] [ 6:18 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

مباهله

پس از جریان فتح مکه و گسترش و نیرومندی اسلام، هیأتهای مختلفی برای بررسی اوضاع اسلام و مسلمانان به مدینه اعزام  می‌شدند. از جمله این هیأتها گروهی از مسیحیان به سرپرستی ابوحارثه، کشیش بزرگ نجران بود که هنگام نماز عصر به مدینه رسیدند و بعد از نماز با رسول اکرم(ص) ملاقات و در باره عیسی مسیح(س) گفت‌وگو کردند. در جریان گفت‌وگو آیاتی[1] از سوره آل عمران بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و نصارا را به مباهله دعوت نمود.

کشیش بزرگ نجران برای مباهله از رسول خدا(ص) وقت خواست و در نتیجه مشورت با یکدیگر تصمیم گرفتند اگر محمد(ص) با فرزندان و خاندان خود آمد از مباهله با او بپرهیزند، و اگر با اصحاب و یارانش آمد با او مباهله کنند.

در روز موعود پیامبر(ص)در حالی که دست علی(ع) را در دست داشت و حسن و حسین از جلو و فاطمه(علیها سلام) از پشت‌سر حرکت می‌کردند، برای مباهله حاضر شدند. کشیش بزرگ وقتی با خبر شد پیامبر(ص) با چه کسانی برای مباهله آمده است، گفت: به خدا سوگند اگر به خاطر اندیشه پادشاه روم نبود، هم اکنون مسلمان می‌شدم، با او مصالحه کنید.

نتیجه جریان مباهله

کشیش بزرگ وقتی از حقانیت رسول اکرم(ص) مطمئن شد گفت: ای ابوالقاسم ما با تو مباهله نمی‌کنیم ولی مصالحه می‌کنیم و لذا طی صلحنامه‌ای با آن حضرت مصالحه کردند و صلحنامه را گرفته و بازگشتند.

پیامهای نتیجه مباهله

1.   آشکارشدن حقانیت و صداقت رسول خدا(ص) به عنوان خاتم پیامبران و رسولان الهی نزد مسیحیان نجرانی که آنان را از مباهله با حضرت و همراهانش منصرف کرد و در نتیجه مصالحه نمودند؛

2.   آشکارشدن جایگاه والای اهل بیت(علی، فاطمه، حسن و حسین صلواه الله علیهم) نزد مسیحیان نجرانی و بلکه تاریخ آینده ؛ چرا که اگر رسول اکرم(ص) با غیر اهل بیت برای مباهله حاضر می‌شد، بلاشک مسیحیان به آن تن می‌دادند.

ای کاش ؛

آنان که ادعای مسلمانی داشتند به مقدار  مسیحیان به مناقب اهل بیت رسول خود(ص) که یکی از دو ثقل اکبرند[2] پی می‌بردند و یا اگر پی برده بودند، به قدر نجرانیها معترف می‌شدند تا بعد از رحلت حضرتش آن همه ظلم به اهل بیتش روا نمی‌داشتند.

کتابنامه :

1.   نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

2.   نرم‌افزار جامع‌التفاسیر، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

 

 پا‌نوشت :



[1] - فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبینَ (ال عمران - 61)

هر گاه بعد از علم و دانشى که(در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانى با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن گاه مباهله کنیم" ؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

[2] - روایت معروف از پیامبر خدا(ص) که فرمود : إنّی تارک فیکم الثّقلین ألا إنّ أحدهما أکبر من الآخر کتاب اللَّه ممدود من السّماء إلى الأرض و عترتی أهل بیتی و إنّهما لن یفترقا حتّى یردا علیّ الحوض.(الحکم الزاهرة با ترجمه انصارى،ص124)

من دو چیز گرانبها میان شما باقى مى‏گذارم. بدانید یکى از این دو از دیگرى بزرگتر است: کتاب خدا که از آسمان به سوى زمین کشیده شده، و عترتم که خاندان منند. این دو از یک دیگر جدا نمى‏شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند.


[ چهارشنبه 102/4/21 ] [ 6:1 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

غدیر

 

واقعه

ده سال از هجرت خاتم‌الانیباء(ص) گذشته و حضرتش به مکه مکرمه سفر نمود تا حج بگذارد و آداب حج‌گذاردن را به مسلمانان بیاموزد. سال آخر عمر پربرکت پیامبر اکرم(ص) بود و عطر سفر آخرت را استشمام فرموده بود و لذا این حج، حجه‌الوداع بود. حاجیان حج گذاشتند و در جوار رحمه للعالمین در مسیر بازگشت به اوطان خویش بودند. به غدیر خم، اندکی مانده به جحفه در نزدیکی مدینه که رسیدند پیامبر خدا دستور توقف کاروان داد؛ پیش‌رفتگان را فراخواند تا به توقفگاه برگردند و دستور تامل تا نرسیدگان به محل، باز آیند.

جمله همسفران که به گواهی تاریخ یکصد هزار نفر بودند بر محور نگین عالم خلقت حلقه زدند. رسول حق بر بلندای جهاز شتران قرار گرفت تا آخرین گام رسالت را در آخرین سفر حج بردارد.

 آخرین گام رسالت

یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ(المائده - 67)

اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً(به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از(خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران(لجوج) را هدایت نمى‏کند.

در غدیر خم یزدان گفت مر پیمبر را

کز پی کمال دین شو پذیره حیدر را(ملک‌الشعرای بهار)

آری، حضرتش مأمور بود تا گام آخر رسالت را بردارد و «اکمال دین خدا» را ابلاغ نماید. اما آن رسالت چه بود که اگر  ابلاغ نمی‌شد، رسالت الهی را انجام نداده بود؟

هدف گام نهایی

الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ...(المائده - 3)

امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم... .

راستی نعمت خدا که دین اسلام باشد، چگونه کامل می‌شد؟ یعنی رشدش تمام می‌شد و به قول امروزیها به آخر خط می‌رسید؟ یا تنها راه رشد و استمرار افاضه الهی از جانب خداوند تعیین ‌می‌شد؟

بی‌گمان منظور از اکمال، نهایت رشد اسلام و باز ایستادن از رشد نبود؛ بلکه آن رسالتی بود که اگر ابلاغ و اجرا نمی‌شد، کمال دین تحقق پیدا نمی‌کرد.

در غدیر خم خطاب آمده ز حق بر مصطفی

تا علی را او ولی بر مهتر و کهتر کند(ملک‌الشعرای بهار)

این گونه بود که پیامبر خدا بر بلندای ایجادشده از جهاز شتران، دست مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) را گرفت و فرمود:

مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاه

هر کس که من مولای او هستم علی مولای او است. خدایا دوست بدار کسی را که با علی دوست است و دشمن بدار کسی را که با او دشمن است.

البته رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) ابتدا از حاضران اقرار گرفت که از خودشان بر آنان اولی است. سپس مهم‌ترین پیام الهی را بیان فرمود.

علی(ع) کسیت؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد، چرا که دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان از معرفی کامل آن حضرت عاجز مانده‌اند. اما به قول شاعر:

آب دریا را اگر نتوان کشید

پس به قدر تشنگی باید چشید

بنا بر این به خود اجاز می‌دهم تا؛ نه قطره‌ای، بلکه به "نانواندازه‌ای" از صفات و ویژگی‌های آن حضرت را، آن هم به صورت محوری برشمارم و بس.

علی(ع):

1. نورش قبل از خلقت آدم ابوالبشر خلق شده بود؛

2. نامش را در ،آسمانها ، علی(ع) نهاده بودند؛

3. تنها مولود کعبه در عالم بشریت بود؛

4. نزد پیامبر خدا(ص) تربیت شد؛

5. اول مسلمان بود؛

6. چون هارون بود برای رسول‌الله(ص)؛

7. از آل عبا بود؛

8. باب شهر علم بود؛

9. او با حق و حق با او بود؛

10.  امیرالمؤمنین بود؛

11.  صدیق و فاروق بود؛

12.  آقای زاهدان روزگار بود؛

13. شدیدالسیاسه بود؛

14. همای رحمت و آیت خدا بود؛

15. شرافت نسبی داشت؛

16. خیبرشکن بود؛

17. سرچشمه علم فقه بود؛

18. از مردان بزرگ تاریخ انسانیت است که مفهوم و نظریه عدالت هستی و جهان را پایه‌ریزی کرد؛

19. وصی پیامبر(ص) بود؛

20. اولین شهید محراب بود؛

21. ... .

آری؛ این گونه بود که علی(ع) وصی رسول‌الله(ص) و جانشین وی شد تا پس از رحلت حضرتش خورشید ولایت و هدایت از طریق سلاله پاک آن حضرت بر سپهر بشریت بتابد و باب هدایت بشر الی‌الابد باز باشد و استمرار دین خدا تضمین. والسلام

علی را علی مقتداست است بی‌گمان

کنیم بیعتش را جلی و نهان

با درود بی‌پایان به روح پرفتوح امام خمینی(ره)، بیعت ناشکستنی‌مان را با امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) تجدید می‌کنیم

دهه امامت و ولایت بر همه مسلمانان مبارک باد

 منابع :

1.   جعفریان رسول، تاریخ سیاسی اسلام، ج 2، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ دوم/پائیز 1369

2.   طبیبیان حسین، امام علی از دیدگاه ابن ابی‌الحدید، انتشارات کعبه دل، چاپ دوم/1390

3.   نرم‌افزار درج مهر، سازمان میراث فرهنگی(سابق) کشور

4.   نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

 پاورقی:

 



- "... آدم به جبرئیل گفت این دخترک کیست که از نور جمالش بهشت درخشان شده گفت این فاطمه دختر محمّد یکى از فرزندان تو است که پیامبر آخرالزمان است گفت این تاج چیست که بر سر دارد گفت شوهرش علی بن ابى طالب است پرسید این دو گوشواره چیست گفت دو فرزندش حسن و حسین هستند." (ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏3)

- ارشاد القلوب- ترجمه سلگى، ج‏2، ص13

- هنگام تولد على علیه السّلام، سى سال از عمر مبارک پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم گذشته بود و سخت على علیه‌السّلام را دوست می‏داشت و دستور داد، تا گهواره او را در کنار بسترش قرار دادند و بیشتر اوقات، تربیت و حضانت او به دست مبارک پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم صورت مى‏گرفت و هنگام نیاز، بدنش را مى‏شست، و در موقع خوردن شیر، او را در پناه خود مى‏گرفت و گهواره‏اش را می ‏جنبانید و در بیدارى سرگرمش مى‏کرد و او را به سینه خود مى‏گرفت(همان)

- به استناد فرازی از خطبه 56(و سبقت الی الایمان) و نقل از "اکثر اهل حدیث و اکثر محققین از اهل سیره" – ابن ابی‌الحدید

- حذیفة بن اسید گفت: پیامبر خدا دست علىّ بن ابى طالب(ع) را گرفت و گفت:

مژده باد و مژده باد، موسى از پروردگارش خواست که از خاندانش، هارون را وزیر او قرار بدهد و من از پروردگارم مى‏خواهم که از خاندانم على را وزیر من قرار بدهد  (خدایا) به وسیله او کمر مرا محکم کن و او را در کار من شرکت بده.(سیماى امام على علیه السلام در قرآن،ص198)

- حدث کساء نقل از جابر ابن عبدالله انصاری(مفاتیح‌الجنان ، شیخ عباس قمی)

- رسوال‌الله(ص) : انا مدینه العلم و علی بابها

- رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله و سلم : على مع الحق- أو الحق مع على(فضائل الخمسة من الصحاح الستة ج‏2 ص109)

- ابن ابی‌الحدید

همان

- ابن ابی الحدید

- شهریار: علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را   که به ماسوا فکندی همه سایه خدا را

- پدرش شیخ قریش و رئیس مکه بود. پسرعموی پیامبر(ص)، همسرش بانوی زنان عالم و ... .

- اوحدی مراغه‌ای: فر احمد چو در علی پیوست     در خیبر گرفت در یک دست

- ابن ابی الحدید

- جرج جرداق مسیحی

- ابن ابی‌الحدید: ما شک نداریم که علی(ع) وصی رسول الله(ص) بوده است. اگر چه عده‌ای که در نزد ما منسوب به عناد و لجبازی می‌باشند با آن مخالفت می‌کنند".

 


[ چهارشنبه 102/4/14 ] [ 6:29 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

تروریسم

سازمان مجاهدین خلق ایران در 30 خرداد سال 1360 نقاب «دفاع از روحانیت و انقلاب» را از چهره برکشید و با اعلام جنگ مسلحانه بر ضد نظام نوپای اسلامی رسما ورود به مرحله(فاز) نظامی را کلید زد.

رهبر تمامیت‌خواه سازمان مجاهدین خلق، که ملت ایران به حق نام منافقین را بر آن نهاد، در تحلیل دیالکتیکی خود جمهوری اسلامی را که از بدو تاسیس درگیر چالش‌های شکننده آمرکایی از جمله کودتا، تحریم اقتصادی، جنگهای داخلی فرقه‌ای و مهم‌تر از همه جنگ تحمیلی صدام[1] بود، شکننده‌تر از آن دید که بتواند در مقابل یورش مسلحانه سازمان دوام بیاورد. لذا ترور سران نظام را سرلوحه اقدامات تروریستی خود قرار داد تا به خیال خام خود کار نظام را یکسره کند.

ترور رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه، دادستان، ائمه جمعه کشور و حتی ترور «بازوان نظام» بعد از شکست نظریه دیالکتیکی «ترور سران نظام» و پس از آن ترور گسترده «بدنه نظام» نیز نتوانست حتمیت نظریه رهبر فرقه تروریستی منافقین را به اثبات برساند.

سرکرده گروهک مزدور و جاسوس منافقین که نتوانست حتی دو ماه در مقابل ضربات سنگین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران انقلابی طاقت بیاورد و مجبور شد به همراه رئیس جمهور مخلوع از کشور فرار کند و سلسله نظریه‌های  دیالکتیکی دیگر را  ارائه و به اجرا گذاشت.[2]

برآیند اقدامات تروریستی گروهک مزدور و جاسوس منافقین این شد که علی‌رغم وجود 17000 شهید ناشی از ترور در کشور ایران که عمده آنها توسط گروهک مذکور انجام شده است،دشمنان قسم‌خورده ملت ایران و نظام اسلامی از اطلاعات جاسوسی برای تحریم‌های اقتصادی، محکوم‌کردن ایران در مجامع حقوق‌بشری و ... بهره‌بردرای و استناد کند!

امروز بعد از هزاران ترور توسط گروهک منافقین در کشور، سالها مزدوری برای استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن و جاسوسی وسیع و گسترده برای سازمانهای اطلاعاتی کشورهای استکباری، به اعتبار خون رجایی‌ها، باهنرها و بهشتی‌ها، شاهد اضمحلال و ورشکستگی بیش از پیش گروهکهای تروریست و مزدور می‌باشیم.

حمایت استکبار جهانی و تروریسم دولتی بین‌المللی از گروهکهای مزدور تروریستی بعید که نیست، بلکه بدیهی است، البته تا زمانی بتوان از لوله تفنگشان، تیزی خنجرشان و یا اطلاعات درست و غلطشان(جاسوسی) استفاده نمود.

برای شادی ارواح مطهر همه شهدای ترور، به خصوص شهدای هفت تیر صلوات

 

 



[1]   - البته همان طور که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمود: صدام با کمال جهالت از وعده‏ها و نویدها امریکا اغفال و خود را در این دام مهلکه انداخت.

[2] - از جمله ابداعات دیالکتیکی مسعود رجوی به انقلاب ایدئولوژیک یا همان جهاد نکاح داعشی(اسفند 1363 رجوی خود را به عنوان رهبر عقیدتی سازمان معرفی و با مریم( زن ابریشم‌چی) ازدواج کرد و جاری‌کردن طلاق اجباری زن و فرزندان اعضاء(تبدیل سازمان به فرقه) ر ا انقلاب ایدئولوژیک نام نهاد)، پیوند رسمی با رژیم بعثی صدام(در خرداد 1360 مسعود با طارق عزیز در پاریس پیمان‌نامه امضاء کرد و به همراه مریم و کادر رهبری به بغداد منتقل شد)و  خودکشی جمعی(مرداد 1367 بعد از پذیرش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، با اعزام نیروهایش به مسلخ مرصاد(فروغ جاویدان فرقه) دست به خودکشی جمعی زد) می‌توان نام برد.

 


[ دوشنبه 102/4/5 ] [ 6:13 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

امام خامنه ای

سالها مى گذرد، حادثه‏‌ها مى‏آید

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

دولتهای غربی با ایجاد غده سرطانی اسرائیل در سرزمینهای اسلامی، رویکرد جدیدی را برای اسلام‌زدایی آغاز کردند. ملک فیصل در عراق، آتاتورک در ترکیه و رضاخان میرپنج در ایران به عنوان مهره‌های استکبار با شعار پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم مجری توطئه جدید اربابان خود در منطقه راهبردی غرب آسیا بودند. در ایران بعد از رضاخان نیز، محمدرضا پهلوی در صدد بازکردن "دروازه تمدن" غرب به سوی این کشور بوده است.

در شرایط سیاسی موصوف مردی از تبار حسین بن علی(ع) در نیمه خرداد 1342 قیام کرد و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشت. ملت ایران به آن قائد بصیر و حسینی اقتداء کردند و دیری نپائید که هیمنه رژیم ستمشاهی که نماد ژاندارمی استکبار در منطقه بود فرو پاشید و ... .

آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و مصلح قرن که هم‌چون جدش امام حسین(ع) قیام کرد، به نیمه خرداد نگاه ویژه‌ای داشته است‏. خورشید انقلابش در نیمه خرداد 1342 طلوع کرد و در بهمن 1357 فجر پیروزی دمید. گویی خرداد برای آن سکاندار کشتی نجات اسلام در قرن بیستم میلادی، ماه حادثه‌هاست. کما این که او انتظار بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را در نیمه خرداد می‌کشید.

سیزدهم خرداد 1368 خورشید عمر پربرکتش غروب کرد، اما به کوری چشم دشمنان اسلام که وجود حضرتش را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد"، می‌پنداشتند، به فاصله کمتر از چند ساعت بعد از توقف قلب احیاگر قلب میلیونها انسان خداجو، سکان انقلاب به مردی از تبار علی(ع) سپرده شد و این گونه بود که امید آنان که دل به فروریختن برج سرافراز انقلاب بسته بودند، به یاس تبدیل شد و شعاع خورشد بیداری اسلامی پرفروغ‌تر از قبل بر تابش خویش ادامه داد.

یاد آن یار سفرکرده به حق پیوسته که "با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا به سوى جایگاه ابدى سفر" کرد ‏و شهدای نهضتش را گرامی می‌داریم و با علی زمانه تجدید بیعت می‌کنیم. که

علی را علی مقتداست بی‌گمان

کنیم بیعتش را جلی و نهان(نگارنده)

 

منابع

1.      نرم‌افزار مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

2.      نرم‌افزار دیوان امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

3.     WWW.khamenei.ir

 

پانوشت

 


- طرفداری امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول از آلمان و صدور حکم جهاد در این رابطه ،از مهـم‌ترین بهانه‌های بریتانیا ، فرانسه و روسیه در سال 1916.م تلقی می‌شود که قرارداد محرمانه‌ای را بر سر چگونگی تقسیم مناطق بعد از شکست امپراطوری امضاء کردند و اعلامیه بالفور (1917.م) زمینه ساز پیدایش غده سرطانی اسرائیل در قلب فلسطین و اعلام موجودیت این دولت غاصب در سال 1948.م شد و الان بیش از 50 سال است که چون اختاپوس به عرصه‌های مختلف سیاسی و افتصادی دنیا ، به ویژه غرب ، دست انداخته است .(خاورمیانه2020، همین نویسنده)

- از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏

 داد و بیداد که در محفل ما رندى نیست‏

 که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم‏

 شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا

 با صفا منّت آن را که به من داد، کشم‏

 عاشقم، عاشق روى تو، نه چیز دگرى‏

 بار هجران و وصالت به دل شاد، کشم‏

 در غمت اى گل وحشىِ من، اى خسرو من‏

 جور مجنون ببرم، تیشه فرهاد کشم‏

 مُردم از زندگىِ بى تو که با من هستى‏

 طرفه سرّى است که باید برِ استاد کشم‏

 سالها مى گذرد، حادثه‏ها مى‏آید

 انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏(انتظار، دیوان امام خمینی(ره)

- گروهکهای کمونیستی و سایر جریاناتی که سنگ خلق را به سینه می‌زدند با نگاه دیالیکتیکی خود، حضرت امام خمینی(ره) را به منزله "نخ تسبیح برای حفظ نظام پر از تضاد جمهوری اسلامی" می‌پنداشتند و به گمان خام خود منتظر لحظه پاره‌شده نخ بودند تا دانه‌های تسبیح پراکنده شوند و نظام فروپاشد. اما وقتی مجلس خبرگان رهبری به فاصله کمتر از چند ساعت در فردای رحلت معمار کبیر انقلاب و قبل از تشییع و تدفین پیکر آن  عزیز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری انتخاب و معرفی کرد، منادیان دفاع از خلق زانوی یأس و ناامیدی در بغل گرفته و گفتند: این آخوندها بر سر هر چیز با یکدیگر دعوا کنند، بر سر اصل اسلام دعوا نخوهند کرد! آنان به زبان بی‌زبانی اعتراف کردند که ولایت فقیه، ولایت رسول‌الله(ص) و پیوند‌دهنده امت اسلامی با اسلام است.

 


[ شنبه 102/3/13 ] [ 9:45 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

روز معلم

درِ شهرِ علم، امیرالمومنین حضرت علی(ع) فرمود:

قُم عَن مَجلِسک لأبیک و مُعلِّمِکَ و إن کُنت أمیرا

به احترام پدر و معلمت از جای برخیز، گرچه فرمانروا باشی(غررالحکم و دررالکلم،ص136)

12 اردیبهشت سال 1358، تحجر و خشک‌مغزی نقاب از چهره برگرفت و علامه آیت الله مرتضی مطهری را ترور کرد تا به خیال خام خود قلم را بشکند و ... !

از آن پس آن روز به نام علم در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

یاد و خاطره شهید مطهری گرامی و روز معلم مبارک باد

 

http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/599/

 


[ دوشنبه 102/2/11 ] [ 6:56 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

رمضان

 

محضر مبارک باریتعالی، میزبان ضیافت الله

سلام علی الانبیاء و المرسلین

اینجانب عاصی بن عاصی، مشهور به بنی‌بشر ضمن اقرار به ذنوب مکرر و علی‌رغم برخورداری از سوء سابقه توبه‌شکنی مفصل، مراتب قدردانی و سپاس خویش را بابت پذیرش این حقیر بی‌مقدار در ضیافت بزرگ امسال اعلام می‌دارم.

این دریوزه، از درگاه یکتایی و غفاری آن رحمنِ رحیم استدعا عاجزانه و ملتمسانه دارم دستور فرمایید عوامل ذی‌ربط تحتِ امر آن احدِ واحد، ضمن بررسی همه شئون و شقوق پنهان و پیدای حضور نه‌چندان مجدانه یک‌ماهه این ناچیز در مهمانی، از کلیه غفلتها، قصورات و تقصیرات سهوی و احیانا عامدانه حقیر طبق قاعده غفاریت و ستاریت آن همه‌کس چشم‌پوشی و از ثبت و ضبط آن خودداری و بر اساس غفاریت فراگیر حضرتت، کوچکترین اعمال مشهوده و نیات مکنونه را به فراوانی و مضاعف در لوح محفوظ درج و کمال سعادت و خوشبختی را برای یک سال آینده منظور نمایند.

همچنین انتظار می‌رود دستور فرمائید قلم عفو بر کلیه اعمال و جرایم گذشته این سراپاتقصیر بکشند و پیوست سوابق نمایند. منتظرِ منَتَظَر و جایزه بزرگ جشن پایان ضیافت امسال می‌باشم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و من رستگار

با احترام مجدد

قاصرِ غافلِ عاجزِ خاطیِ دوران

بنی‌بشر

شامگاه رمضان 1444 هجری قمری مصادف با اول اردیبهشت 1402 شمسی

 


[ جمعه 102/2/1 ] [ 10:46 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

رمضان

 

شمشیر نامردی صبحگاه نوزده رمضان در محراب مسجد بر فرق «استوانه عدالت» فرود آمد. نامردی که دین داشت؛ اما دینی که دستمایه «جبرگرایی اموی» بود و قرنها بعد «افیون توده‌ها» نام گرفت. متحجرین «دیندارنما»، سگان عصر خویش را وانهادند و مسلمانان را تکفیر کردند و سر بریدند و سینه دریدند تا به زعم باطل خویش در بهشت برین پیامبر خدا را ملاقات کنند!

امروز نیز فرزندان ناخلف آن جبرگراها خون هزارن مسلمان بی‌گناه را بر خاک می‌ریزند و در آغوش صهیونیستهای مسلمان‌کُش می‌لولند و احساس گناه نمی‌کنند.

آری؛ علی (ع) شهید عظمت خویش شد. عظمتی که خودی و ناخودی بر حقیقت آن معرفتند و صاحبش را با آن وصفش می‌ستایند.

شهادت آن بی‌نهایت بر همه مردمان عالم تسلیت باد



    - دینِ افیون توده‌ها:  http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/196/

   - علی،شهید عظمت خویش: http://ghaem90.parsiblog.com/Posts/357/

 


[ سه شنبه 102/1/22 ] [ 10:40 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

نوروز

ولی امر مسلمین – حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) در مهر ماه سال جاری موضوع بسیار مهم و زیربنایی سبک زندگی را در سفر به خراسان شمالی مطرح فرمود. معظم‌له در بخشی از بیاناتشان فرمود؛ "رفتار اجتماعى و سبک زندگى، تابع تفسیر ما از زندگى است: هدف زندگى چیست؟ هر هدفى که ما براى زندگى معین کنیم، براى خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعى، متناسب با خود، یک سبک زندگى به ما پیشنهاد می‌شود. یک نقطه  اصلى وجود دارد و آن، ایمان است. یک هدفى را باید ترسیم کنیم - هدف زندگى را - به آن ایمان پیدا کنیم. بدون ایمان، پیشرفت در این بخشها امکانپذیر نیست؛ کارِ درست انجام نمی‌گیرد."

 بر تک تک ما به عنوان پیروان آن حضرت است که با شناخت "سبک زندگی" مورد نظر؛ اولا آن را در عرصه‌های مختلف زندگی خویش عملی سازیم و در ثانی با شناساندن این سبک دیگران را به منویات و نظر ولی امر مسلمین که برگرفته از معرفت اسلامی است رهنمون سازیم. اگر عمری باقی بود و عنایت الهی همراه، مطالبی به صورت مسلسل با عنوان "سبک زندگی" و با اختصاص هر بخش به یک موضوع کاربردی و متناسب با مسائل روز ارائه خواهد شد. باشد که قبول افتد. انشاءالله

خدایا؛

مرا توفیق بندگی ده

دلم را زنده دار و زندگی ده(اوحدی مراغه‌ای)

اول) نوروز

نوروز به معنای روز نو است و در اصطلاح رایج این مرز و بوم به نخستین روز فروردین گفته می‌شود. احادیثی در منابع روایی در این باره آمده است که برخی آن را تایید و برخی نفی کرده‌اند. به نظر می‌رسد رد و تایید در این روایات به لحاظ رسم‌های ناپسند و پسندیده نوروز باشد.

این احتمال هم وجود دارد که روایت تایید، شاید به جهت نزدیک‌بودن این روز با حادثه غدیر و ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) باشد چرا که بر اساس برخی محاسبات ریاضی و نجومی، جریان غدیر در سال دهم هجرت در روز 27 اسفند ماه بوده است. پیامبر اکرم(ص) نیز تا سه روز جهت بیعت‌گرفتن در سرزمین غدیر درنگ فرمود. پس نوروز سال دهم هجری هم‌زمان با غدیر بود.

برخی سنت‌های خوب نوروز که اسلام به صورت کلی بر آنها تاکید دارد:

1.     نظافت و خانه‌تکانی؛ از پیامبر(ص) نقل شده است: خداوند زیباست و زیبائى را دوست دارد و سخاوتمند است و سخاوت را دوست دارد و پاک است و پاکیزگى را دوست دارد،

2.     نیکوکاری؛ از معصوم(ع) نقل است که فرمود: خداوند متعال نیکوکارى را براى آدمیان غنیمت قرار داده است،

3.     کمک به نیازمندان، به ویژه خویشان و بستگان،

4.     توجه به سالمندان؛ پیامبر اعظم(ص) فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: کسى که برترى پیرمرد سالمند را دانسته و به خاطر سن او احترامش نماید، خداوند او را از وحشت روز قیامت ایمن مى‏نماید،

5.     مهر و محبت به یکدیگر، صله رحم و دید و بازدید دوستان،

6.     روی‌آوردن به پاکی و طهارت معنوی با رفتن به قبرستانها و اماکن مذهبی و زیارت‌گاه‌ها با ذکر و دعا.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قطعه شعری در وصف نوروز دارد که سه بیت آن تقدیم می‌گردد:

باد نوروز وزیده اســت به کوه و صحرا

 جامه عید بپوشــند، چه شاه و چه گدا

همه در عیـد به صحرا و گلستان بروند

 من سرمست، ز میخانه کنم رو به خدا

 عیــد نوروز مبارک به غنى و درویش‏

 یار دلـدار، ز بتخانه درى را بگشــــا

 منابع:

1 - مفاتیح‌الحیاه، آیت‌الله جوادی عاملی ، بهار 1391/چاپ یازدهم

2 - نرم‌افزار دیوان امام خمینی(ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

3 – www.khamenei.ir

4 – نرم‌افزار گنجینه روایات، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

 


[ یکشنبه 101/12/28 ] [ 9:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

میلاد مهدی موعود و هفته سربازان گمنام

 

پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلّم‏ فرمود:

«المهدىّ‏ من عترتى من ولد فاطمه(سلام الله علیها)» یعنی: مهدى از عترت من، از فرزندان فاطمه است‏.

نیمه شعبان سالروز میلاد باسعادت مهدی موعود(عج) بر همه مسلمانان، بلکه بر همه مستضعفان جهان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) بر همه سربازان آن حضرت-به ویژه بر سربازان گمنام آن حضرت-مبارک باد

 



   - این روایت را عده زیادى از بزرگان اهل سنت در کتابهاى خود نقل کرده‏اند و تمام اهل اسلام بر همین عقیده است.

از جمله در کتاب «الجمع بین الصحاح الستة» نقل کرده‏اند که ام سلمه گفت: از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم شنیدم که فرمود: "المهدىّ‏ من عترتى من ولد فاطمة (علیه السلام)"

و همچنین ابن ماجه در صحیح خود در ابواب فتن، باب خروج مهدى و نیز حاکم در مستدرک‏ گفته که: این مطلب حق است و مهدى از اولاد فاطمه است. ... .(نقل از جامع الاحادیث، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی)

 


[ دوشنبه 101/12/15 ] [ 6:8 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 210
بازدید دیروز: 124
کل بازدیدها: 1236632